Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna praca wentylatora przy włączonej klimie


Rekomendowane odpowiedzi

Mam climatronic ustawione auto soft i po 21 stopni.

 

[ Dodano: 2010-03-16, 09:56 ]

Dzięki rzeczywiście po wyłączeniu AC wentylator staje, już myślałem, że to jakiś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Szanowni Koledzy, podepnę się pod temat,

Otóż mam problem z klimatyzacją w Renault Megane III 1,6 benzyna - climatronic. Raz już zerwałem sprzęgło na kompresorze, wymieniłem presostat i teraz w miarę działa, jednak jest problem tego typu, że po włączeniu klimatyzacji załącza się kompresor, natomiast nie startuje wentylator na chłodnicy. Klima chłodzie, jednak ciśnienie w układzie rośnie do 18 barów i wtedy dopiero załącza się wentylator. Pracuje ok 7 sekund, ciśnienie spada i wiatrak wyłącza się. I tak w kółko.

Na postoju przy włączonej klimatyzacji wiatrak nie pracuje, włącza się na maxa na 5-7 sek i wyłącza się na 10 sek.

 

Czy problem jest z biegami wentylatora? Przypuszczam ze nie działa mi pierwszy bieg wentylatora, tylko jak to sprawdzić i gdzie szukać? Czy ma ktoś z was schemat takiej instalacji albo podpowie gdzie są przekaźniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tylko wydaje mi się że w przypadku uszkodzenia czujnika ciśnienia startowałby wentylator w chwili włączenia klimy. Po włączeniu AC zaczyna chłodzić, a wentylator załącza się po ok 20 sek. na chwilę. Jestem po dłuższej trasie i wszystko działa za wyjątkiem pracującego stale wentylatora.

 

Dodano: 03 sie 2013 - 15:34

Temat rozwiązany, uszkodzona była opornica I biegu. Wymiana banalnie prosta, wystarczy odkręcić mocowania wentylatora od góry (2 śruby) i jakos da się to wysunąć. Dla zainteresowanych: Opornicę wyciąga się z obudowy wiatraka w kierunku chłodnic, ręka przez łopatki wiatraka wchodzi.

 

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam, mam megane III 1.5 dCi i zastanawiam się nad tym czy aby na pewno jest z moim wentylatorem albo czymś innym przy klimie ok. Otórz podczas włączenia kliamtyzacji (mam klimatronic), wentylator się załącza normalnie klimka chłodzi w tym, że co chwię włączają sie na jakiś czas dużo wyższe obroty wentylatora- jest on wyraźnie głośniejszy. Zaznaczam, że wentylator kręci się cały czas i na początku myślałem, że to ustawienie temperatury ale dzieje się tak nawet na LO, zresztą wentylator chodzi cały czas ale czasem na wyższych czasem na niższych obrotach, niezależnie od temperatury silnika, powiedzmy, że odpalam auto właczam klime słychac wyraźnie wentylator przez ok minute później ustaje wycie (ale wentylator chodzi cały czas) tak z 3 minuty i znów zaczyna się głośna praca wentylatora, z nawiewu leci takie samo powietrze. Dodam, że czynnik był uzupełniany i od samego nabicia tak jest ok 2 miesiące (wcześniej niewiem bo kupiłem auto uszkodzone i wymieniałem przewody i chłodnice).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, ze jest wszystko w porządku. Przy załączaniu klimy zawsze włączy się wentylator przynajmniej na niższym biegu. Podczas pracy sprężarki ciśnienie czynnika wzrasta i włącza się wyższy bieg. Po schłodzeniu czynnika w skraplaczu i spadku ciśnienia obroty wentylatora spadają. O wszystkim decyduje czujnik ciśnienia klimatyzacji. Temperatura silnika nie ma większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!