Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielne odgrzybianie klimy - Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Tak czyszczą w ASO bo tak przewiduje instrukcja. Nie ma tam żadnego zaworka. Parownik jest przy samej podłodze więc z 15 - 20 cm a może 10 cm powinna rurka wejść do środka (nie wiem bo tak nie czyszczę).

Natomiast tak jak pisałem wcześniej tą metodą wyczyścisz sobie tylko pół parownika gdyż druga połowa jest za ścianką. Więc tą metodą od strony pasażera nie ma szans by dobrze oczyścić parownik.

Poczytaj wyżej jak ja sobie poradziłem. Wrzucę zdjęcia jak będę czyścił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem i właśnie się zastanawiałem czy da się obejść bez wiercenia otwornicą. W końcu ten przewód wychodzący jest po stronie kierowcy, więc myślałem, że piana zajmie się tą częśćią niewidoczną od strony pasażera.

 

A może coś takiego komproisowego - bo rurka od preparatów do klimy ma ok. 3-4mm średnicy. Może zamiast otworicy nawiercić tam wiertłem żeby tylko weszła rurka, a potem zaślepić tylko ten niewielki otwór np. wkrętem grubszym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to dobry pomysł! Tylko trzeba pamiętać, że ta zaślepka jest cieniutka. Więc jak będziesz wiercił to nie naciskaj za mocno bo Ci się wyłamie i wpadnie do środka. Gdy zrobisz mały otwór to można wtedy wkręcić małą śrubę albo olać bo to tylko mały otwór.

Albo inaczej przewierć obudowę obok zaślepki. Tyko pamiętaj nie po stronie parownika bo go przewiercisz. No i nie za nisko bo będzie ci woda wyciekać.

Na żółto zaznaczyłem gdzie ja bym wiercił.59e8b02f0dfe4_gdziewierci.thumb.jpg.ffb80641237ec72b5a4c5471062d4d4d.jpg

Edytowane przez Snozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem kiedyś, że wrzucę parę fotek z mojego sposobu czyszczenia klimy.

Proszę zwrócić uwagę, że po podaniu piany na parownik od strony kierowcy po stronie pasażera nie ma grama piany. Zdjęcia załączam w kolejności wykonywanych czynnościa1.thumb.jpg.7dd7477d4d3f5c9e7fab57a0fe0996ca.jpga2.thumb.jpg.e75524fd87f0c57c60ef4270f220f4f7.jpga3.thumb.jpg.f55b9c09128daf8c045fc1ab04ca53cc.jpga4.thumb.jpg.fb34b98192a76914bea4fb9466fa02d4.jpga5.thumb.jpg.564e7de920cc92c943592389a4e318fa.jpga6.thumb.jpg.18c52a8e5778d60fbbcdb52c9cf527e9.jpga7.thumb.jpg.8b1f9e213fe91d3ffb74c48eb4f7ef10.jpga8.thumb.jpg.941ee868420512e76333339e91ff0fdd.jpg

 

Reasumując dla systemu klimatyzacji z oddzielną regulacją pasażer-kierowca nigdy nie wyczyścimy całego parownika czyszcząc go przez rurkę odpływową :-)

 

a9.jpg

Edytowane przez Snozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie, ale skoro pod parownikiem  jest klapka oddzielająca cześć kierowcy od części pasażera, to dlaczego nie można nałożyć pianki na parownik, w miejscu gdzie znajduje się filtr ?  Parownik jest pod kątem więc pianka  bez problemu przepłynie po lamelkach przez parownik na jego druga stronę. Tak odgrzybiałem klimatyzację np. w Astrze H, która nie miała dwustrefowej klimatyzacji, ale też nie miała dojścia do obszaru za parownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolega powyżej pisze dlaczego nie można polać parownika? Ja tak robiłem przy swoim MIII i nie zauważyłem żeby z tego powodu był jakiś problem. Odgrzybiacz też oczywiście w pianie. Chciałbym się dowiedzieć co jest złego w tej metodzie? przecież i tak całej komory parownika z "góry i z dołu" nie wypłucze się z świństw, które tam "rosną".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Snozer napisał:

Pytajcie producenta dlaczego zleca odgrzybiać od dołu.

