Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Brak kompresji na dwóch cylindrach, czyli ;

- zapieczone lub pęknięte pierścienie tłokowe,

- nadmiernie zużyte gładzie cylindrów,

- uszczelniacze zaworów twarde jak kamień ,

- zawalony; EGR ,Turbina ,katalizator,

- paliwo w oleju ,

- przytarte panewki

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

U mnie sytuacja przedstawia się następująco: przy przeglądzie 30 tys/km, wymiana oleju i sprawdzenie całego auta przejechałem nieco ponad 9 tysięcy kilometrów, liczba kropek na komputerze spadła do połowy, pojechałem do serwisu renault, zaproponowali mi kupno oleju 1l za 45zl, co miałem zrobić... kupiłem i panowie mi dolali ten brakujący litr oleju, jak zapytałem czy w ramach gwarancji nie doleją tego litra (pytanie z ciekawości) to powiedział mi pan, że to do gwarancji się nie liczy, bo to normalna eksploatacja, może i ma racje. Zmieniam olej co 15tyś/km i nie wiem czy 1 litr na 9000 kilometrów to dużo czy nie, zwłaszcza że samochód eksploatowany miasto a trasa 40/60, był czas że cisnąłem Renie 140 na autobani w Niemczech cały czas przez 3,5 godziny.

Powiem tylko ze w Megane II 1,9 dCI 120KM z 12.2002 a kupiony w 2009 wymieniałem olej co roku i jeździłem nią przez 5 lat ale żadnego spadku nie miałem przez ten czas.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dużym zużyciu oleju piszą właściciele aut na gwarancji z przebiegiem do ok. 20000 km. Mimo to, u Kogutor nastąpiła awaria w postaci braku kompresji na dwóch cylindrach i generalnym remoncie silnika. Większości właścicielom da sobie założyć tzw "blachę na oczy" i formułę "Ten typ tak ma". Zakładając zużycie 1l oleju/1000 km - wychodzi, że przy przeglądzie po 30000 km właściciel doleje 30 litrów oleju i nie musi dokonać wymiany oleju tylko sam filtr oleju. Co będzie jak gwarancja się skończy, a przebiegi znacznie wzrosną. Awaria będzie gonić awarię i grubszy remont. U Darekgt, w Megane II/1,9dci 120 KM - nawet po 300000 km olej w silniku nie znikał.

 

Żądać w ASO pomiaru analizy spalin i zgodności ich składu z obowiązującą normą na piśmie.

 

W silnikach Volksvagena 1,8 i 2,0 TSI , był za wąski pierścień olejowo-zgarniający, który błyskawicznie się zużywał i powodował zapiekanie pozostałych oraz zły materiał uszczelniaczy zaworów. Skończyło się to nową konstrukcją tłoków, sworzni i korbowodów od 2012 r (koszt ok.15000 zł ) lub dla tych po gwarancji przetaczaniem rowka tłoka na szerszy pierścień http://magazynauto.interia.pl/porady/news-olejowy-problem-silnikow-1-8-i-2-0-tsi,nId,1864800 w specjalistycznych zakładach

 

Zwiększone zużycie oleju to;

- zapieczone pierścienie, nagar na tłokach, zaworach,

- zawalony; EGR, turbina, katalizator, zawyżone normy spalin

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wiadomo już oficjalnie że problem z zużyciem oleju został rozwiązany ? Silnik 1.2 TCe pojawił się jesienią 2012, dobija już 4 rok jego eksploatacji, wszelkie wady powinne już być usunięte.

Problem dotyczy pewnej serii silników 1.2, o nowe TCe w Megane 4 bym się nie obawiał na 100%.

Wypuścili serię wadliwych silników i to jest fakt, dotyczy to Renaulta oraz modeli Nissana, które są na tej samej bazie.

Dla dociekliwych, wystarczy wpisać oil problems TCe, kilka zagranicznych for wyskoczy, lektura ciekawa.

Mi nie bierze ani kropli, jestem zadowolony, ale dziwi mnie sytuacja że ani Renault ani Nissan, nie prowadzą akcji serwisowej, mającej na celu wyeliminowanie tego problemu w stwierdzonych przypadkach.

Z tego co można przeczytać, wszystkich w Europie zbywają nowym softem, obserwowaniem co dalej, dolewkami i że to normalne :bash:.

Pytanie podstawowe jakiego % silników ten problem dotyczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wita,

mam megane TCE 1,2 115 KM z przebiegiem 9000 km. Ostatnio sprawdzałem poziom oleju i mimo, że komputer pokazuję tylko ubytek jednej kropki, poziom oleju na bagnecie wynosi ok. połowy. Coś dolewać, czy czekać aż komputer zacznie coś sugerować i kropek ubędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na komputer. Patrz na bagnet! U mnie była jedna kropka. Zajrzałem do silnika i okazało się, że było dużo poniżej minimum.

Od tej pory nie patrzę na wskazania komputera.

To było na początku, jak mi brał olej.

Po zrobieniu 10tys km sytuacja się uspokoiła i już nie bierze oleju.

 

ja na Twoim miejscu bym dolał, ale na zasadzie "nie zaszkodzi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jechał do ASO z reklamacją i żądaniem naprawy wady jaką jest nadmierne zużycie oleju. Właściciele aut z inną jednostką silnikową nie narzekają na zwiększone zużycie oleju. Poczytaj ze zrozumieniem temat od początku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Twoje wywody nic nie wnoszą do tematu, więc przytyki zachować proszę dla siebie. Nie polecę do ASO na wymianę silnika bo mi 0,5 L ubyło na 9000 km przebiegu.

 

Doleję dla świętego spokoju jak radzi kolega rysiek1231.

Edytowane przez cyra22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nic nie dolewał, masz idealny stan pośrodku, w Aso zazwyczaj leją nawet powyżej górnej kreski, a to już jest niezdrowe, grozi wyciekami z góry, znajomemu kiedyś dawno mechanik tak nalał za dużo, to mu się rozciekło pod górnym deklem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!