Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe oświetlenie do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Wyłącznik świateł można sobie darować, bo na światłach jeździmy cały czas
nie do końca - światła do jazdy w dzień mają gasnąć po włączeniu świateł mijania.

Jeśli nie gasną - pracują jako pozycyjne/postojowe - powinny mieć stosowne oznaczenie o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzienne + pozycyjne tylne. Automat tym steruje.

 

Może być tak, że dzienne po włączeniu mijania przyciemniają się i działają jako postojowe, ale mają wtedy znaczek homologacji jako postojowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co mnie przedrzeźniasz :?:

Po co pchasz kolegę w niepotrzebne kłopoty? <zolta>

Pojedzie na SKP i diagnosta mu odrzuci przegląd ze względu na niespełnianie przepisów w zakresie świateł do jazdy w dzień.

Przyjdzie dzień, już niedługo, że zabiorą się za te samoróbki i oszczędności na samochodach.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjdzie dzień, już niedługo, że zabiorą się za te samoróbki i oszczędności na samochodach.

Czekam na to ;) Niektórych to nie widać jak jadą. Chińskie LEDy z czego połowa spalona, albo gdy jadą na Nich w deszczu lub innych słabych warunkach atmosferycznych. Nienawidzę tego :/

Jak już montują takie coś to powinno mieć to homologacje, a po montażu na stacje diagnostyczną z tym aby potwierdzić prawidłowe ustawienia, kąt świecenia itp :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 marca i tak muszę jechać na przegląd z samochodem więc dokładnie wypytam o wszystkie szczegóły, a ostatecznie zdecydowałem się na te Magneti Marelli, więc chyba w tym wypadku o homologację i jakość martwić się nie muszę. Skoro światła są zaprojektowane do montażu w miejsce halogenów to i chyba kwestia tego gdzie i jak świecą nie powinna być dyskusyjna, bo to się da zamontować w jednej tylko pozycji, pod którą powinno być zaprojektowane. Montaż i tak dopiero na wiosnę bo nie posiadam garażu, a obecna pogoda średnio mnie motywuje do grzebania przy tym na świeżym powietrzu na podjeździe ;) Ponieważ ten diagnosta jest moim znajomym to zastanawiam się nawet czy pod jego okiem tego nie montować.

Ogólnie jak najbardziej się z tym zgadzam, że niektórzy sobie robią z tego jaja i pięść się zaciska widząc parapety jadące w paskudnych warunkach na dziennych, często właśnie działających jedynie częściowo albo dziwnie słabych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co pchasz kolegę w niepotrzebne kłopoty? <zolta>

Pojedzie na SKP i diagnosta mu odrzuci przegląd ze względu na niespełnianie przepisów w zakresie świateł do jazdy w dzień.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 Prezes

 

Czytasz ze zrozumieniem?

Gdzie przepisy mówią o konieczności stosowania dodatkowego wyłącznika by dzienne wyłączyć. Dobry automat o to zadba. Gdy zaistnieje konieczność serwisowego wyłączenie drl, jest fabryczny bezpiecznik na kablu.

Przepisy określają że światła powinny być homologowane, odpowiednio rozmieszczone, działać razem z pozycyjnymi tylnymi ( jeśli były dokładane, tu trzeba doczytać) Ot cała filozofia.

 

Przyjdzie dzień, już niedługo, że zabiorą się za te samoróbki i oszczędności na samochodach.

 

Ja bym sobie życzył, żeby zabrali się za stacje diagnostyczne co wypuszczają lewiznę na drogi.

 

A dla tych którzy chcą błysnąć wiedzą. Zagadka. Czego nie zapewnia powszechnie stosowany automat do drl?

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytasz ze zrozumieniem?

Gdzie przepisy mówią o konieczności stosowania dodatkowego wyłącznika by dzienne wyłączyć. Dobry automat o to zadba. Gdy zaistnieje konieczność serwisowego wyłączenie drl, jest fabryczny bezpiecznik na kablu.

Przepisy określają że światła powinny być homologowane, odpowiednio rozmieszczone, działać razem z pozycyjnymi tylnymi ( jeśli były dokładane, tu trzeba doczytać) Ot cała filozofia.

