Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe oświetlenie do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

To jeżeli kupie te swiatła to muszą one być z modułem do sterowania automtycznego czy miga byc bez tego skoro mam automtyczne włączanie świateł

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zapoznać się z TYM tematem.

tylko 91 stron :D

 

Dodano: 27 wrz 2016 - 17:57

To jeżeli kupie te swiatła to muszą one być z modułem do sterowania automtycznego czy miga byc bez tego skoro mam automtyczne włączanie świateł

sterowanie światłami mijania, a sterowanie światłami do jazdy w dzień to dwie różne sprawy!

za włączenie świateł mijania w trybie AUTO odpowiada czujnik na szybie auta.

za włączenie świateł do jazdy w dzień odpowiada przekaźnik (wyłącznik) umieszczony w module świateł. oczywiście tylko DOBRE światła mają taki moduł sterujący wbudowane w światła. dziadostwo i druciarstwo ma oddzielnie przykręcany moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrarek nie przesadzaj ja mam założone światła wg Ciebie to jakieś dziadostwo za ok 100 pln i one już mają moduł włączania świateł.

Podsumowując + zasilania podłączone mam do + po zapłonie ,- wiadomo do masy lub minusa aku.oraz wyłączenie świateł dziennych do plusa świateł postojowych(najłatwiejszy dostęp ).Ustawiamy światła na automat i cieszymy się z jazdy ze światłami do jazdy dziennej ,oraz bezcenne zapominamy o włączaniu świateł przy normalnych warunkach pogodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam pytanie związane z tymi światłami do jazdy dziennej. Zastanawiam się nad zakupem takich świateł, które montowane są w miejsce przednich świateł przeciwmgielnych. Czy fakt, że nie posiadam przednich przeciwmgielnych, a więc chociażby brak odpowiedniej pozycji do ich uruchomienia na manetce w samochodzie, nie stanowi przeszkody dla montażu dziennych właśnie tam? Według mnie wyglądają estetyczniej niż te poziome paski z diodami, a skoro miejsce wolne to można je wykorzystać. One mają jakiś automat, który jak rozumiem samodzielnie je uruchamia. To się podłącza bezpośrednio do akumulatora oraz jakiś przewód do świateł mijania, żeby dzienne gasły po uruchomieniu mijania?

A i jeszcze pod kątem przepisów. Jazda na dziennych oznacza, że tylne światła pozycyjne nie muszą być włączone, tak?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja się podepnę pod temat.

Jakie polecacie światła w miejsce halogenów? Na allegro jest tego w cholerę, a nie chcę kupić jakigoś kiczu.. z drugiej strony nie chcę też wywalać nie wiadomo jakiej kasy.

Co polecicie do 250 zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy fakt, że nie posiadam przednich przeciwmgielnych, a więc chociażby brak odpowiedniej pozycji do ich uruchomienia na manetce w samochodzie, nie stanowi przeszkody dla montażu dziennych właśnie tam?
nie.

Montujesz gdzie chcesz, byle zgodnie z przepisami.

A wyłącznik również możesz sobie wstawić, gdzie chcesz. Nawet taki:

http://shopping.morizon.pl/produkt-wlaczniki/lacznik-natynkowy-jednobiegunowy-bryzgoszczelny-czarny-polmark.html

 

Według mnie wyglądają estetyczniej niż te poziome paski z diodami, a skoro miejsce wolne to można je wykorzystać.
zależy od gustu. Dobre firmy robią dobre i ładne poziome. Zobacz lampy dzienne firmy WAŚ.

 

One mają jakiś automat, który jak rozumiem samodzielnie je uruchamia.
dobre, markowe lampy mają automat w lampach. Te tańsze mają oddzielny moduł.

 

To się podłącza bezpośrednio do akumulatora
do "+" po zapłonie, bo - zgodnie z przepisami - światła do jazdy w dzień mają działać tylko przy włączonym silniku. Podłączenie bezpośrednio do akumulatora spowoduje ciągłe świecenie.

