Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

hamowanie silnikiem


Mazur1313

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie odnośnie hamowania silnikiem DTI , rocznik 2000.

Czy w tym silniku komputer przy hamowaniu silnikiem odcina dopływ paliwa ? Jak się to ma w tej, starszej konstrukcji, z tego co pamiętam stare silniki diesla nie odcinały dopływu paliwa podczas hamowania, dlaetgo pytam jak się ma sytuacja tutaj i czy działa to jak w nowoczesnych wtryskiwaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Podczas poruszania się samochodem w mieście nie należy dojeżdżać do skrzyżowań na biegu jałowym (to samo dotyczy jazdy ze wzniesienia) ale przy włączonym biegu. W ten sposób oszczędza się hamulce ale też i paliwo ponieważ w nowoczesnych samochodach podczas jazdy „z ujęciem gazu” przy włączonym biegu (hamowanie silnikiem) wtryskiwacze nie wtryskują paliwa czego nie można powiedzieć o pracy na biegu jałowym.

To cytat, nie moja wypowiedź, ale popieram.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień sobie licznik na taki z komputerem jeśli nie posiadasz, (opis na forum) potem włącz opcję spalania chwilowego i popatrz jaki jest odczyt, jak silnikiem hamujesz. W moim dCi w takim przypadku jest równy 0,0 litra.

Przy wolnych obrotach (na luzie, albo z wciśniętym sprzęglem) i przy szybkości ponad 30km/h kiedy to jest odczytywane pokazuje 0,3 litra. Poniżej 30km/h i na wolnych obrotach na postoju, brak takiego odczytu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dti wtryskiwacze są mechaniczne i nie ma możliwości by miały całkowicie odcięte paliwo. Po zdjęciu nogi z gazu podczas hamowania silnikiem nastawnik pompy zawsze ustawi się w położeniu dawkowania jak na biegu jałowym. Jest na pompie zawór odcinający paliwo ale służy on do gaszenia silnika.

Podobna sytuacja występuje w benzyniakach z gaźnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego, że w benzynie jest przepustnica praktycznie całkowicie zamykająca dopływ powietrza do silnika. Tłoki nie mogą zassać powietrza, wytwarzają podciśnienie i bardziej hamują. W ropniaku jest swobodny przepływ powietrza a silnik hamuje tylko w suwie sprężania.

Od kilkunastu lat nie miałem okazji jechać benzyniakiem i nie mam porównania ale wydaje mi się, że diesel lepiej hamuje silnikiem chociażby dlatego, że ma ponad dwukrotnie większe ciśnienie sprężania. Widać to przy gaszeniu silnika. Diesel zatrzymuje się natychmiast a benzyniak jeszcze coś tam pokręci się zanim zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!