Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana panewek


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Serwisówka Renault podaje by pokrywy korbowodów dokręcać z momentem 20 Nm + 45° (+- 5°).

Dotyczy silników K9K: 700, 702, 704, 710, 712, 722, 728. 729 a prawdopodobnie też innych z serii k9k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka Renault podaje by pokrywy korbowodów dokręcać z momentem 20 Nm + 45° (+- 5°)

Racja, racja. Mój błąd prostuje go w tej chwili:

1. stage: 25Nm

2. stage: 47° +-6°

Dane z Autodata Limited 2008

Ale dla ułatwienia operacji sądzę że może być:

1. etap 25 Nm

2. etap 45 stopni

 

Dodano: 28 kwi 2015 - 19:10

Będę znał odpowiedź jutro

Mrarek - czekamy na odowiedź jak z tą wymianą miski i panewek w 1.5 dCi. Czy da radę od dołu bez wyciągania silnika?

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę. U mnie tak jest (mowa o 1.9 dci w L II), że miska jest połączona z obudową skrzyni biegów czterema śrubami nr 13 i wystarczyło jedynie odkręcić te śruby. Myślę, że realnym problemem w mniejszych autach, tj. Megane czy Scenic może być przeciśnięcie miski przez sanki. Ale żeby to sprawdzić, to najlepiej wjechać na kanał i luknąć jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek, a skąd masz takie informacje?

Ja mam teraz niespełna 90 tys w mojej megi 1.9 dCi 130 KM i zastanawiam się, czy nie wymienić panewek profilaktycznie dla bezpieczeństwa...

Mechanik podał mi koszt niespełna 600 zł wraz z wymianą i uszczelnieniem miski (mam tam malutkie "pocenie"). Same panewki to koszt niespełna 300 zł

600 to niewiele za spokojny sen przez najbliższy czas.

Na ucho ani oko nie da się sprawdzić ich stanu, a jak już się rozsypią, to pozamiatane...

Jak uważacie? Wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mech po przełożeniu bloku i zakończeniu "gwarancji rozruchowej" też chciał przełożenia panewek.

Koszt mniej więcej ten sam, czas parę spokojnych godzin. Ale chciałem nieco odwlec ten zabieg (nie ma auta zastępczego dla mnie) i w końcu zanabyłem SCIII.

Jak nowy właścicel będzie chciał to zrobić (wymiana oleju przypada za 1300 km) to sobie zrobi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz niespełna 90 tys w mojej megi 1.9 dCi 130 KM i zastanawiam się, czy nie wymienić panewek profilaktycznie dla bezpieczeństwa.

Akurat 1,9 dCi 130KM to poprawiona 120-tka, pozbawiona problemu z obracającymi panewkami. Ja bym nie ruszał, ale zrobisz jak uważasz.

Jestem obecnie na etapie przeróbki starej poczciwej 120tki na 130 (kilka różnic w budowie silnika). Przejrzyj allegro w poszukiwaniu uszkodzonego silnika 120KM - znajdziesz ich mnóstwo. Spróbuj powtórzyć to samo z 1,9 130KM - znajdziesz może jakiś silnik po zdarzeniu losowym (np zerwany rozrząd). 130KM są montowane chyba od 2006 roku w lagunach, megankach, scenicach i nie jestem pewien czy w espacach. Bardzo mało ofert jest z uszkodzonymi silnikami, a trochę starszych aut z 120KM pod maską jest pełno za śmieszne pieniądze. Właśnie z powodu uszkodzonego silnika/turbiny - na jedno wychodzi, bo zazwyczaj to turbina robi spustoszenie :)

 

P.S. Za komplet uszczelek Corteco na dół silnika zapłaciłem ok 100zł - masz tam wszystkie uszczelki potrzebne do uszczelnienia 1,9.

P.S.S. Opis przeróbki pojawi się wkrótce jak już wszystko ruszy i będzie działać prawidłowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat 1,9 dCi 130KM to poprawiona 120-tka, pozbawiona problemu z obracającymi panewkami. Ja bym nie ruszał, ale zrobisz jak uważasz

 

No właśnie nie wiem jak to do końca jest... Przeczytaj TEN ARTYKUŁ

Motor 1.9 dCi (F9Q) to własnie jednostka 130 konna, a nie 120 konna

 

uszczelek poszukam, dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten artykuł to z autoszmaty, a tam jak wiadomo znawcy "od siedmiu boleści"...

W 1,9 dCi 130 KM kanał do IV panewki jest powiększony, więc nie powinno być problemów. Przynajmniej ja o uszkodzonym na panewkę 130 KM nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek, też traktuję "autoszmatę" z przymrużeniem oka, ale wiesz, lepiej na zimne dmuchać.

Mechanikiem nie jestem, nie znam się na tych sprawach, bazuję na opinii znajomych mechaników, którzy mi serwisują auta.

Oni optują za wymianą uszczelki przy misce, aczkolwiek jeśli już tam dłubią, to można od razu zerknąć w panewki i profilaktycznie wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!