Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

A/ FAP od roku 2014 jest montowany we wszystkich wersjach diesla.

B/ Filtr cząstek stałych nie korzystnie znosi ciągłe, krótkie trasy oraz jazdy miejskie, gdyż nie zdąży się wówczas rozgrzać,

      nagrzać i wypalić sadzy podczas normalnej jazdy.

      W czasie dopalania zwiększa się temperatura spalin na turbinie ze 150 st.C do ok.700 st.C .

C/ W megane II była stara technologia wypalania FAP, dzięki zwiększonej dawce paliwa podawanej do cylindra, co powodowało

      rozcieńczanie oleju paliwem nie spalonym.

D/ W meganie III FAP działa jak w lagunie III ; w wydechu jest dodatkowy wtryskiwacz paliwa i on podaje paliwo do wypalenia tylko

      wtedy, gdy filtr jest wypalany; Wrażenia z użytkowania FAP-a w Megane III/II ,

E/ Aby mogło rozpocząć się wypalanie filtra FAP, muszą być spełnione określone warunki, między innymi:

     - odpowiednia temperatura silnika,

     - odpowiednia prędkość (niektóre źródła podają 60 km/h inne 80 km/h) przez odpowiednio długi czas,

    -  średnia prędkość w określonym czasie,

    -  zapełnienie filtra,

    -  i wiele innych.

F/ Zapychanie się filtra jest wynikiem;

    - niesprawnej; turbiny, wtrysków, jednostki sterującej FAP-a, EGR-u, zaworu odmy olejowej,

    - pobierania przez silnik sporych ilości oleju lub płynu chłodzącego,

   -  stylu jazdy,

   -  długości pokonywanych tras,

  -  stanu technicznego silnika;

1/ Z powodu długo nie wykrytej dziury w gumowej rurze od intercoolera, kilka razy jeździł do serwisu na wypalenie.

     " Lampka service + komunikat sprawdź wtrysk "  Niestety, kiedy już serwis znalazł faktyczną przyczynę zawalania FAP- a,

       ten już nie dawał się wypalić nawet serwisowi ;   Samodzielna regeneracja ( czyszczenie ) FAP,

2/ Dzisiaj podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka widoczna na zdjęciu dołączonym w załączniku i komunikat ryzyko

      awarii silnika ;  Komunikat ryzyko awarii silnika i świecąca kontrolka

3/ Aby tego uniknąć, należy dbać

      - o prawidłowy stan silnika

      - korzystać z paliwa wysokiej jakości ,

      - korzystać z oleju silnikowego właściwego dla danego silnika , dla silnika z FAP, o specyfikacji RN0720.

     -  przeprowadzać właściwy serwis ,

     -  unikać krótkich/częstych tras - jak silnik zaczyna zamulać, koniecznie trzeba pogonić auto po trasie i po kłopocie ,

     -  nie katować silnika - gdy jest nienagrzany do właściwej temperatury,

     -  dodawać olej 2T do paliwa ; dolewanie oleju do paliwa w dieslu ; 

4/  Stosując olej 2T, silnik pracuje ; Megane III/1.5 dCi /110 KM/ FAP

      -  bardziej kulturalnie,

      -  nie ma problemów z długim kręceniem rozrusznikiem,

      -  szybciej jednostka wkręca się na obroty,

      -  korekty się poprawiają,

      -  następuje smarowanie pompy paliwa, wtryskiwaczy,

      -   filtr wypala się co najmniej dwa razy rzadziej,

      -   redukuje ilość sadzy zawartej w spalinach, poprawiają się parametry oleju w silniku,

      -   mniej sadzy, więc FAP zapełnia się o wiele wolniej,

5/ Filtra nie wolno usuwać, gdyż auto bez filtra;

     - szkodzi zdrowiu Tobie i innym ,

    -  negatywne konsekwencje w postaci odebrania dowodu rejestracyjnego podczas przeglądu technicznego pojazdu,

    -  za granicą skutkuje odebraniem prawa jazdy i naprawy układu na Twój koszt,

    -  filtr należy regenerować lub w ostateczności wymienić na nowy,

    -  trwałość filtra przy sprawnym silniku - to  300 - 400. tys. km,

6/ Chcesz zakończyć jazdę a tu dopalanie się rozpoczęło no i konieczność jazdy, dodatkowo 8–10 minut, bo tyle to trwa.

