Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, tomqu86 napisał:

Przy jeździe na tempomacie między innymi nie odcina paliwa przy jeździe np z górki (na biegu).

Nie wiem skąd te tezy - u mnie pasek spalania (tak to pokazuje faza III) spada do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil teść nie prowadzi tak szeroko zakrojonych statystyk :-) Co do tej górki to zgadzam się z @tomqu86. Ostatnio po naszych dyskusjach sprawdzałem to w Toyocie dwa dni pod rząd. Raz z tempomatem, raz bez niego na tym samym odcinku i przy tej samej prędkości. Z tempomatem chwilowe nie osiągnęło zera i w kulminacyjnym momencie spadło do 0,3. Przez większość górki było jednak trochę więcej. Jak zjeżdżałem bez tempomatu było 0 na o wiele dłuższym odcinku. Temat rzeka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli znowu wychodzi niedokładność paska? Może, niemniej piszę o tym, co widzę na liczniku. Generalnie samochód jadąc z górki na tempomacie, po przekroczeniu zadanej prędkości (nawet przyhamować czasem trzeba - wówczas tempomat "spada') nie ma powodu palić czegokolwiek i to zjawisko udało mi się zaobserwować. Podobnie jest po przyspieszeniu (wyprzedzanie na autostradzie) i odpuszczeniu gazu po wykonaniu manewru - pasek spalania pokazuje zero.

 

Co to >>teścia<< chodzi mi o to, że np. z tempomatem wychodzi mu średnia prędkość ca. 100 km/h, a jadąc bez już tylko 90. Nie dziwota, że spalanie będzie niższe. Ale to z kolei moja teza bez dowodów, więc nie ma co iść tą drogą. Mówmy o faktach.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jedynie potwierdzę, że jazda na tempomacie nie jest wcale ekonomiczna, sprawdziłem to nie raz, potwierdza to też wiele testów motoryzacyjnych. Akurat dziś wybieram się w małą trasę jazda będzie głownie autostradowa, więc dokonam pomiaru, starając się utrzymać tą samą średnią prędkość przejazdu. Akurat dziś dobrze się składa, bo praktycznie nie ma wiatru i trasa praktycznie bez wielkich wzniesień A8, S8 i kawałek S14 Wrocław - Łódź (Altas Arena) - Wrocław

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez tempomatu spali mniej bo działa psychika. Kierowca nie ciśnie  gazu pod górę i stąd oszczędności. 

W megane jak i w skodzie na włączonym tempomacie pewnie spali i więcej no bo jak ustawię 180 i masz duże górki na a1 lub A4 to auto wtedy wciąga aż miło. Także rozpędzanie za pomocą tempomatu jest mniej ekonomiczne - samochód wciska gaz do dechy a kierowca pewnie wcisnąłby do połowy :-)

Z górki w obu autach na tempomacie pokazuje mi jak koledze konwil,  0 a jak się za mocno rozpędza to wręcz razi czerwonym światłem przy liczniku.

Tak czy siak nie są to jakieś wielkie różnice i pewnie w naszych autach ciężko byłoby je wyłapać, pewnie maks 1l na 100 różnicy wiec nie ma sensu się nad tym pochylać zakładając autostradę (czyli zależy nam na czasie) i spalanie naszych wozów które nigdy mi w tce nie przekroczyło 9 litrów średnio przy jeździe na tzw. maksa autostrada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zaobserwowałem (brak cut-off przy zjazdach z górek) było w benzynie 1.6 k4m.

Mówię o prędkościach autostradowych (czyli max 140) - szybciej nie jeżdżę.

 

I tak jak pisze Sarna1 - kierowca nie ciśnie pod górkę - po co cisnąć, jak można zwolnić o te 3-4 km\h zachowując bieżące średnie spalanie i potem zjeżdżając można się z powrotem przyśpieszyć i puścić pedał gazu. Utrzymanie stałej prędkości niezależnie od ukształtowania terenu nie jest najekonomiczniejsze.

