Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

oświetlenie obrotomierza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem w megane, r.2013, grandtour, 1.5 dci: podczas jazdy gaśnie mi i zapala się co jakiś czas podświetlenie obrotomierza (dotyczy to tylko cyfr 4 i 5 - pewnie jest to jedna dioda).

Czy da się z tym coś zrobić samemu czy konieczna jest wizyta w serwisie. W dzień nie jest to problem ale wieczorem trochę mnie to wkurza.

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może zimne luty w liczniku się pojawiły i wystarczy przelutować diodę.

Jak auto na gwarancji to wymienią Ci licznik i po sprawie.

Nowy licznik w ASO do megany III to koszt ok 2800zł (cena w czerwcu 2014), używka ok 70-200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W związku z tym, że to mój pierwszy post - witajcie!

 

Pando, udało się dokładnie zdiagnozować usterkę? (a jeśli tak to może naprawić lub choć określić koszt i skomplikowanie takiego zabiegu) Cierpię od jakiegoś czasu na to samo. Pierwszymi objawami było miganie, które przechodziło (wstyd się przyznać) po mocniejszym stuknięciu w deskę. Potem problem zniknął na kilka miesiący i pojawił się przy ujemnych temperaturach. Migało, potem działało sprawnie, raz zgasło, po dwóch dniach zapaliło się na 2 dni, teraz nie świeci. Choć np dziś rano po zapaleniu silnika wszystko było przez minutę ok, później znów zgasło. I, podobnie jak u Ciebie, również ostatnie cyfry obrotościomierza. Megane 3 Expression, 2012.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mam podobny problem od dziś w mojej Megane III. Miga podświetlenie obrotomierza od zera do cyfry 4, nawet na wyłączonym silniku kiedy oświetlenie jest włączone :-( Za miesiąc mam pzregląd t.j. wymianę płynu hamulcowego, oleju więc jak nie zniknie do tego czasu to mam nadzieję, że nie będą mi rozbierać połowy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomgrandtour: Kręciłem i nic, też mruga :-(

Po 2 dniach mrugało mi tylko dziś rano i później już nie, ciekawe czy tak już zostanie?

Czy popsikanie wd40 kółka do regulacji jasności coś może poprawić jeśli kręcenie ma jakikolwiek związek z tym mruganiem podświetlenia?

 

Czy rozszerzona gwarancja, którą mam obejmuje naprawę względnie wymianę licznika za darmo?

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę troszkę temat. U mnie też od czasu do czasu znika podświetlenie na obrotomierzu liczb 5 i 6. Mam w związku z tym pytanie do Was jest na forum jakiś opis jak wyjąć skutecznie zegary, dużo jest z tym roboty? chciałbym sprawdzić co jest nie tak z diodą odpowiedzialną za te cyfry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...

SMD 3528 PLCC2. Kolor prawdopodobnie zimny biały.

Ostatnio (mam nadzieję) zakończyłem wszelkie przejścia z zegarami więc garść porad dla potomnych.

Porady co do wyciągnięcia licznika są w tym wątku: https://megane.com.pl/topic/73097-brud-kurz-pod-osłoną-licznika/. Obudowa licznika zapina się na zatrzaski - uwaga, bo są dość delikatne. Jak wygląda licznik po zdjęciu obudowy i jak go dalej rozbierać żeby mieć dobry dostęp do płytki drukowanej widać bardzo ładnie na tym filmiku: https://youtu.be/Z9CJguhj-1U.

Wskazówkę od obrotomierza wykręcamy jednocześnie delikatnie ciągnąc w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Uwaga na taśmy łączące płytę z wyświetlaczem prędkości i ekranem komputera pokładowego. Co do samego przelutowania diodek - odradzam zwykłe roztapianie istniejących lutów i dodawanie topnika. Elektronik robił tak dwukrotnie i za pierwszym razem problem wrócił po kilku tygodniach, a za drugim razem po dwóch dniach. Jedyny rozsądny sposób to całkowite wymontowanie diód, staranne oczyszczenie pól lutowniczych i nóżek diód oraz wlutowanie na nowo świeżą cyną. Największy problem to wylutować diody jeśli chcemy użyć ponownie tych samych (a dobrze tak zrobić, bo nie wiadomo jaką dokładnie jasność i barwę mają te fabryczne - można sobie kupić jakieś używane zegary w internecie jako dawcę) - zastosowano tam oczywiście lutowie bezołowiowe (sławetna dyrektywa RoHS), które jest o tyle problematyczne, że ma wyższą temperaturę topnienia i podczas rozlutowywania trzeba bardzo uważać na diody, aby ich nie przepalić, albo nie urwać nóżek ciągnąc na siłę. Jest to do ogarnięcia, ale trzeba działać z wyczuciem. Ja nie miałem wcześniej żadnej styczności z lutowaniem SMD, a sobie poradziłem. Moim zdaniem nie warto wydawać 300 zł. za naprawę zegarów - lepiej kupić jakąś stację lutowniczą za stówę i parę niezbędnych akcesoriów: odsysacz do cyny, pęsetkę, topnik do SMD i jakąś nie za grubą cynę (ja użyłem 0,7mm). Do przemycia przyda się jeszcze IPA i patyczki higieniczne.

I trzeba pamiętać, że przez diody prąd płynie tylko w jedną stronę, więc uważajcie, żeby zamontować je tą samą stroną co były - najlepiej wcześniej zrobić zdjęcie. Z tego co pamiętam na podświetleniu obrotomierza środkowa była zamontowana odwrotnie niż dwie pozostałe (trzeba zwrócić uwagę gdzie znajduje się ścięty narożnik).

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Robiłem manual. Jest do pobrania w dziale download. U mnie po przylutowaniu nadal mrugały więc wymieniłem na nowe Trafiłem na troszkę jaśniejsze ale mnie to jakoś nie boli:)

 

 

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzień dobry

Ja wymieniłem diody i nadal gasną - dwie diody w zakresie obrotomierza od 0 do 3. Wymieniłem oczywiście wszystkie 3. Widocznie gdzieś indziej coś siedzi jeszcze... Tylko gdzie i co?

Edytowane przez Krismos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!