      Na POSTOJU Fap też się wypali, jeśli wcześniej osiągnął temperaturę odpowiednią do wypalania ( 500-600 C ), to można

      wypalanie dokończyć na postoju. Można zgasić silnik a wypalanie ulegnie dokończeniu w późniejszym czasie.

      FAP średnio potrzebuje 10-15 km na zakończenie procedury wypalania.

7/  W samochodach z filtrem cząstek stałych proces regeneracji (wypalania) może się powtarzać w różnych odstępach.

      Zależy to od modelu samochodu, wielkości i rodzaju filtra i sposobu eksploatacji auta.

      Jeżdżąc autostradami, sprawnymi silnikami - wypalanie występuje rzadziej.

      FAP na sprawnym silniku wypala się co 1500 - 2000 km, gdzie połowa to miasto; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

8/ W Reno Megan filtr cząstek stałych

     a/ Jest bezobsługowy, nie ma z nim problemów nawet w mieście

     b/ Nie wymaga żadnego specjalnego traktowania jak w innych markach ;

         - FILTR DPF -  czy on sie dopala na wolnych ?

        -  Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto?

    c/ Niedoświadczony użytkownik (mając nowe, sprawne auto), nawet nie zauważy faktu jego posiadania,

    d/ Filtr wypala się zdecydowanie rzadziej, jeżeli ;

           -  jeździmy na ON z dodatkiem oleju 2T do paliwa,

           -  jak auto lata po trasie,

           - jak jest w b.dobrym stanie technicznym.

    e/ Dla aut z FAPem olej 2T to  są ;

         -  PLATINUM RIDER SCOOTER 2T ,

         -  Addinol MZ 406,

         -  Ravenol SCOOTER 2 .

            Muszą być półsyntetyki - bardzo ważne, syntetyczne się nie nadają.

            Ravenol i Addinol mają najmniejszą ilość popiołów siarkowych po spaleniu (nie odbiega od czystego ON).

            Paweł - uwagi o dodatkach

    f/ Kontrolka filtra w Megan jest nieaktywna ( nie świeci się) w czasie wypalania.

        Kontrolka wypalania filtra zapala się, jak filtr jest już b. mocno zapchany i trzeba go wypalać przy pomocy clipa przez

        serwis Reno.  W 90 % przypadków filtr wypala się bez jej zapalania ;

         Dymi na niebiesko po uruchomieniu silnika i nierówno pracuje

   g/ Objawy wypalania to:

       - basowy dźwięk z wydechu i spaliny b. gorące ( gorąco dobiega spod auta ),

      -  spadek obserwowanego zasięgu - jeśli jedziemy trasie spokojnie, podczas wypalania zasięg spada szybciej

          (nawet dwu-krotnie ) a po wypaleniu z powrotem rośnie ,

      -  wzrost średniego spalania wykazany na komputerze ,

      -  po wypaleniu - można poczuć delikatny przyrost mocy,

      -  niektórym użytkownikom nawet po 2000 km, filtr mógł się jeszcze ani razu nie wypalić, zależy to ;

            -  od stanu technicznego silnika,

           -  sposobu eksploatacji auta,

          -   jaki rodzaj jazd preferuje lub fakt wypalenia nie został zauważony,

              Można zainstalować sobie diodę informującą o fakcie wypalania ;  Kontrolka rozpoczęcia wypalania FAPa

 

 h/ Zakupiłem Clip'a - uwagi Asedio

     1/  Dojeżdżam ok 25 km do pracy i z pracy. Trasa ciut "lżejsza" jak w mieście ale w każdym razie nie da się na niej wypalić FAP,

     2/  Z clip'a wiem, że poziom sadzy w moim filtrze, kształtuje się na poziomie od  3 g do 6 g sadzy.  Podobno max to 35 g,

           gdzie da się jeszcze wypalić a 45 g to już serwis,

    3/  Nie zauważyłem, żeby te 6 g przekroczył. Żadnych komunikatów na desce rozdzielczej na ten temat nigdy nie miałem,

    4/  Podczas moich jazd do pełnego wypalenia filtra nigdy nie dochodzi o czym Clip informuje w pozycji ;

          " Nieudane próby wypalenia filtra cząstek sadzy".  U mnie jest ich w tej chwili 7,

    5/ Wynika z tego, iż dochodzi do prób wypalenia filtra ale tylko do poziomu 3 gr,

    6/  Clip informuje nawet przy jakim stanie licznika doszło do ostatniego skutecznego wypalenia filtra oraz o stanie jakościowym

          oleju silnikowego,

i/ FAP jest bardzo dobrym wskaźnikiem stanu technicznego silnika;  Uwagi Asedio z użytkowania Clipa

 

 

 

.