 

 

Zawsze sobie obiecuję - teraz depnę, co tam ten 1 litr na 100km... a potem i tak patrzę na ten pasek :-)

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko te 2 czynniki stanowią o różnicy w spalaniu. Brak gazu pod górę i spokojne rozpędzanie po zwolnieniu np za ciężarówka. Tempomat dusi na maksa bo ma zadane utrzymać prędkość. 

 

Czy to się opłaca ? Może i nie ale jest super wygodne i noga odpoczywa. A już jazda na automatem i aktywnym tempomatem to sama przyjemność. A za przyjemności się płaci. Tym trochę wyższym spalaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Sarna1 napisał:

A już jazda na automatem i aktywnym tempomatem to sama przyjemność.

Niestety większości z nas to nie dotyczy. Były w ogóle w MIII aktywne tempomaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze weźmy pod uwagę średnią prędkość, bo nie można porównywać spalania z trasy jeśli jeden ma 100 km/h, a drugi 80...

 

PS: ja przy zadanej prędkości 140 km/h, niejednokrotnym przekroczeniu tej prędkości coby wyprzedzić kolumny aut lub auta pojedyncze, przy przejechaniu trasy Łańcut-Kraków (200 km, poza autostradą ok. 10 km) - miałem na liczniku właśnie rzeczone 100 km/h średnio. Bez tempomatu miewałem raczej niższe prędkości.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W  m3 nie było ale użytkowane golfa7 z tym patentem i jest super.

Co do średniej oczywiście masz rację. Wysokiej średniej nie zrobisz zwalniając przykładowo ze 160 do 100 bo jest górka i odpuszczasz gaz i później znowu ogień do 160. Pry tempomacie auto utrzyma prędkość pod górę ale po niej nie będzie potrzebowało paliwa na rozpędzanie .... temat rzeka jak wcześniej było zauważone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedynie co można rzec na podsumowanie to to, że bez tempomatu da się przejechać trasę ekonomiczniej, ale nie ma mowy o utrzymaniu pozostałych parametrów (czas, prędkość średnia). Więc pytanie retoryczne: na czym komu bardziej zależy. Ja do tego jeszcze dokładam przyjemność z jazdy - już to niedawno pisałem: to nie powinien być kierat :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tomqu86 napisał:

Przy jeździe na tempomacie między innymi nie odcina paliwa przy jeździe np z górki (na biegu).

Mój tempomat odcina. Wystarczy, że prędkość jest wyższa od zadanej o chyba 4 km/h.

I zazwyczaj delikatniej niż ja obchodzi się z gazem przy przyspieszaniu.M III Ph3.

Przy jeździe pod górę się zgadzam, po prostu chce uzyskać / utrzymać zadaną prędkość.

 

Radzę uważać w samochodach z aktywnym tempomatem.

Można się bardzo przykro zdziwić jak da "po garach" na ostrzejszym zakręcie, kiedy z czujników zniknie poprzedzający pojazd.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą, przedstawie wyniki wczorajszego testu: jazda czysto autostradowa pomiar na odcinku 195km, tempomat ustawiony na 136km/h na 6 biegu, średnia prędkość przejazdu wg. komputera wyszła 130,2km/h.

Identyczna trasa z powrotem z takim samym obciążeniem lecz bez tempomatu - cały czas dostosowywałem tak prędkość, aby średnia wskazywana przez komputer była jak najbardziej zbliżona do średniej uzyskanej na tempomacie i udało się, wyszło nawet ciut szybciej 130,3km/h.

Posumowanie: spalanie na tempomacie wg. wskazań komputera wyszło 0,4/100 większe (był moment, że było 0,5/100), a pomiar na zbiorniku wykazał różnicę 0,66/100, a procentowo wychodzi to około 6,5%.

Dla pełnej jasności auto Scenic III 1.4TCe~160 z LPG, jadąc bez tempomatu przyśpieszałem normalnie bez zbytniego głaskania pedału gazu.

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tempomat w wersji Renault ma ( z grubsza ) sens tylko po płaskiej drodze , bez udziału innych aut na tej drodze.

A naszych realiach to tylko tempomat aktywny , który i tak powoduje większe spalanie niż kontrola przez kierowcę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!