Idź do WK i oddaj prawo jazdy <czerwona>

Żeby nie toczyć dalszej jałowej dyskusji przeczytaj, co pisze POLICJA (Data publikacji 31.03.2016). Przepisów sobie poszukaj, bo nie chce mi się szukać.

http://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/8471,Co-warto-wiedziec-o-swiatlach-LED-do-jazdy-dziennej-policyjny-poradnik-kierowcy.html

 

Obecnie połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. W pojazdach zarejestrowanych po dniu 31 grudnia 2009 r. połączenie elektryczne powinno być takie, iż światła do jazdy dziennej powinny automatycznie się włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.

 

Czyli jakbyś nie zrozumiał - silnik nie pracuje, zapłon włączony, światła NIE ŚWIECĄ. I po to jest wyłącznik.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

połączenie elektryczne powinno być takie, iż światła do jazdy dziennej powinny automatycznie się włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.

 

Czyli jakbyś nie zrozumiał - silnik nie pracuje, zapłon włączony, światła NIE ŚWIECĄ. I po to jest wyłącznik.

Taka sytuacja występuje wtedy gdy automat włącza drl przez wzrost napięcia po odpaleniu silnika. I tu nie chodzi o włączenie tych świateł

gdy stoimy na parkingu, i włączony zapłon konieczny jest by otworzyć szybę, włączyć nawiew. Przepis ten bardziej obchodzi to, by te światła nie gasły podczas niechcianego zgaśnięcia silnika. Automat podłączony na stałe bez tej funkcji jaką opisałem spełnia ten warunek.

Toteż dalej nie widzę potrzeby stosowania ręcznego przełącznika.

 

Obecnie połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne

Zawiłe to. Mają działać w dzień razem z tylnymi pozycyjnymi? Cóż za to problem?

Idź do WK i oddaj prawo jazdy

Za leniwy jestem :mrgreen:

Daję im kolejne 25 lat na jego odebranie. Po tym sam oddam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem podłączenie bezpośrednio do akumulatora świateł, które nie są sterowane napięciem (większość sprzedawanych świateł) musi być zabezpieczone dodatkowym wyłącznikiem.

Alternatywa to światła sterowane napięciem bądź zasilanie od "+" po zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nigdzie nie jest napisane, że światła dzienne mają pracować razem ze światłami pozycyjnymi z tyłu pojazdu.Tak mają się wyłączyć po zapaleniu świateł mijania, oraz mają być odpowiednio rozmieszczone. Nic więcej nie ma na ten temat,na dowód tego ciocia wikipedia:

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)[edytuj]

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.

Światła dzienne muszą być zainstalowane:

 

Symetrycznie względem osi pojazdu

Na równej wysokości

Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm

Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm

Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu

Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu

Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiemy, chodziło o ten zapis

Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone.

poza tym wiki to nie jest najszczęśliwsze źródło ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła dzienne mają pracować razem ze światłami pozycyjnymi z tyłu pojazdu.

W autach rejestrowanych przed 2009 rokiem mogą działać z tylnymi pozycjami, ale nie muszą. Po 2009 nie ma już wyboru, nie mogą działać z pozycjami tylnymi i tyle.

 

Ogólnie rzecz biorąc jednak ja już się pogubiłem czytając te Wasze rozważania :P Światła podłącza się do plusa po zapłonie tak? Skoro tak, to przełączenie kluczyka w pozycję zapłonu uruchomi światła DRL z automatu. Dalej, podłączenie tego pod światła pozycyjne z automatu wyłączy dzienne przy uruchomieniu pozycji i mijania. Skoro tak to po co ten dodatkowy przełącznik manualny dla świateł DRL? Moje pytanie o przełącznik wzięło się z tego, że widząc jakąś ofertę tych świateł przeczytałem o prostym podłączeniu pod instalację przeciwmgielnych, których nie posiadam. Dlatego pytałem czy brak przełącznika do przeciwmgielnych stanowi barierę, ale kolega lufa wyprowadził mnie z błędu bo patrzyłem omyłkowo na kombajn świateł DRL z przeciwmgielnymi, a takich nie chcę.

Swoją drogą przepis według mnie jest bez sensu. Skoro dzienne mają się uruchamiać na zapłonie to z jakiej paki mijania, czy pozycyjne, nie muszą się tak uruchamiać? Jak ktoś nie korzysta z automatu to odpala sobie silnik, podrapie się po tyłku i dopiero wtedy uruchomi światła, nikt nie robi z tego problemu :) A dzienne muszą od razu się zapalić.

Nie zmienia to faktu, że zgłupiałem i jednak podpytam tego swojego diagnostę o szczegóły.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!