Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Kris855 napisał:

Jak wygląda eksploatacja auta z silnikiem 1,5 DCI 115km K9K 872 po 2019 roku z systemem Adblue?

W silniku 1,5 dci w którym fap jest bezpośrednio za turbiną;

    -  nie ma piątego wtryskiwacza,

    -  przepustnica jest na dolocie oraz na wydechu z niskociśnieniowym EGR-em,

 Warunki pracy takiego fap-a w 100 % sprawnym silniku pozwalają na ;

      -  automatyczne wypalanie sadzy, bez uruchamiania procedury wypalania,

      -  licznik wypaleń pokazuje 0,

      -  system AD-blue zwiększa redukcje tlenków azotu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczne wypalanie sadzy czyli tzw. regeneracja pasywna ale ona występuje jak auto jeździ często trasami szybkiego ruchu? Jeżdżąc w miejskiej eksploatacji gdzie częste jest odpalanie i gaszenie to raczej ciężkie do uzyskania. Jest jakiś komunikat od ryzyka zapchania fap?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, nie wiem czy ta regeneracja pasywna nie przyplątała się Wam z GPF bo w DPF to nie wiem jak trzeba by pałować żeby dostać odpowiednią temperaturę spalin dla uzyskania takiego wypalenia. Jazda dieslem z obrotami ok 4000/min ma niewiele wspólnego z sensem czy logiką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Pepone źle rozumiesz. wysokie obroty robią więcej wiatru i tylko obniżają temperaturę. Duże obciążenie i dużo paliwa a nie obroty w dieslu robią dobrze dla wypalania. Silniki które mają filtr pod maską potrafią osiagając odpowiednią temperaturę na filtrze bez procedury wypalania. Wtedy sadza wypala się samoczynnie :)

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można w nieskończoność wypalać sadzy tylko pasywnie. Skoro licznik wypaleń pokazuje ciągle zero to ciężko ustalić te interwały. Trochę to wszystko tu nielogiczne.

 

Edytowane przez Kris855
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 lata posiadania ale akurat w wersji z 5 wtryskiwaczem. Prawie 100tys zrobione w tym czasie. Większość wypaleń obserwowałem. Nie zmienię swojego zdania. Owszem przeciągnięcie do końca obrotomierza z butem w podłodze nie zbija temperatury. Ale trzymanie go na 3500obr na niskim biegu jest bez sensu. Aby to skompensować otwiera się mocniej wtryskiwacz bo zaczyna lecieć temperatura. Z gpf jest troszkę odwrotnie jak z DPF ale to tylko teoria w głowie bez oglądania wykresow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kris855 napisał:

Jest jakiś komunikat od ryzyka zapchania fap?

Na desce nie ma żadnych informacji;

     - jaki jest stan zapełnienia sadzą filtra fap,

W czasie wypalenia sadzy - temperatura w fap-ie > 600 C dla 100% sprawnego silnika;

    - jazda po mieście czy na krótkich dystansach z takim filtrem jest b; korzystna,

 Przy jazdach krótkich i po mieście, należy ;

   - proporcjonalnie skrócić okres wymiany oleju nawet o 40 %,

   - co jakiś czas wyskoczyć na górzystą trasę,

Wszelkie awarie podzespołów silnika powodują pogorszenie pracy fap-a,

Objawia się to kontrolkami np; 

    - skontroluj układ wtrysku silnika,

    - skontroluj układ wydechowy,

    - ryzyko awarii silnika,

   -  skontroluj układ wydechowy i wtrysku, 

 

Jeżeli na desce pojawi się żółta kontrolka fap (dpf );

 Kontrolkapdf1.thumb.jpg.a1c812c61accf0655d6d0d5bb9c3b83f.jpg

 

   - to pomaga tylko tzw; „ wypalanie serwisowe „
  -  przeganianie auta w trasie - daje efekt tylko przed zapaleniem się tej kontrolki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego halas2, ja odnoszę się opisywanego tu przypadku "bez 5 wtryskiwacza". Szczerze to nawet nie wiedziałem, że jest jakaś kolejna, nowsza wersja rozwiązania "bez 5 wtryskiwacza" która wypala się pasywnie dzięki umieszczeniu DPF w komorze silnika (bliżej kolektora wydechowego). Szczerze, powątpiewam w to pasywne wypalanie akurat w dieslu. W benzynie (GPF) mam odczyt temperatury w Megane i widzę temperatury, spokojnie pozwalające na taki proces. 

Czy faktycznie w dCi jest taki "krok wstecz" i nowe silniki są znów bez 5 wtryskiwacza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie pasywne w dieslu to akurat krok na przód niż wstecz. W większości koncernów to jest od kilku lat i zdaję egzamin przez to żywotność DPF(FAP) jest większa ponieważ rzadsze regeneracje to mniej spalonego popiołu który odkłada się w filtrze po spaleniu sadzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie, nie chcę zakładać specjalnie nowego tematu więc napiszę tutaj. Czy to normalne, że przy ostrzejszej jeździe fap wypełnia się szybciej? W lagunie wypalił mi się przedwczoraj, mając około 25g sadzy, 13 godzin między wypaleniami czyli jakieś 600-700km. Wczoraj trochę poszalałem, odpalił się znowu. Po dopalaniu chwilę jeszcze jeździłem, jakieś 40km, dość dynamicznie. Taki widok zastałem po powrocie do domu. W ogóle jaka jest graniczna ilość sadzy w 2.0dci? Auto nie kopci, pali od strzała, idzie jak wściekłe I pali 7 litrów. 

Screenshot_2025-01-15-20-22-37-050_org.pyclip3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadza jest liczona a nie mierzona a ostra jazda niekoniecznie oznacza optymalne spalanie i niski fizyczny poziom produkcji sadzy. A co i jak wylicza algorytm to jego słodka tajemnica. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!