 

 

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 dCi 110 FAP - K9K 636

Przejechane około 20k km - nawet nie zauważam istnienia FAP.

 

W trasie - nawet nie wyczuwam momentu wypalania, faktycznie przydała by się jakaś kontrolka ;).

W mieście - raczej jeżdżę niedużo po mieście, ale na jesień miałem takie 3 tygodnie, gdy tylko stałem w krakowskich korkach, zrobiłem wtedy jakieś 400km tylko w mieście (średnia prędkość na poziomie 15km/h ehhh) - również bezproblemowo. Żadnej kontrolki, żadnego spadku mocy, żadnego wzrostu zużycia paliwa, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kontrolką akurat jest problem, bo nie za bardzo jest ją do czego podpiąć, jest coś na ten temat na forum Laguny.

W przypadku mojego auta rekord zasięgu bez wypalania filtra to ok. 3000 km, jak wynika z forum Laguny, nie tylko mi się udało taki przebieg osiągnąć.

Do każdego tankowania leję olej Ravenol 2T :)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do każdego tankowania leję olej Ravenol 2T

Pawel a w jakiej proporcji albo inaczej ile go wlewasz tankując do pełna czyli 50-55l?

Czy ten olej jest korzystniejszy od dolewki zwykłego Mixolu bo również o stosowaniu tego znanego produktu słyszałem.

A i jeszcze jedno: dolewać non stop czy tylko w okresach przejściowych - słyszałem, że renomowane sieci paliwowe zmieniają paliwo sezonowo dwa razy w roku w cyklu letnie-zimowe. Dolewki ponoć warto stosować w okresie gdy nie mamy pewności czy z letniego przestawili "pistolety" na zimowe. Ale naturalnie moge pisać głupoty bo nie wiem jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie wystarczy on do załączenia "czegos tam"?

Pobawić się można, ale znajomy elektryk stwierdził, że to zabawa na długie wieczory :)

Pawel a w jakiej proporcji albo inaczej ile go wlewasz tankując do pełna czyli 50-55l?

Wlewa się w proporcji ok. 1:200, ja na ok. 50 l leję 250 ml.

Czy ten olej jest korzystniejszy od dolewki zwykłego Mixolu bo również o stosowaniu tego znanego produktu słyszałem.

Zwykły Miksol spala się pozostawiając osady.

Oleje półsyntetyczne 2T klasy FC spalają się praktycznie bez pozostałości.

Tutaj też warto wybierać te oleje, które mają małą zawartość popiołu po spaleniu.

W chwili obecnej najniższą ilość popiołów po spaleniu ma chyba Ravenol Scooter 2T półsyntetyczny.

A i jeszcze jedno: dolewać non stop czy tylko w okresach przejściowych - słyszałem, że renomowane sieci paliwowe zmieniają paliwo sezonowo dwa razy w roku w cyklu letnie-zimowe.

Ja nalewam do każdego tankowania.

Dolewki ponoć warto stosować w okresie gdy nie mamy pewności czy z letniego przestawili "pistolety" na zimowe. Ale naturalnie moge pisać głupoty bo nie wiem jak jest.

Olej 2T nie ma nic wspólnego z odpornością paliwa na wytrącenie parafiny, to nie depresator.

Na zimę spokojnie można wymieszać depresator z olejem 2T i mieszankę wlać do baku.

W naszym klimacie są trzy typy paliwa: letnie, przejściowe i zimowe.

Na niektórych stacjach można spotkać też paliwo arktyczne.

Paliwo arktyczne IZ-40 w Polsce wytwarza głównie rafineria Lotos i można je kupić jako Lotos Dynamic lub Statoil milesPLUS diesel arktyczny.

Przed tankowaniem lepiej upewnić się u obsługi stacji, czy faktycznie oferują już paliwo zimowe lub arktyczne.

Paliwa premium sprzedają się tak sobie i nawet w połowie grudnia spotkałem się z tym, że zwykły ON był zimowy, a premium przejściowy.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem z taką strzykawką, ale jest nieporęczna.

Wyczaiłem, że plastikowa butelka od Kubusia (chyba 300 ml) idealnie się nadaje na takie domieszki (zimą dolewam 50 ml KFC, bo rozprasza wodę w paliwie).

Po każdym tankowaniu uzupełniam butelkę w domu i wrzucam do samochodu, jak potrzebuje, to już mam olej na gotowo do zalania :)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!