Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam. Jutro zamierzam podładować trochę aku przed zimą i mam pytanie jak tego dokonać? Dziś tylko chciałem sprawdzić stan naładowania, otwieram maskę, a tu akumulatora nie wiadać, wszystko pięknie pod obudową (nie to co w astrze H:)). Na termometrze -12, ciemno, nie chciało mi się kombinować, ale jutro muszę do tematu podejść. W instrukcji jest tylko tyle że znajduje się pod pokrywą po stronie kierowcy. Na necie nic nie znalazłem. I tu mam pytanie by nie stać i męczyć się w mrozie tylko szybko ugryźć temat jak tą obudowę zdjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony samochodu (po stronie kierowcy), blisko szyby jest przykryty obudową z czarnego plastiku (są na niej ikonki wysokiego napięcia itp). Otwórz w środku jest akumulator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, tak to wiem, ale ta obudowa jakoś jest zapewne zaczepiona i to chciałbym wiedzieć.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam od strony silnika jest zaczep. Odegnij go lekko i plastik do góry. Otwiera się dosyć gładko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za radę, co prawda późno (brakło mi wtedy czasu), ale dziś się wziąłem za wyjęcie akumulatora. Ściągam osłonę akumulatora, a tam takie dziwy (a już tak chwaliłem megankę za rozwiazania przy wymianie żarówek). Zamiast tradycyjnych klem takie czary. Ciężkie dojście do śrub mocujących klemy (fotka 2 i 3), szczególnie tej po prawej stronie, bo potrzebny zwykły płaski klucz (niestety mam nasadowe więc muszę podjechać kupić). Do drugiej klemy tylko nasadowym ale musi być jakiś cienki bo ten zwykły jest za gruby i od góry blokuje dostęp ta blaszka. Ma ktoś jakieś inne pomysły na to? A drugie pytanie czy to jest akumulator bezobsługowy? Jest zielone oczko, nakrętki do celi niby są ale jakieś dziwne do odkręcenia. Bo jeśli byłby bezobsługowy to mogę podłączyć bezpośrednio do akumulatora w aucie? Czy też się nie powinno (tak przynajmniej robiłem wczoraj w drugim aucie, może ktoś mi naświetlić ten temat.

post-69802-0-60659600-1452953433_thumb.jpg

post-69802-0-34409600-1452953441_thumb.jpg

post-69802-0-95573000-1452953448_thumb.jpg

post-69802-0-17717800-1452953460_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zdejmowałem klem, ale odkręcałem 3 śruby - na minusie 2 nakrętki na "listwach", a na plusie nakrętkę, ale nie na akumulatorze, ale z tej drugiej strony na obudowie (jeśli jej nie odkręcisz, to akumulatora i tak nie wyjmiesz, bo będzie kabel czerwony przeszkadzał).

 

PS: korzystając z okazji - dlaczego na minusie są 2 "listwy"? Ta co jest wyżej - na niej wisi chyba wszystko. Na tej dolnej u mnie nic nie jest podłączone (przynajmniej nic nie pobiera prądu). Do czego służy ta dolna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

dokładnie tak podszedłem do wyjęcia jak piszesz kolego. i też tak mam że no dolnej nic nie jest podłączone.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w mniejszych silnikach, ale w większych jedna masa jest do karoserii, a druga przy rozruszniku.

Przy klemie minusowej odkręć najpierw listwy, a później dostęp do klemy będzie idealny.

Do klemy plusowej bez nasadki nie podchodź, a później odwróć śrubę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A drugie pytanie czy to jest akumulator bezobsługowy?

Masz korki więc jest otwierany, a co za tym idzie obsługowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czego mogę się spodziewać po odłączeniu akumulatora ?

 

Przyuczenie szyb ?

Przyuczenie kąta skrętu kierownicy ?

Kod do radia ?

Programowanie immobilisera ?

Inne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Papuga

U mnie w Mii zawsze przyuczałem szyby i wklepywałem kod do radia. Co do kąta skrętu chyba nie musisz ale nie jestem pewien bo ja nie regulowałem tego za każdym razem.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy potrzeba jeszcze odkręcać tę metalową obejmę/przytrzymkę? Ona jest przykręcona z dwóch stron śrubami i jest bardzo trudne podejście. Nawet po odkręceniu śrub tę przytrzymkę trudno mi wyjąć, bo plastiki przeszkadzają. Czy może da się wyjąć łatwiej cały akumulator z przytrzymką i obudową plastikową razem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

10 z małą grzechotką do klem, 8 nasadowa do obejmy wszystko 10 min roboty no trzeba mieć jakieś w miarę klucze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Sceniku III do tej dalszej śruby obejmy jest naprawdę słaby dostęp, bo od góry już nachodzi podszybie i jest tak z 5 cm nad obudową aku. Może w Megance III podszybie tak nie nachodzi. Niemniej udało mi się wsadzić tam śrubokręt z nasadowym 8mm i ją odkręcić. Tzn jest odkręcona, ale wciąż siedzi jakoś ciasno w uchu obejmy i nie mam jak złapać, żeby ją wyciągnąć. Ale nawet jak śrubę w końcu wyszarpnę, to jak teraz tę obejmę wyjąć? Ona tym swoich uchem (już niby odkręconym) jest tam wsunięta w szparę w obudowie i bez "na siłę" nie udaje mi się tego wyjąć. Pamiętasz jak ew poprzechylać tę obejmę, żeby wylazła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ona wychodzi razem z obejmą, albo trzeba ją wykręcić tak jest bynajmniej u mnie w M iii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś autko (Megane III Grandtour 1.5dci 2011r) wyświetliło mi na pomarańczowo komunikat " akumulator rozładowany odpal auto" po odpaleniu cały czas wyświetlał się komunikat "ładowanie akumulatora". Teraz jest już wszystko ok tzn nie ma komunikatów ale chciałem zapytać czy oznacza to że lepiej go podładować czy auto samo rozwiązało problem ? ;)

A jeśli tak czy mogę go śmiało wyjmować czy będę miał później jakieś problemy np. z odpalneniem?

 

P.S. Jest jakaś szkoła demontażu/montażu akumulatora ? Tzn która klema pierwsza albo inne zasady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podładować koniecznie, najlepiej jak najdłużej jak najmniejszym prądem ładowania (jeżeli jest możliwość ustawiania na prostowniku). Przy demontażu pierwsza powinna być zdjęta klema masowa (minus).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A z odpalenie auta nie będzie problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum było i kontrolce naśladuje aku.i o wyjmowaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×