Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojemność zbiornika paliwa (1.6 16V z 2014 r.)


Rekomendowane odpowiedzi

Czytając Wasze posty i dokładając do tego to co obserwuję w swoim samochodzie to uważam, że co Megane to komputer wskazuje coś innego, to jest jakaś loteria. U mnie stan na dzisiaj to:

 

- przejechane 502 km

- spalone 39,2 l

- średnia 7,8/100

- pozostały dystans 170 km

 

Czyli 59 litrów (taką pojemność podaje producent) minus spalone 39,2 litry daje 19,8 litrów benzyny w zbiorniku. Czyli przy spalaniu 7,8/100 daje nam to 254 km, a komputer pokazuje 170 km :-) Nadal nic z tego nie rozumiem :-(

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam zasięg pozostały nie jest wyliczany na podstawie średniego spalania pokazanego w komputerze tylko średniego spalania z ostatnio przejechanych kilometrów - nie wiem jaka wartość jest zaprogramowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebastian_wifi - pisałem wcześniej. Pokazuje, że spalone 52 litry ale przy tankowaniu wchodzi 47. Nie ma co przywiązywać się do liczb na wyświetlaczu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam zasięg pozostały nie jest wyliczany na podstawie średniego spalania pokazanego w komputerze tylko średniego spalania z ostatnio przejechanych kilometrów - nie wiem jaka wartość jest zaprogramowana.

 

Zapewne jest tak jak napisałeś, ponieważ wczoraj zrobiłem 82 km w cyklu 70% trasa, 30% miasto i średnie spalanie się nie zmieniło. Przed wyjazdem miałem zasięg na 150 km, a po powrocie na 100 km. Obecnie pokazuje mi że mam 100 km zasięg, mam dwie "kreski" benzyny i spalone 46,9 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Jakiś czas temu miałem nieprzyjemną okazje sprawdzić pojemność zbiornika paliwa, wyjeździłem do zera.

W sumie z tego co zatankowałem w kanister + to co dolałem na stacji do pierwszego odbicia wyszło razem 57,6 l (odjąłem 0,1 l na dojazd do stacji).

Dosyć blisko zakładanych 59 l biorąc pod uwagę nierównomierny kształt zbiornika i chyba pompka w zbiorniku nie umieszczona jest na samym dnie aby nie zasysać wszystkich możliwych osadów.

Dodam że komputer pokazał zużycie 55,3 l

Zwykle kiedy zapali się rezerwa i jeżdżę aż zgaśnie ostatni ciemny segment na wskaźniku to wchodzi ok 53-53,5 l do pierwszego odbicia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z danych jakie zebrałem z ostatnich 7 tankowań, komputer zaniża spalanie dokładnie o 5%.

 

Myślałem też że o taką samą wartość zawyża prędkościomierz wskazanie, tak jak miałem w poprzednim aucie (spalanie zaniżone o 8%, a prędkościomierz zawyżał też równe 8%), ale z danych z OBD i GPS wynika że jak jadę wg gps/obd 20km/h to prędkościomierz pokazuje 25km/h jak jadę 145km/h (gps/obd) to prędkościomierz pokazuje 150. Wyszło mi że dzięki temu że prędkościomierz jest elektroniczny to po prostu dodają do faktycznej prędkości +5.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwa to około 10 litrów. Ja maksymalnie zalałem po spaleniu pompy paliwa 59 litrów. Wyjeździłem całą PB z baku, bo jechałem na LPG i pompa nie miała smarowania i padła. Do suchego baku weszło 59 litrów. Tylko że moja Megi jest z 2008 roku i wiele mogło się zmienic do 2014.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie na liczniku 100 km/h, a GPS pokazuje 90-92 km/h. Więć będzie trzeba w clipie wejść w ustawieniu licznika i poprawić wskażanie prędkomierza.

Tak jest we wszystkich autach, ponoć celowo tak jest że prędkość jest zawyżana.

 

Z tego co pamiętam zasięg pozostały nie jest wyliczany na podstawie średniego spalania pokazanego w komputerze tylko średniego spalania z ostatnio przejechanych kilometrów - nie wiem jaka wartość jest zaprogramowana.

Tak jak piszesz kolego. Żeby liczyć metodą jaką stosuje kolega sebastian_wifi trzeba by jechać cały czas tą samą prędkościa w tych samych warunkach drogowych (tak żeby chwilowe spalanie było cały czas takie same, wtedy ta medoda powinna się sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

A jak sprawa pojemności zbiornika paliwa w Megane3 ph2 z silnikami dci wygląda?

Moja stara Megane 3 z 2009 roku "zapala rezerwę" , jak w zbiorniku jest około 7-8 litrów ON. Komputer pokazuje wtedy prognozowany zasięg nawet do 160 km.

A w Megane 3 ph2 dci z 2015 jak zapala się rezerwa , to jestem w stanie wlać max 48 litrów ON do zbiornika , a komp pokazuje zasięg tylko 120 km.

Czyli wg kompa powinno być w zbiorniku ok 6-7 litrów, co nie sumuje się do 60 litrów, jak jest w specyfikacji producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Może to nie Renault ale mam doświadczenie z Toyoty (1.6 diesel). Zbiornik ma niby 50 litrów, rezerwa pali się przy 60-80 km zasięgu, po dojechaniu w panice za pierwszym razem do stacji (zasięg 0) weszło jakieś 42l. Spece z ASO twierdzą, że zasięg pokazuje przebieg do właściwej rezerwy.

Interesuje mnie czy tak samo jest w M3 (czytając posty można tak pomyśleć) ponieważ przesiadłem się z oszczędnego 1.5dci w M2 gdzie na baku można zrobić 1000 km i mieć jeszcze zapas na paliwożerny 1.6 16V w M3.

 

Dodano: 28 kwi 2017 - 18:23

Dzisiaj po przejechaniu 688,6 km od tankowania (rezerwa zapaliła się około 650 km przy 80 km zasięgu) do odbicia weszło 48,11 litrów. Komp pokazywał zużyte 50,8 litrów. Spalanie według kompa 7,3/100, z dystrybutora 6,99/100. Większość w trasach po 35km + krótkie miejskie odcinki.

 

Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!