Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry przepraszam jeżeli zdublowałem temat. Jestem tutaj nowy.

Więc przechodząc do problemu. Skorodowały oba przewody hamulcowe, które idą do tyłu. Mianowicie te od początku podwozia do tego przewodu elastycznego na belce. Potem znów idzie sztywny przewód, ale one są okej. Dobrze, więc wymieniłem te przewody oba, i przyszedł czas na odpowietrzanie. Nigdy nie odpowietrzałem układu z ABS. Więc biorę drugą osobę, ona pompuje a ja luzuję odpowietrznik tylnego prawego koła. Czytałem, że jak jest ABS to trzeba od najbliższego, tak też próbowałem. Więc osoba pompuje, ale płynu ze zbiorniczka w ogóle nie ubywa. Na początku szło trochę powietrza, ale potem nic. W porównaniu do innych aut, które odpowietrzałem. Było to Seicento czy Fiat 126p w ogóle nie szła ta procedura odpowietrzania. Gdy druga osoba pompowała, nie szły bąbelki powietrza ani czysty płyn. Czytałem też o zdjęciu przewodu podciśnienia z serwa hamulcowego. Czytałem też o odpowietrzaniu na włączonym zapłonie, silniku i o odpowietrzaniu pompy ABS. Ale nie chcę się za to brać, jeżeli może okazać się, że było to niepotrzebne. Co do zapłonu i odpalonego silnika też próbowałem, ale różnicy raczej nie było. Prosiłbym o szybką odpowiedź, bardzo Wam dziękuję. A i to jest Scenic jedynka z 2001r. z ABS oczywiście. Nie wiem czym się różni phl od phll, więc daję phl. Przy okazji ktoś może objaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat moja siostra prowadziła wóz i gdy odjeżdżała z pracy to pod autem była plama płynu hamulcowego. Ale wszystko nie wylało się ze zbiorniczka, zostało może na poziomie minimum. Gdy wracała to hamowała tylko ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przepomowałeś i nie wychodzą bąble powietrza to wszystko jest ok-hamulce są odpowietrzone.Możesz pojechać gdzieś na drogę gruntową i sprwdzić działanie hamulców,abs, wykonując kilka mocniejszych hamowań do włączenia się absu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał jest miękki, a jak dojdzie serwo to dopiero. Co do odpowietrzania to jakby nie robiło się ciśnienie w przewodach, ale nigdzie nie ciekło. Bąble nie szły, ale po chwili również czysty płyn nie wypływał z odpowietrznika. Hamulce w ogóle nie działają, sprawdzałem na działce i w rękach na tarczy, w ogóle nie hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc osoba pompuje, ale płynu ze zbiorniczka w ogóle nie ubywa

A jak ma ubywać płynu jak kolega cały czas powietrze dostarcza przez odpowietrznik? Trzeba zacząć od najdalszych kół. Jedna osoba pompuje pedałem hamulca aż będzie twardy i jak się zrobi twardy to trzyma go cały czas. Druga w tym samym czasie odkręca odpowietrznik. Jak pójdzie powietrze z płynem, a pedał wpadnie w podłogę to zakręca odpowietrznik. I tak do skutku. Trzeba także kontrolować poziom płynu w zbiorniczku, aby nie zapowietrzyć układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie robiłem, na początku idzie parę bąbelków z powietrzem, a potem ani powietrze ani płyn. Płynu w zbiorniczku nie ubywa, więc raczej nie ma co pompować bo i tak nic się nie dzieje. A odpowietrzać na zapłonie, zapalonym czy zgaszonym? I co z tym przewodem podciśnienia, który idzie do serwa? A pompa ABS? A ile razy pompować na taki jeden cykl odpowietrzenia?

Edytowane przez TalarPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc niestety nie wiele się z tego dowiedziałem. Chyba prościej będzie jak oddam auto do mechanika.

 

Dodano: 19 maj 2014 - 21:51

Kontynuując temat ze znajomym mechanikiem doszliśmy do wniosku, iż pompa hamulcowa daje za małe ciśnienie. Dlatego też w najbliższym czasie dojdzie nowa pompa, będę pisał co dalej, może komuś się przyda.

 

Dodano: 20 maj 2014 - 21:43

A co do pompy hamulcowej to jedna sekcja jest kulawa i jak wspomniałem daje za małe ciśnienie. Myślicie, że rozbierać ją czy kupować nową?

Edytowane przez TalarPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!