 

I wiercić otwory w klapkach też ? 

 

Co do zaleceń producenta to przychodzi mi tylko na myśl, to że dysponując podnośnikiem szybciej i wygodniej jest to zrobić od dołu i skoro producent zaleca od dołu to jak widać według niego nie ma znaczenia, że środek naniesie się tylko na część parownika kierowcy ;) Zawsze można skasować klienta na czyszczenie z demontażem parownika po gwarancji :-)  

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest trochę przerost formy nad treścią z tymi dodatkowymi otworami. Nie czytałem wcześniej tego posta i nawet by mi to do głowy nie wpadło. Jak odgrzybiałem to widząc jak zbudowany jest parownik i że grawitacyjne i tak preparat opadnie wlałem w jego komorę całą puszkę wurtha, syf wyleciał odpływem pod samochód i tyle. Wg mojej oceny to w ten sposób na pewno preparat dostanie się do całej komory parownika. Nawet wiercąc te dziury, o których piszecie i tak nie ma pewności że syf zostanie dobrze "odkażony".

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Wg mnie czyszczenia piankami jest co najwyżej średnim rozwiązaniem. Pianka wysychając zostawia doskonałą lepką bazę dla kolejnych grzybów. Ja tak jak pisałem wcześniej, od 4 lat używam ozonu. Mając własny 7gramowy ozonator w godzinkę załatwiam sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy  jakim stanie jest układ klimatyzacji.  Cztery lata, niski przebieg to praktycznie fabryka. W takim stanie, coroczne ozonowanie, plus dobry granat wystarczy. Pianka do układu to nie tylko Plak, dobre pianki praktycznie nic nie pozostawiają osadów po odparowaniu . Całkiem dobre są też środki w płynie, ze sklepów... medycznych.

W Meganach, jest całkiem niezły dostęp do parownika, od strony filtra można bardzo dokładnie pokryć wymiennik, a nawet wypryskać całą jego komorę. Na drugą stronę, płyn dostanie się grawitacyjnie, czy siłą rosnącej pianki. Od dołu, czyli otworu odpływowego,nie mam sensu dozować środki, bo przed operacją i tak trzeba usunąć filtr kabinowy. Jakieś dodatkowe otwory są zbyteczne.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Proszę Was o poprawną kolejność odgrzybiania auta przed sezonem. Auto ma mały przebieg i 4 lata. W środku nie ma żadnych "niepokojących" zapachów. 

Mam kupiony kabinowy filtr węglowy dla jego wymiany. W poprzedniej megance, korzystałem ze środków, które roznosiły przy zamkniętym aucie środek dezynfekujący wewnątrz auta (spray, np. plak'a  Airclim Antibatterico).  Nie wiem czy jest to jednak skuteczne, efekt był w miarę zadowalający. Teraz zastanawiałem się nad ozonowaniem.

Czy filtr mam wymienić przed dezynfekcją, czy przed, czy tez w ogóle go wyjąć na czas całości czyszczenia ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Chciałbym opisać Wam moje zmagania z czyszczeniem klimatyzacji. Od jesieni syn zgłaszał mi, że śmierdzi z nawiewów. Raz użyłem granatu do odgrzybienia  klimatyzacji. Syn twierdzi, że nie pomogło. Teraz zabrałem się na poważnie przy okazji wymiany oleju i filtrów. Wyjąłem filtr kabinowy. Myjką do czyszczenia klimatyzacji umyłem parownik gorącą parą od strony filtra kabinowego. Trzy razy. Odpływ jest sprawny. Następnie użyłem pianki ze srebrem na parownik, zamknąłem komorę i puściłem nawiew na 1 stopniu na nogi. Przez 10 min. Powtórnie pianka i nawiew na kratki 10 min. Pianka po raz trzeci i nawiew na szyby przez 10 min. Dalej pianka przez odpływ spod auta do parownika po drugiej stronie. Tak zostawiłem. Dziś rano kolejny granat. Przegladałem kamerą inspekcyjną we wszystkich wylotach i kratkach oraz w tunelu pod szybą. Nic nie zobaczyłem. Mam wrażenie że śmierdzi czymś zdechłym ? Poradzicie coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Samodzielne odgrzybianie klimy - Megane III

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!