Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bagażnik na rowery


megan_pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Aniu, przepraszam, myślałem i pisałem do mężczyzny ;)

Czyli w Twoim przypadku jedynie bagażnik na hak. Możesz zakupić hak, tzw automatyczny, składany.

Można go prosto zdemontować, że nie będzie widać podczas normalnej eksploatacji. Poszukaj najlepiej firmy montującej w Twojej okolicy.

Jaki bagażnik? Zależy jaki budżet przeznaczysz na ten cel. Ale polecam sprawdzone, firmowe rozwiązania. Może udaj się do Norauto, lub czegoś podobnego, pomacaj, popytaj, będziesz wiedziała na czym stoisz ;)

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bagażnik na hak firmy thule xpress- taki najprostszy nożycowy na 2 rowery i do tego dokupiłem belkę ze światłami. Sprawdza się doskonale - jest w miarę tani. Jedyny minus to to, że uniemożliwia otwarcie klapy po zamontowaniu - ale coś za coś.

W sumie jeżeli byłabyś takim zainteresowana to mógłbym go Tobie odsprzedać (używałem go tylko 2 razy na wyjazd wakacyjny) bo teraz już mój syn także ma swój rower i muszę kupić coś na minimum 3 rowery ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lelupi, dziękuję. Cały czas się zastanawiam. Jak to będzie z tym hakiem, homologacją, rejestracją, a potem z elektryką, światłami itp. Ciekawe, ile czasu zajmuje montaż takiego uchwytu.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Przeraża mnie, że to tyle zachodu trzeba, żeby dwa rowery kilkanaście km przewieźć!

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Zaczynam znowu myśleć, że jednak bagażnik na dach, ale to znowu relingi trzeba. Ale przynajmniej mogę z tym jeździć na co dzień, prawda? I nie muszę rejestrować i bawić się z elektryką.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

W sumie: skomplikowana sprawa.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od 4 lat Thule na hak na 2 rowery kupiony po sezonie w fmie Inetrpack za ok. 400 zł z tablicą+oświetlenie.

Polecam z uwagi na łatwy/szybki montaż i prostotę ubsługi. Wcześniej miałem bagażnik montowany na relingi. Mimo wszystko zauważyłem, że np. zuzycie paliwa jest mniejsze przy bagażniku montowanym na hak. Przy wersji montowanej na relingi auto jest bardzo podatne na boczne podmuchy wiatru, co przy prędkościach autostradowych może być sporym wyzwaniem. Orpócz tego dochodzą problemy związane z wjazdem do garaży podziemnych. Z hakiem auto bez problemu wjeżdża. Paru znajomych zmasakrowało już auto i bramy podczas wjazdu z rowerami na dachu. Po prostu zapomnieli po długiej jeździe, że mają na dachu rowery. Minusem może być zawieszenie auta na co należy zwrócić uwagę przy montażu haku do auta. Jak miałem np. Astrę III kombi to przy maksymalnym obciążeniu z tyłu czyli 2 osoby na tylnej kanapie+bagaż+ rowery na haku +na dachu 2 deski surfingowe z żaglami i innymi duperelami zero problemów a w przypadku KIA cee'd przy podobnym obciązeniu auto bardzo siadało z tyłu +dobijało hakiem podczas przejazdów przez tzw. leżących policjantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu na dach są jeszcze takie rozwiązania ułatwiające załadunek.

Jak się sprawdza, nie wiem, nie miałem kontaktu z takim rozwiązaniem ;)

http://www.otobagazniki.pl/platforma-winda-na-dach-na-dwa-rowery-p-49856.html

Do tego dwie poprzeczki:

http://allegro.pl/poprzeczki-dachowe-renault-megane-ii-02-i4003340801.html

Trzeba tylko sprawdzić kompatybilność tego zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kilkanascie kilometrów to może jednak bagażnik dachowy będzie lepszy, relingi kupisz raz a mogą się przydać nie tylko do rowerów (może jak kiedyś dużą choinkę kupisz to też ;) ). Hak z instalacją to jakby nie patrzeć kilkaset złotych, do tego "wbicie" go w dowód (przegląd i wizyta w wydziale komunikacji), sam bagażnik następne kilkaset i nagle robi się z tego droga impreza.