 

oraz jakiś przewód do świateł mijania, żeby dzienne gasły po uruchomieniu mijania?
lepiej do świateł postojowych

 

Jazda na dziennych oznacza, że tylne światła pozycyjne nie muszą być włączone, tak?
w Twoim przypadku tak.

 

 

 

Jakie polecacie światła w miejsce halogenów? Na allegro jest tego w cholerę, a nie chcę kupić jakigoś kiczu.. z drugiej strony nie chcę też wywalać nie wiadomo jakiej kasy.

Co polecicie do 250 zł ?

Szukaj naprawdę homologowanych lamp w Magneti Marelli, WAŚ, OSRAM, PHILIPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyłącznik również możesz sobie wstawić, gdzie chcesz. Nawet taki:

http://shopping.mori...ny-polmark.html

Heh, to dobre, naprawdę się uśmiałem :D A tak na serio, dzięki mrarek za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podanych wyżej firm Magneti Mareli ma w swojej ofercie model LAQ010 który bez problemu zamontujesz w miejsce halogenów - identyczny sposób montażu. Demontujesz zderzak, odkręcasz po dwie śrubki od halogenów i go wyjmujesz, montujesz adekwatnie DRL. Obecnie na all... można je kupić w cenie około 150zł.

Z pół roku śmigałem z tak zamontowanymi tymi DRLami LAQ010 w miejsce halogenów ale ostatecznie halogeny wróciły na swoje miejsce a DRL obok nich. Mam je już około 3lat i puki co działają.

Co do innych firm się nie wypowiem nie miałem styczności z modelami okrągłymi tych firm.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ogóle nie mam halogenów przednich i pytałem dlatego, że widziałem oferty takich świateł, gdzie w opisach jest o prostym montażu pod instalację oryginalnych halogenów. U mnie nawet jeśli są poprowadzone przewody, czego nie wiem bo na wiosnę dokładnie się wszystkiemu przyjrzę, to nie mam włącznika od halogenów w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja od halogenów ani brak włącznika nie ma tutaj znaczenia dla DRL i tak jak kupisz światła DRL to one mają swoje okablowanie które i tak musisz poprowadzić pod akumulator/skrzynkę bezpieczników komory silnika.

Daj linka do tej aukcji, będzie można odnieść się do tego.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te co podłącza się pod instalację halogenów to takie wynalazki drl i halogen w jednym. Lepiej jedna kupić dobre drl.

Dobre tzn. Z rzeczywistą mocą diod 4 do 6 W na lampę. Radiator na diodach. Wbudowany automat do wyłączania, takie lampy mają uszczelniane wtyczki, gniazda i szkoda samemu bawić się w jego dokładanie. Wyłącznik świateł można sobie darować, bo na światłach jeździmy cały czas,

a w przypadku serwisowego odłączenia jest bezpiecznik na przewodzie. Ostatnia ważna sprawa to zakłócenia jakie mogą powodować przetwornice

z tych lamp w odbiorze radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja lufa, nie przeczytałem ze zrozumieniem, faktycznie tam gdzie widziałem info o podłączeniu do oryginalnej instalacji były również halogeny w jednym...dopiero teraz zacząłem to dokładniej przeglądać, a mnie halogeny nie interesują.

karllo, o tych pisałeś http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-magneti-mareli-led-drl-i5976284437.html ?

Ja wcześniej bardziej brałem pod uwagę te http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-renault-megane-ii-02-drl-410-i5732368225.html. Cena niby ta sama, ale Magneti mają po 3W na lampę, a te drugie po 4W.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak te, MM nie ma innego modelu z okrągłych.

Co do tych drugich to się nie wypowiem, nie znam firmy. Na ile ta firma jest wiarygodna, czy mają te 4W, czy homologacja jest prawdziwa... ciort wie... Może ktoś je ma i się wypowie - może to coś dobrego a może lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!