Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak na stałe wyłączyć auto START-STOP w Megane 3 1.2TCE RLINK?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Też szukałem jak wyłączyć system SS w swoim Scenicu III i rozmawiałem w tym temacie z mechanikiem, który próbował wyłączyć to z poziomu CLIP'a ale nie był w stanie.

Po kontakcie ze znajomym z serwisu udało się ustalić, że jest taka opcja ale tylko i wyłączenie poprzez odpięcie kabla na klemie akumulatora.

Wypieliśmy kabel i system faktycznie się nie uruchamia - jedyny minus takiego rozwiązania to komunikat na desce rozdzielczej "system start & stop do kontroli". Podobno niczemu to nie przeszkadza i nie powoduje żadnych perturbacji. Osobiście irytuje mnie ten komunikat na desce i pewnie włączę system ponownie i nauczę się z tym systemem jeździć.

Wiem że już dawno ale jak zlokalizować ten kabel?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Potwierdzam, że sposób z wyjęciem wtyczki z aku działa :-D

Wprawdzie wyłaczenie S&S przez CLIP jest nieco lepsze (po uruchomieniu auta błąd znika sam, a w przypadku wypięcia wtyczki trzeba samemu kliknąć np. na spalanie), to jednak jest on nieinwazyjny i bezpłatny - nie musimy mieć CLIPa (płacić za niego / znać się na nim), przed sprzedażą też wystarczy tylko wpiąć wtyczkę. Uśmiechnięta buzia przy niedobijaniu auta - bezcenne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W module UPC - zarządzania energią jest opcja o nazwie Start&Stop inhibition, która powinna wyłączać ten system na stałe. Nie można w prosty sposób wyłączyć SS Clipem ale w inny sposób da się. Jak ktoś będzie chciał to zapraszam, możemy zrobić test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny czy takie rozwiązanie "w dowolny sposób" się sprawdzi, bo przecież jak przykleimy dwa przewody to one mogą się po pewnym czasie odkształcić i przy naciśnięciu guzika nie dotkną się. Może jakąś sprężynkę i blaszkę byłoby lepiej zamontować? Ewentualnie któreś z przewodów od guzika też powinny się zwierać w przypadku jego naciśnięcia.

 

Poza tym jakby nie patrzeć trzeba trochę ingerować w instalację, bo jak patrzałem to do tego różowego i czarnego przewodu nie da się dojść innymi kabelkami bez zdjęcia izolacji z nich, czyli lutowanie, izolowanie itd. wchodzi w grę. Łatwiej jednak wypiąć kostkę z aku ;)

 

PS. Po co kupować nowy używany guzik?

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, niebianskaskurwoala napisał:

PS. Po co kupować nowy używany guzik?

 

To tak profilaktycznie by mieć swój w nienaruszonym stanie. Guzik ten jest rozbieralny i składa się z dwóch zasadniczych części. Wystarczy podważyć zatrzaski by go rozebrać. 

Co do mocowania przewodów to taki skrót myślowy. Wszystko zależy od inwencji użytkownika. Jak się ma rozebrany guzik kupiony za 10 zł to można  z nim kombinować bez żadnego ryzyka, w razie czego niewielka strata.

Zaletą tego rozwiązania jest to, że nie trzeba pamiętać o wyłączaniu systemu i brak komunikatu o konieczności kontroli SS przy uruchomianiu silnika.

Fakt, pracy przy tym trochę jest ale dla tych co uwielbiają samodzielnie dłubać przy swoim aucie to nie problem:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w przycisku ss nie ma wtyczki?   Jeżeli nie, to kabelków nie trzeba kaleczyć. Są szybko złączki  i ingerencja jest znikoma.  Z budowania styków lepiej zrezygnować.  Może wystarczy podać  impuls + po zapłonie na odpowiedni pin ss.   

Metodę aniewy należy przetestować czy ss się dezaktywuje zanim silnik zaskoczy. Przycisk rozruchu puszcza się wcześniej ,nie czekając aż rozrusznik uruchomi silnik.

 

 

Dnia 7.12.2014 o 21:41, Optima napisał:

ale super oczekuje się na zmianę świateł czy w korku w błogiej ciszy. Cisza w moim wieku to już rodzaj ukojenia dla nerwów.

Rozruch diesla nie jest tak aksamitny jak w benzynie.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jednak włączyłem z powrotem wtyczkę do akumulatora, bo okazuje się, że przy takim ruchu ładowanie jest mniejsze. Jadę więc wyłączyć S&S clipem, żeby w czasie zimy się nie zdziwić, że aku niedoładowane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.   Ja pisze trochę z innej strony po wymianie akumulatora wyświetla się komunikat skontroluj samochód i start stop do kontroli. Dodam że wymieniłem ten czujnik bo tamten się uszkodził. błędy clipem wykasowane a błąd dalej jest.  Przy czujniku podczas wymiany nastąpiło małe zwarcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 30.06.2018 o 02:06, mikolaj95 napisał:

Witam.   Ja pisze trochę z innej strony po wymianie akumulatora wyświetla się komunikat skontroluj samochód i start stop do kontroli. Dodam że wymieniłem ten czujnik bo tamten się uszkodził. błędy clipem wykasowane a błąd dalej jest.  Przy czujniku podczas wymiany nastąpiło małe zwarcie. 

Za aku jest w listwie rozdzielczej plusa taki mały bezpiecznik. Trzeba listwę wyjąć (odkręcasz kabelki i kilka nakrętek). Pewnie on się spalił przy zwarciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć. Odgrzewam kotleta, ale proponuję wejść na tą stronę wiele wyjaśni i pomoże. Dla nie znających francuskiego otwierać w google chrome http://www.meganers.fr/phpBB3/viewtopic.php?f=50&t=51252

Pozdrawiam

Start stop wyłączenie.png

Edytowane przez rjb
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!