garrett89 Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 Witam, Niedawno miałem wymieniane drzwi w Coupiaku(2013r) i zauważyłem, iż nie mam naklejki informacyjnej o optymalnym ciśnieniu w oponach. Można ją gdzieś dostać?? a właśnie możecie podać jakie powinno być cisnienie na 17''(letnie opony) i na 16''(zimówki)? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celownik07 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 (edytowane) dla 16" na zimnych oponach przód 2,3bar tył 2,0bar Na naklejce jest tylko dla 15" i 16" (bynajmniej u mnie) Edytowane 8 Marca 2015 przez celownik07 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelmiku Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 (edytowane) Witam. Przepraszam, że odkopuje ten temat ale mam ta samą sytuacje brak naklejki na nowych drzwiach od Renault poratuje ktoś informacją, moja Megi 2013 hatchback 1.6 16v. Z góry dziękuje za pomoc Edytowane 24 Października 2016 przez aston76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drevko Napisano 5 Marca 2017 Udostępnij Napisano 5 Marca 2017 (edytowane) cześć czy macie nabite tyle ciśnienia ile jest na naklejce? kupiłem auto które miało po 1.6 przód i tył. dobiłem do 2.3 przód, 2.0 tył. Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez drevko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Testral Napisano 5 Marca 2017 Udostępnij Napisano 5 Marca 2017 (edytowane) 1.6 bara to już prawie flak, nie wiem jak mogło ci się lepiej prowadzić, przecież opona już musiała niźle pływać. Poza tym bardzo szybko byś ją wykończył. Edytowane 5 Marca 2017 przez Testral Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empire13 Napisano 3 Sierpnia Udostępnij Napisano 3 Sierpnia Na naklejce w moim aucie jest ciśnienie dla prędkości <160, >160, koła zapasowego i eco. 1. O co chodzi z opcją ECO? Dla jakiej jazdy/prędkości jest to wartość? 2. Ciśnienie w kołach zmienia się pod wpływem temperatury. Wiadomo, że dopompowujemy na zimnych kołach. Ale jak to się ma do zmiany pogody? Np. wczoraj było w dzień 20 stopni a dzisiaj będzie prawie 40 stopni. Jeśli skoryguję ciśnienie w upalny dzień to w chłodny spadnie poniżej i komputer pokładowy zasygnalizuje błąd. Jak zrobię na odwrót to być może ciśnienie będzie za wysokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wobli73 Napisano 3 Sierpnia Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 6 minut temu, empire13 napisał: . O co chodzi z opcją ECO? Dla jakiej jazdy/prędkości jest to wartość Na pewno nie okolice 160km/h bo to już nie będzie eco 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aniewa Napisano 3 Sierpnia Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 44 minuty temu, empire13 napisał: O co chodzi z opcją ECO? Pewnie o to, że przy wyższym ciśnieniu opory toczenia są mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezes Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Tylko takie ciśnienie eko niekoniecznie się sprawdzi na naszych dziurawych drogach. Zawieszenie dostanie straszenie w kość. No chyba, że tylko na równe autostrady, czy eski. Ale warto też sprawdzić jak auto wtedy hamuje, gdyż przy takim ciśnieniu, mniejszy styk opony z asfaltem i można się zdziwić. 0,3 - niby to niewielka różnica ale zawsze. Także to eko, niekoniecznie jest eko Zaoszczędzisz ml na paliwie a wydasz na naprawę czegoś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empire13 Napisano 4 Sierpnia Udostępnij Napisano 4 Sierpnia Dzięki za wyjaśnienie czym jest eko. Nie zależy mi na oszczędności na paliwie ale na bezpieczeństwie i żywotności opon. W takim razie optymalne na trasę i Polskie drogi (no bo gdzie poza DE można legalnie i bezpiecznie jeździć >160km/h 😉). Drażnią mnie tylko letnie wahania temperatur (ciśnienia w kołach). Wcześniej nie miałem czujników ciśnienia powietrza i jeździłem w błogiej niewiedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.