Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 TCe


traczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu szukam Meganki w kombi, nie jest to niestety proste zadanie ;)

Prosiłbym o opinię czy warto się interesować tym modelem:

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-climatronic-serwisowany-moc-130-km-ID6yr9wZ.html

W związku z posiadaniem małego dziecka wolałbym uniknąć wycieczki na marne, wolny czas to teraz u mnie towar deficytowy.

Czy jest sens jechać i oglądać czy lepiej odpuścić temat? W necie znalazłem dość kiepskie opinie odnośnie tego komisu.

Numer VIN to: VF1KZ0F0641778627

Z góry dziękuję za opinie bardziej doświadczonych użytkowników.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez traczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również podłączam się do pytania bo rozważam zakup megi, tylko z jakim silnikiem 1.4 tce, 1.6 16V lub ten 2.0.

W obecnej megi II ph 2 mam 1.6 16v z lpg i jest naprawdę rewelacja pod względem awaryjności (czyli brak), obsługi itp jednak na trasach, które teraz muszę pokonywać brakuje mocy, przy prędkościach 120-140 spalanie znacznie wzrasta, stąd moje pytanie, który teraz silnik wybrać bo tego 1.4 jakoś się boję, w tej MIII w 1.6 16v jest szósty bieg więc może przy prędkości 130 wrzucając szóstkę obroty spadną gdzieś w okolicę 3000rpm a nie jak teraz w mojej ok 4000, czy jednak szukać 2.0 i mieć zapas mocy :) ?

Z góry dzięki za opinie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe Czynności Przed Zakupem Auta ;Ciśnienie sprężania na cylindrach, stan; turbosprężarki , wtrysków , dwumasy , kontrola punktów bazowych geometrii nadwozia,pomiar  ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku .Dopiero wówczas można coś konkretnego powiedzieć o stanie aucie. Koszt rzędu 300 - 400 zł  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie mnie tak przedrzeźniać :?:

Dzięki za odpowiedź, jak bym się już wybierał na oglądanie oczywiście na stację diagnostyczną planuję podjechać. Pytanie czy warto poświęcać czas oraz środki na egzemplarz z ogłoszenia, które umieściłem. Miałem nadzieję że bardziej doświadczeni użytkownicy będą mogli coś doradzić, tzn. dostrzegą coś, co ten konkretnie pojazd przekreśla. Jeśli nie, to tym lepiej i pewnie wybiorę się na oględziny.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej MIII w 1.6 16v jest szósty bieg więc może przy prędkości 130 wrzucając szóstkę obroty spadną gdzieś w okolicę 3000rpm

Megane III 1.4 TCe 2009-2010 ma około 2800 obr przy 100 km/h, pod koniec 2010 roku bądź na początku 2011 Megane dostało ciut dłuższą skrzynię i ma ok 2500 obr przy 100 km/h. Więc 3 tyś obrotów przy 130 km/h możesz liczyć jedynie w 1.2 TCe od 2012 roku w górę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnie spalanie mam 8.3. Jest to jazda dynamiczna z klimatyzacją przy prędkościach 120-130km/h. Przy oszczędnej jeździe potrafi zejść do 7. Spalanie przy 70km/h mam 5,5l, 120 - 7l, 130 - 8l, 140 -9l, 150 -10l. Obrotów nie pamiętam, ale przy 130km/h jest jakieś 3300-3500. Silnik rewelacja wg mnie, znacznie lepiej od 1.6 (którym miałem okazję się kilka razy przejechać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane III 1.4 TCe 2009-2010 ma około 2800 obr przy 100 km/h,

Megane III 1.6 16V 110 KM przy 100 km/h ma 2750 RPM.

 

Przy 1000 km/h? O w mordę kopany, gdzie taką Megankę można jeszcze kupić? Biorę w ciemno ;)

Poprawione ;)

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również podłączam się do pytania bo rozważam zakup megi, tylko z jakim silnikiem 1.4 tce, 1.6 16V lub ten 2.0.

1.4 TCe to bardzo dobry wybór. Bardzo elastyczny silnik, dobre osiągi i bardzo dobre spalanie, oczywiście jeśli nie ma się ciężkiego kopyta i jeździ z głową. Ja rekord przy spokojnej jeździe miałem 5.1 Na dojazdach do pracy w Warszawie (dystans ok. 30-35 km) przy średniej prędkości 37 km/h spalanie u mnie jest 6,7-6,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!