Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Felgi i opony na zimę


Boski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie!

W czerwcu zakupiłem nowego scenicami z oponami letnimi na alusach 16.

Zbliża się zima i czas zakupić zimówki wraz z felgami stalowymi. Myslę o 16.

kilka pytań:

1. Jaki jest rozstaw śrub? (nie widze tego w instrukcji obsługi)

2 Jaki rozmiar felg stalowych kupić?

3. Czy na tych samych śrubach może być nałozona stalówka i alusy, czy trzeba jakieś specjalne śruby kupić?

4. Czy wystarczy czujnik powietrza załozyć i spokój czy trzeba na serwis jeździć?

5. Ew. czy nie kupować stalówki, tylko na alusa załozyć zimówkę?

 

z góry dzięki za odpowiedź, bo nie chce gafy strzelić z zakupem przez neta

Edytowane przez Boski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1. do tej pory było 5x114,3

2. nie pamiętam 7 cali?

3. niby do stalowych inne ale ja od 2010 zakręcam te z alusów (pływające) - trochę płycej wchodzą ale mi jeszcze nie odpadły (do czasu?) ;-)

4. nie wiem

5. przy 16 to pewnie bym nie kupował stalówek, opony w domu trzymasz? Jak przechowujesz płatnie to i tak g... nie oszczędność z drugimi kołami. Ja mam 17-stki letnie, zimowe sam przechowuję, sam zakładam to trochę oszczędzam ale wynurać się trzeba - co kto woli i ile ma kasy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam aktualnie taki dylemat - aluski 16" z letnimi, i pewnie tak jak Ty kupię tylko zimowe gumy (zapewne Nokian WR) i będę jeździł na zmianę. W poprzednim aucie miałem 2 komplety i sobie pod blokiem zmieniałem. Ale w sumie i tak raz na jakiś czas na wyważenie warto pojechać, więc oszczędność niewielka. Poza tym kolejny wydatek rzędu 600 zł na 4 stalowe felgi mało mi się uśmiecha. Same opony to 1100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi zestaw kół na zimę, nie kupuje się dla "oszczędności". Od razu widać, że jesteś z Poznania. :)

Warto mieć drugie koła dla własnej wygody. Możesz też, dla komfortu i bezpieczeństwa zawieszenia zimą (i nawet oszczędności :)) kupić opony i koła w rozmiarze 15 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, na drugie mi rodzice dali Skąpimierz ;)

No niestety (stety) akurat mam na głownie znacznie ważniejsze i większy wydatki, i kolejne inwestycje w auto nie są mi po drodze. Dla wyjaśnienia tylko dodam, że auto zmieniałem tylko i wyłącznie dlatego, że wcześniejsze owszem ścięło brzozę całkiem chwacko i skutecznie, ale samo też poległo - szkoda całkowita i po sprawie niestety. Jakbym nie musiał to bym Meganki nie kupił (wziąłem w leasing i tak). Najwyżej sobie na następny sezon sprawię nowe fele i będę (już we własnym garażu, ha, a nie pod blokiem) zmieniał, wymieniał, zakładał i ściągał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co gadać, drugi komplet jest dla wygody i trochę oszczędności. W roku dwie wizyty po min. 100zł z przechowaniem przy przekładce opon. Wyważyć w sumie trzeba bo latając w trasie czuć różnicę, jak ktoś w koło komina jeździ to można olać. Do mojego sceniola nie mogę mieć 15, gdybym mógł to tak bym zrobił - oszczędności.

 

Z drugiej strony tylko czekam lata bo mnie wqr....ą te stalówki z dziadowskimi kołpakami lub bez. Jednak alufelgi wpływają na wygląd - moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalówki od soli też korodują, za to jak się felgę pokrzywi o krawężnik to mniej boli.

Lubię mieć drugi komplet, mam gdzie trzymać koła, i najważniejsze jak się zaczyna gorączka oponiarska to nie mam stresu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja osobiście bardzo sobie chwalę posiadanie dwóch kompletów (lato alu, zimą stal). Stalówki kupiłem nowe, ale nieoryginalne (Magneto), bo renaultowskie z Allegro, rzekomo nówki sztuki okazały się krzywe. Nówek z ASO ze względu na cenę nie brałem pod uwagę. Rdzy na razie nie widać. Oba komplety zoptymalizowałem na Hunterze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę to polecam tylko stalówki.

Alufelgi szybko korodują od tego co jest sypane na drogi.

Od kiedy mam auta, 2 lata jeździłem na stalowych, potem tylko alu i nigdy o czymś takim jak korozja alu nie słyszałem. Po za zwykła myjnia od czasu do czasu, żadnych środków nie stosuje i problemów brak. Również nikt ze znajomych nie narzekał na takie problemy o których piszesz. Za to bardzo łatwo załatwić sobie stalówki... zostaw w workach wilgotne/mokre w piwnicy i wyjmij przed zima :P Z alu takich problemów nie ma.

W skrócie, nie obdrapane na wszystkie strony alusy nie korodują i nie ma się czego w zimie bać o czym można poczytać w wielu miejscach.

Prawda taka, że w alu płaci się za lepszy wygląd auta, czemu więc rezygnować z tego na dużą cześć roku (czy jak w moim wypadku na 5-6mcy z racji częstych wyjazdów w alpy)? Jasne, że parę złotych można oszczędzić posiadając drugi komplet i przekładać samemu... ale czy to aż taki wydatek zmieniać opony 2x w roku? Rozumiem oczywiście, że każdy ma swoje priorytety i jeździ na tym co lubi :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalówki na zimę to dobre rozwiązanie, miałem w poprzednim aucie, ale w Megane/Scenic z czujnikami ciśnienia to moim zdaniem trochę droga impreza. Za stalówki na oponeo musiałbym dać 700 PLN plus drugi komplet czujników - najtańsze widziałem po 135 PLN, ale nie wiem czy będą poprawnie działać, czyli 540 PLN to daje razem 1240 PLN.

Kupiłem tylko zimówki i założyłem. Swoją drogą ile kosztuje u Was przełożenie opon na alu felgi? U mnie od 70 do 80 PLN.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!