Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naklejka na drzwiach - ciśnienie


garrett89

Recommended Posts

Witam,

Niedawno miałem wymieniane drzwi w Coupiaku(2013r) i zauważyłem, iż nie mam naklejki informacyjnej o optymalnym ciśnieniu w oponach.

Można ją gdzieś dostać??

a właśnie możecie podać jakie powinno być cisnienie na 17''(letnie opony) i na 16''(zimówki)?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Przepraszam, że odkopuje ten temat ale mam ta samą sytuacje brak naklejki na nowych drzwiach od Renault poratuje ktoś informacją, moja Megi 2013 hatchback 1.6 16v. Z góry dziękuje za pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

cześć

czy macie nabite tyle ciśnienia ile jest na naklejce? kupiłem auto które miało po 1.6 przód i tył. dobiłem do 2.3 przód, 2.0 tył.

Edytowane przez drevko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 bara to już prawie flak, nie wiem jak mogło ci się lepiej prowadzić, przecież opona już musiała niźle pływać. Poza tym bardzo szybko byś ją wykończył.

Edytowane przez Testral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Na naklejce w moim aucie jest ciśnienie dla prędkości <160, >160, koła zapasowego i eco.

1. O co chodzi z opcją ECO? Dla jakiej jazdy/prędkości jest to wartość?

2. Ciśnienie w kołach zmienia się pod wpływem temperatury. Wiadomo, że dopompowujemy na zimnych kołach. Ale jak to się ma do zmiany pogody? Np. wczoraj było w dzień 20 stopni  a dzisiaj będzie prawie 40 stopni. Jeśli skoryguję ciśnienie w upalny dzień to w chłodny spadnie poniżej i komputer pokładowy zasygnalizuje błąd. Jak zrobię na odwrót to być może ciśnienie będzie za wysokie.

ciśnienie w kołach.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, empire13 napisał:

. O co chodzi z opcją ECO? Dla jakiej jazdy/prędkości jest to wartość

Na pewno nie okolice 160km/h bo to już nie będzie eco 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, empire13 napisał:

O co chodzi z opcją ECO?

Pewnie o to, że przy wyższym ciśnieniu opory toczenia są mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko takie ciśnienie eko niekoniecznie się sprawdzi na naszych dziurawych drogach. 

Zawieszenie dostanie straszenie w kość. No chyba, że tylko na równe autostrady, czy eski. 

Ale warto też sprawdzić jak auto wtedy hamuje, gdyż przy takim ciśnieniu, mniejszy styk opony z asfaltem i można się zdziwić. 

0,3 - niby to niewielka różnica ale zawsze. 

Także to eko, niekoniecznie jest eko :) 

Zaoszczędzisz ml na paliwie a wydasz na naprawę czegoś innego.  :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie czym jest eko.

Nie zależy mi na oszczędności na paliwie ale na bezpieczeństwie i żywotności opon.

W takim razie optymalne na trasę i Polskie drogi (no bo gdzie poza DE można legalnie i bezpiecznie jeździć >160km/h 😉).

Drażnią mnie tylko letnie wahania temperatur (ciśnienia w kołach). Wcześniej nie miałem czujników ciśnienia powietrza i jeździłem w błogiej niewiedzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!