 

Nie miałem osobiście do czynienia z bagażnikami na hak (zastanawiam się nad kupnem platformy ale ceny przemawiają w stronę nożycowego), ale czy ktoś z Was miał do czynienia z instalacją damki na nożycowym bagażniku? Gdzieś mi się o oczy i uszy obiło że może być utrudniony montaż damki, ewentualnie konieczność korzystania z adaptera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dołączam się do dyskusji, bo mam ten sam problem - żelazko 3d bez haka. Montaż haka nie wchodzi w grę, więc raczej dach.

Oprócz oryginalnych poprzeczek na dach spotkałem też sporo zamienników. Niektóre podejrzanie tanie: http://allegro.pl/bagaznik-renault-megane-ii-scenic-ii-vel-satis-i4031574263.html i jak widać nie grzeszące aerodynamiką, więc jazda nawet z samymi poprzeczkami pewnie będzie uciążliwa.

Na klapę do tego modelu to uważam nieporozumienie - sporo plastiku na zewnątrz, więc pewnie i złapać będzie trudno, już nie mówiąc o dziwacznym kształcie klapy.

Edytowane przez rademeness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Ja z kolei przymierzam się do bagażnika rowerowego już od dawna, od momentu kupna auta. Dlatego od razu kupiłem poprzeczki na relingi (jeszcze przed odebraniem samochodu :P ), bo później - wiadomo - szkoda kasy, są inne wydatki. Od początku rozważam tylko Thule 561:

thumb_hosting_zdjec_1394699448__big_thule_outride_561_moowanie_za_widelec1.jpg

Ściągamy koło oraz sztycę z siodłem i rower jest lżejszy, łatwiejszy do wystawienia na dach samochodu. Akurat ja mam dwa rowerki o masie 9,0 i 10,5 kg, więc w ich przypadku zdemontowanie ww. części to ok. 0,7-1,0 kg mniej na górze. Pytanie oczywiście co z kołem (demontaż siodła nie jest konieczny, ale zestaw auto-rower jest niższy). Dla mnie nie problem: worek na śmieci/folia i koło do auta. Są też specjalne przystawki/widelce na dach, na to dodatkowe koło (Thule 545):

thumb_hosting_zdjec_1394699594__thule_545-2.jpeg

Dodatkowym plusem jest to, że nam nikt tak łatwo roweru z dachu nie zdejmie, gdyż na zacisku do przedniego widelca jest zamek. Minusem jest cena, ale znalazłem na Allegro już za 419,00 PLN z wysyłką (561). Widelca wg się nie opłaca kupować (ok. 200 PLN).

 

PS: Oczywiście ja już mam relingi i poprzeczki (za używki-oryginały zapłaciłem <300 PLN), więc cenowo nie jest tak źle. No i ja myślę >>na razie<< o jednym rowerze. Wszystko po kolei :P

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat jestem wierny bazowym bagaznikom AUTOMAXI, zaczęło się ok. 25 lat temu od podstawowej Supry jeszcze do Poloneza, później zmieniając samochody często dokupowałem tylko łapy a belko zostawały te same. Od 7 lat do Scenika II i Focusa II mam poprzeczki Automaxi Silverline o owalnym przekroju (Supra miała prostokątny), we wcześniejszym Sceniku I miałem fabryczne owalne i tutaj kilka spostrzeżeń które mogą byc ważne dla szukających bagażników:

-fabryczne mimo owalnego przekroju także zdrowo hałasowały, kolejność hałasu w sprawdzonych na własnym dachu rozwiązaniach:

*najgłośniej Automaxi Supra,

** średnio oryginalne Renault,

*** najciszej z tej trójki (ale i tak dokuczliwe nieco) Automaxi Silverline.

-do fabrycznych ciężko było czasem zamocować dodatkowe akcesoria (uchwyty na rowery czy box starszego typu) co było spowodowane ich rozmiarem (szerokość belki) co czasem skutkowało koniecznością przerabiania uchwytów na rowery;

-fabryczne miały denerwujące mnie zamki i łatwo było ułamać klapkę z zamkiem (jedną po poprezdnim właścicielu miałem ułamaną);

-hałaśliwość każdego układu zmniejszało założenie boxu, jazda z samymi belkami bazowymi, lub belkami+uchwyty rowerowe (z zawartością lub bez) to duży hałas;

-polecam zakup dedykowanego dla danego modelu bagażnika (w fabrycznych miejscach mocowania) a nie uniwesalnego który czasem wymaga mocowania pod drzwi a ustawienie i przykręcenie wszystkiego potrafi zdrowo wyprowadzić z równowagi.

