Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Forumowicze chciałbym się zapytać czy opłacalne jest prostowanie 2 podłużnic przednich w megane II z 2004 r.

Ile u Was kosztują takie naprawy bo mi blacharz w podlaskim zaśpiewał 5000 zł. Biorąc pod uwagę taki koszt oczywiście wg mnie naprawa jest nie opłacalna.

Podczas wypadku autu "zdmuchnęło" wszystko do chłodnic czyli zderzak, pas przedni, 1 lampę i błotnik (uszkodzona część przy kierunkowskazie reszta cała). Silnik został nienaruszony, zawieszenie po ogólnych oględzinach również całe.

Doradźcie co z tym autem zrobić i czy realna jest naprawa w niższych pieniążkach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ze najszybciej.Tylko szkoda mi jej bo się nie psuła zawieche z przodu miała wymieniona jest cała.Poza tym podoba mi się ze auto nie rdzewieje.

Silnik ok i żal złomować.Poniżej zdjęcia megi:

post-83429-0-82126400-1455673384_thumb.jpgpost-83429-0-77371100-1455673413_thumb.jpg

post-83429-0-32449400-1455673424_thumb.jpgpost-83429-0-88905900-1455673402_thumb.jpg

Oczywiście koła są skręcone ale nie od kolizji tylko normalnie,układ kierowniczy działa.

Nie wiem czy może lepiej kupić cała budę niż podłużnice prostować tylko problem z jej zdobyciem w dobrym stanie.

Pytałem się o ceny napraw bo wprawdzie byłem na razie tylko u 2 blacharzy, którzy ponoć maja bardzo dobry sprzęt i są rzekomo najlepsi w mojej okolicy.

Czy da rade zrobić to auto w miarę rozsądnych pieniążkach ?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłużnice są zagięte.

Takie coś prostuje się na ramie, tego się nie spawa i nie wymienia.

Przed prostowaniem trzeba sprawdzić geometrię, jak nie uciekła, to można się bawić dalej.

Prostowanie na ramie będzie kosztowała w okolicach 1000 zł.

Oczywiście jeżeli po drodze nie wyjdzie nic innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy warto inwestować w auto z 2004 takie pieniądze i czas. Czy nie lepiej opylić silnik , budę w czesci i kupić co innego. Kiedys się takie rzeczy sie robiło , handlarze do dzis pewnie , ale czy sobie takie szykować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto z 2004, czyli naprawa będzie kosztować pewnie z połowę wartości auta. Ma już wyjęty silnik, który trzeba będzie włożyć, to też koszt, chyba ze robi to sam... Pozostałe graty (zderzak, chłodnice itd...) wszytko pewnie wyjdzie z naprawą i lakierem kolo 3tys +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3tys? policz sobie lakier -min 4 elementy po 250 (jak u garazowca)-1000, blacharz z mechanika będzie drugie tyle,lampy pas z chlodnicami, płyny, belka , zderzak, maska, 2 błotniki jakies plastyki , korki , nadkola.nie wiem jak konsola i poduchy, przednia szyba? Uzbiera się. Najlepsze wyjscie szukac w kolorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednia szyba jest ok poduchy tez ok bo zderzenie obcierka natopiła na rondku przy prędkości nie wiem 30 km/h bo dojeżdżałem do skrzyżowania o ruchu okrężnym,jedna przednia lampa tez ocala.Wzmocnienie zderzaka się wyrwało pas przedni zgięty,chłodnice,zderzak,zagięta maska.Wszystkie rzeczy tj.zderzak,maskę można dostać w kolorze, bo lakierowanie oczywiście jest drogie i zawsze będzie widać te malowanie.Szukałem nawet całej karoseri w tym kolorze ale na razie nie znalazłem. Mam czas żeby ja naprawić mogę nawet graty poprzekładac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym miał coś przeciwko temu autu ale jak dla mnie .... zezłomować. Znaczy sprzedać co się da, resztę do kasacji. Inna wersja kupić drugą za grosze ( z padniętymi wtryskami) zamontować to co potrzebne od siebie, troszke gratów zostawić, czyli to co jeszcze może się przydać, moduł z drzwi, egr, czujnik położenia wałka rozrządu zwijacz i co tam uważasz za słuszne. Resztę oddać do stacji utylizacji. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdemontuj oba podłużnice i przełóż do twojej wg fabrycznego

Trochę mnie rozbawiłes- jak chcesz podłużnice przełożyć? Wyciąć i przykręcić na blachowkręty? Jedynie wspawać. To chyba lepsza opcja bedzie dać na ramę,jak to było boczne uderzenie to blacharz da radę naprostować. moze tej wytrzymalosci już nie bedzie ale wcinane i spawane tez nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłużnice są przymontowane do podszybia czołowej. Tam są haczyki że zdejmuje i blokada, bo w skodzie octawiej II tak zrobiliśmy u kumpla. Minusem jest to że trzeba cała deskę rozdzielcą zdemontować, błotniki boczne i drzwi przednie.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!