Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego też zatankowałem do pełna na Lotosie cały bak paliwa przy rezerwie zatankuje ( o ile nie wyjadę do pracy ) w BP a później innych stacjach i będzie porównanie. Może być że stacja, może być że komputer ma przekłamanie podczas obliczeń spalania. Będę tankował do pełna przy rezerwie do pierwszego odstrzału pistoleta dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyszkalań komputera i porównania go z faktycznym zużyciem, zmierzonym z ilości zalanego paliwa i przejechanych kilometrów w moich obu 1.4TCe zauważyłem, że im spokojniejsza była jazda tym różnica była większa sięgająca nawet 1-go litra, co ciekawe przy jeździe dynamicznej około 0,2L, a przy jeździe ciągłej na autostradzie 0,6L, największa niedokładność była przy jeździe na zimnym silniku w mieście na krótkich odcinkach, wszystkie wskazania i pomiary wg. komputera były oczywiście zaniżone.

Sporą też różnicę odnotowała moja siostra w Nissanie 1.5dci i w cyklu miejskim z systemem start/stop była ona na poziomie 1,6L !

 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.10.2017 o 15:57, witman napisał:

(...) wszystkie wskazania i pomiary wg. komputera były oczywiście zaniżone. (...)

 

 

 

Czyli dobrze rozumiem, że komputer zawsze pokazywał Ci mniej, niż spaliło w rzeczywistości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To żeby nie było tak różowo, klienta Scenic Grand 1.2TCe130 z (start/stop) w zakorkowanym Wrocku, gdzie średnia prędkość nie przekracza 22km/h 9,5-10,2/100, w tych samych warunkach 1.5dci110 - 8,2-8.5/100 i dla równowagi podam 2.0TCe~230 13,5-16/100 bez s/s ;-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Moja Megane pali w mieście 9,5-9,6l. Krótkie trasy często w korku, mierzone rzeczywiste spalanie czyli tankowanie do pełna na stacji. Komputer mocno zaniża wskazania pokazuje średnio 8,8-8,9l. Zauważyłem że jeżeli stoję komputer nie pokazuje żadnego zużycia chwilowego paliwa, mogę "gazować" i tak jest zawsze zerowe wskazanie. Przypuszczam że z tego powodu biorą się znaczące różnice w rzeczywistym spalaniu a wskazaniami kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też choć co prawda przy innym silniku w korku na postoju chwilowe pokazuje pustą kreskę ale zmienia się wartość zużytego paliwa i spalanie wzrasta jeśli w korku stoję na tyle długo, że ilość zużytego na postoju paliwa ma na nie wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chwilowe pokazuje się już przy ruszeniu na pół sprzęgle i przy lekkim dodaniu gazu np. podczas przemieszczania się o kilka metrów we wspomnianym zatorze na autostradzie gdzie niemożliwe było osiągnięcie 30km/h. Prawie brakuje wtedy skali :-)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak w Meganie II, gdzie do 30 km/h wskaźnik pokazywał kreski. To kolejny minus paskowego wskaźnika chwilowego spalania. Próbowałem go obserwować przy miejskiej jeździe, ale to jest bez sensu - pasek zamyka się co chwilę, na postoju wskazuje zero. Jest niedokładny i wg mnie nie można na nim opierać czegokolwiek, a na pewno wyciągać z niego liczb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil prawda, chociaż dla mnie celem jest żeby starać się by chwilowe było niższe niż oznaczony trójkątem punkt średniego. Chętnie bym skorzystał z oferty zamiany paska na liczby gdyby ktoś to potrafił zmienić w mojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie korzystam z paskowego chwilowego zużycia ( moje Megany obecnie mają średnie w granicach 11L/100 km )

Ten pasek, w zamyśle producenta miał być pewnie wskaźnikiem w typie "ekonomizera" czyli im mniej paska tym lepiej, a nie dającym możliwość odczytu dokładnej wartości liczbowej chwilowego zużycia paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to to to - też tak sądzę. Mnie w pradawnych czasach uczono w szkole, że przy tak wyskalowanym mierniku powinno się z niego odczytywać tylko 0, 5 i 10 litrów / 100 km, a wartości pomiędzy traktować... jak wartości pomiędzy +20 i +21 st. C na termometrze (wyskalowanym co 1 st. C) - czyli jako niemierzalne przy pomocy tego urządzenia, mimo iż jak najbardziej występujące.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawanie spalania w mieście nie ma sensu, bo to wielka loteria, kiedyś zimą jeżdżąc przez tydzień w godzinach szczytu komunikacyjnego miałem spalanie 14,8 LPG/100 przy średniej prędkości 15,2km/h, innym razem 9,1/100, bo poruszałem się dużo po obwodnicy i wieczorem, mój sąsiad taksówkarz jeździ po Wrocku w dzień i w nocy, dokładnie kalkuluje i notuje wydatki paliwowe mówi, że jazda po mieście w nocy wychodzi go 40% taniej ;-) 

Co do wskazań komputerów pokładowych to zaniżanie spalania o 0,5-0.8 to normalka, znam przypadki zaniżania nawet o 1,5 litra /100.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo lubię wskaźnik chwilowego spalania (jeśli jest liczbowy) i używałem / używam w każdym aucie jakim jeżdżę. Spalaniem się nie przejmuję więc nie sprawdzam tego obsesyjnie ale zerkam od czasu do czasu. Dla mnie jest to nieocenione narzędzie do poznania silnika i doboru stylu jazdy tak by stosunek spalanie/dynamika był jak najbardziej zoptymalizowany. Czasami wystarczy zmienić odrobinę prędkość / obroty i można mieć spalanie nawet o kilka litrów mniejsze. W mieście i w korkach pełna zgoda, tam takie obserwacje nie mają sensu ale w trasie (krótszej czy dłuższej) to już zupełnie inna bajka i może przynieść widoczne oszczędności przy dystrybutorze.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Spalanie Renault Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 HB

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!