Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

historia o królowej lawet padające akumulatory


Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłam Megana II Hatchback 2006 1.5 diesel. Auto zostało sprowadzone z Belgii, niby od I wlaściciela, przebieg niby 125 000.

Sprzedawca dawał gwarancję na 15 000km, że auto nie będzie mi sprawiało żadnych problemów. Wymieniłam jeszcze akumulator na nowy i wsiadłam.

Przejchałam 500 km, gdy zaczał się pojawiac komunikat - rozławdowany akumulator. Zanim zjechałam na stację wyłączył się ABS, zaczęły migać wszystkie kontrolki, chodzić wycieraczki, gdy zjechałam na stację - auto padło, a raczej padł akumulator i nie dało się odpalić.

Zgarnęło mnie assistance i przyjechał mechanik nr 1, który "na oko" stwierdził, że na pewno mam wadliwy akumulator.

Na drugi dzień kupiłam Centrę no i jak ręką odjął. Ale tylko przez 30 km...

Jezdżąc po mieście, znów zaczał pojawiać się komunikat o rozładowanym akumulatorze.

Pojechałam do mechanika nr 2. Stwierdził usterkę alternatora, wymienił pierścieie, szczotki i łożysko, podładował akumulator. I git - wszystko działało - ale tylko 100 km. W trasie znów pojawił sie komunikat - sprawdź wtryski i sprawdz airbag. Udało mi się przejechać jeszcze 100 km do mechanika nr 3. Podłączono do komputera,wykasowano błędy i wymieniono świecę żarową. Następnie przejechałam 10 km, gdy wyłączył się ABS, po czym akumulator się rozładował. Mechanik nr 3 zabrał auto i je diagnozuje... Powiedział, że to królowa lawet i żebym lepiej szybko sprzedała to auto.... szczerze mówiąc, wolałabym tego uniknąć, czy ktoś ma pomysł, co może się dziać....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie jestem mechanikiem i na twoje ostatnie pytanie nie znam odpowiedzi, ale zanim koledzy specjaliści spróbują ci pomóc zadam ci pytanie.

Skoro sama piszesz, że sprzedawca dał ci gwarancję na 15 tyś km - dla mnie to byłby rok - to dlaczego po pierwszej dość poważnej awarii nie pojechałaś do niego wyegzekwować gwarancję, tylko zaczełaś brnąć w koszty?

Pozdrawiam

p.s

Mechanikowi nr.3 powiedz, że się myli. Przydomek "królowa lawet" swego czasu należał do Laguny :D a nie do Meganki :mad: .

Edytowane przez dj-doc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydomek "królowa lawet" swego czasu należał do Laguny :D a nie do Meganki :mad: .

Do czasu aż pewne niemieckie marki nie zaczęły na potęgę się rozkraczać i przejęły tytuł :)

Ewidentnie jakiś problem z ładowaniem. Wysysa tylko to co z akumulatora i potem brakuje prądu.

Koleżanka zakupiła szrot bez sprawdzenia dokładnie i zawierzyła sprzedającemu.

Podstawowy błąd. :!:

Skoro dał gwarancję to trza jechać i oddać mu ten złom. Warto wziąć jakiegoś "osiłka" do pomocy co się trochę zna na autach.

Nie przyznawaj się, że coś było robione bo powie, że to mechanicy namieszali i teraz to twój problem.

 

ps. zmień tytuł bo obrażasz meganki i ich użytkowników. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mechanicy/elektrycy tak podchodzą do tematu to gratuluję "fahofcuf". Najpierw to co pisał Optima, a zasadzie jeżeli masz pisemną gwarancję to do sprzedawcy i niech usuwa usterki na swój koszt, albo niech oddaje kasę i zabiera samochód. O ile masz umowę/fakturę od osoby która rzeczywiście sprzedawała i wspomnianą gwarancję to w sytuacji braku chęci do współpracy zaproponuj rozmowę z prawnikiem, reakcja sprzedającego może się okazać całkiem ciekawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czasu aż pewne niemieckie marki nie zaczęły na potęgę się rozkraczać i przejęły tytuł :)

I tu sie z tobą nie zgodzę. Jeżdżę "bardzo awaryjną" jednostką 2.0 TDi .Przebieg dobija do 280 tys i... nic się nie dzieje.A miałem 3 MII z czego jedna w dieslu i diesla w megance nigdy więcej. A było to młode auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest najbardziej śmieszne, ludzie kupują złomy, a później mają pretensje do samochodu i marki. Już nie wspominając o pseudo mechanikach. A ja sobie chwale disla w meganie :D

Edytowane przez baciuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Królowa lawet to Renault Laguna II ph I, a nie Megane.

Ale Megane II w pełni zasługuje na miano księżnej a scenic księcia i mimo, że autka bardzo przyjemne w użytkowaniu nie polecam dla osób jeżdżących z każdym problemem do mechanika. Jeżeli mechanik nr.2 sprawdzał alternator na stanowisku probierczym to może kabelek od wzbudzenia nie przewodzi, jeśli masz problem z gwarancją to mechanik nr2 powinien dokończyć robotę którą rozpoczął.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie z tobą nie zgodzę. Jeżdżę "bardzo awaryjną" jednostką 2.0 TDi .Przebieg dobija do 280 tys i... nic się nie dzieje.

Uwierz mi, że takie przebiegi chłopaki na Lagunach 2,2dCi, które powinny stać w warsztacie a nie jeździć, też robią... Są wyjątki, ale głównie zależy od eksploatacji i od tego jak kto dba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moim zdaniem należałoby wymienić alternator, zamontować jakąś używkę (by nie ładować się w koszta) i zobaczyć co się będzie działo. Wymiana szczotek itp ok ale czy alternatory w naszych megankach nie maja wbudowanego regulatora napięcia? Inna sprawa że może mieć gdzieś stały pobór prądu, wyładowanie aku w megi to żaden problem godzinka na światłach i dupa nie pojedzie. Przynajmniej w mojej tak jest a aku ma może z 2 lata.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!