 

Co do uchwytów do przewozu rowerów: mam jeszcze stare uchwyty, mniej więcej 20 letnie i powoli dogorywają, dlatego dla mnie alternatywą zaczął być bagażnik na hak z dwóch powodów:

-konieczność zakupu nowych uchwytów do rowerów, a przyzwoite to jednak wydatek ok. 100 zł/szt. za coś sensownego i żeby jeszcze miało zamek, czyli przy 2-3 rowerach platforma/nożycowy zaczyna być niegłupim rozwiązaniem;

-konieczność wstawiania rowerów na dach. Mimo wzrostu 195 cm. wstawić rowery na Scenika to trochę gimnastyki, a jeżeli pakujemy więcej niż 1 rower i trzeba sięgać bliżej środka dachu (przy układzie jak jeździłem czyli z boxem-zatem dojście tylko z jednej strony), co wcale łatwe nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa lata temu kupowałem uchwyty na rowery na bagażnik dachowy.

thumb_hosting_zdjec_1364149763__zdjecie0082.jpg

Do tej pory przejechałem z rowerami na dachu 4 tyś km. głównie na wakacje. Jedyna wada to jak było wcześniej wspomniano to większa wrażliwość auta na boczny wiatr. Co do prędkości na autostradach to w instrukcji od bagażników jest wyraźnie zaznaczone, że prędkość z rowerami na dachu ograniczyć do 100km/h. Osobiście jechałem nawet powyżej 120km/h ale jest to już bardzo słyszalne. Osobiście na autostradzie jadę sobie z prędkością 100km/h. W rodzinie mieli przypadek, że na autostradzie wyprzedziło ich auto z rowerami na dachu i po tym manewrze rowery oderwały się od auta i spadły na jezdnię przy prędkości ok. 140km/h obok nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hello

Pomimo, że pogoda robi się mało fajna do jeżdżenia na rowerze, to odgrzewam temat. Zdecydowałem się na zakup oryginalnych poprzeczek dachowych do mojej MII. Teraz muszę zdecydować się na jakiś uchwyt na rower. Do wyboru: Thule 532, Thule 591, Atera Giro AF, MB Barracuda, Aguri Acuda, i może coś jeszcze co zaproponujecie w cenie 200-300zł. WIem, że bardzo mocno lansowane są Thule i jest wiele opinii na ich temat. Natomiast czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tymi pozostałymi?

PS. Nie interesuje mnie dyskusja nad wyższością uchwytów na hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Ws. Thule'a 561, opisanego powyżej. Otóż, w końcu kupiłem w tym roku i jestem bardzo zadowolony. Faktycznie bywa problem z kołem, które trzeba zdjąć (zwłaszcza jak jest brudne...) i gdzieś umieścić - ale sztywność takiego zestawu bardzo duża. Wiozłem rower ok. 18 kg (stalowy mieszczuch), jadąc po A4, nawet momentami ok. 140 km/h (wyprzedzanie). Producent bagażnika zaleca max 130 km/h, chyba o te 10 więcej niż przy "klasycznym" rozwiązaniu - bez zdejmowania koła. W kwestii montażu - bardzo fajny patent (wedle obserwacji nie tylko w modelu 561) - zaciski (na kluczyk!), adaptery do szyn w belkach dachowych auta i minuta roboty. Zdejmowanie jeszcze szybciej :) Bardzo fajna konstrukcja i bardzo fajnie się jej używa. W przyszłym roku kupię zapewne na drugi rower.

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Posiadam oryginalne poprzeczki/belki dachowe i potrzebuje do tego bagażnik/bagażniki na dwa rowery - im tańsze tym lepsze bo będzie używane raz do roku więc przeglądam serwis z używanym sprzętem i czy coś takiego będzie pasowało :

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/fahrradtraeger/292898347-217-2162?ref=search

 

jak to się mocuje do belek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich chciałbym zapytać czy 3 rowery na dachu megane 2 combi to dobry pomysł czy za duże obciążenie autka. Silnik 1,6 benzyna + gaz.

Do przejechania ok 400 km w jedna stronę. Dwa duże rowery jeden dla dziecka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!