Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe oświetlenie do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Światła podłącza się do plusa po zapłonie tak?
najlepiej

 

Skoro tak, to przełączenie kluczyka w pozycję zapłonu uruchomi światła DRL z automatu.
tak

 

Dalej, podłączenie tego pod światła pozycyjne z automatu wyłączy dzienne przy uruchomieniu pozycji i mijania.
pozycji

 

Skoro tak to po co ten dodatkowy przełącznik manualny dla świateł DRL?
bo na początku pytałeś o podłączenie bezpośrednio pod akumulator. Na upartego też mogło by być, ale po co, jak są lepsze rozwiązania (automat wbudowany w światła) Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dzienne mają się uruchamiać na zapłonie to z jakiej paki mijania, czy pozycyjne, nie muszą się tak uruchamiać? Jak ktoś nie korzysta z automatu to odpala sobie silnik, podrapie się po tyłku i dopiero wtedy uruchomi światła, nikt nie robi z tego problemu A dzienne muszą od razu się zapalić.

Mijania załączają się też w ten sposób jeżeli są włączone. A czemu tak musi być opisałem w poście wyżej.

 

Zatem podłączenie bezpośrednio do akumulatora świateł, które nie są sterowane napięciem (większość sprzedawanych świateł) musi być zabezpieczone dodatkowym wyłącznikiem.

Alternatywa to światła sterowane napięciem bądź zasilanie od "+" po zapłonie.

 

Najlepiej trzema.

Proszę przestań już z tym nieszczęsnym przełącznikiem. Nie kompromituj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przełączniku to nie zadziała, ale na wyłączniku to i owszem. :))

Do "zpalania" światła w korytarzu Masz załącznik, wyłącznik, przełącznik czy inny łącznik? Jeżeli masz potrzebę wyłączać, załączać te światła dodatkowym łącznikiem to pstrykaj. Tranzystor i diodę już dawno wymyślono, a i świateł drl nikt normalny na umyśle bez stacyjki nie podłącza. Gdzie indziej musisz zbawiać tym wyłącznikiem ludzkość. Tu jest zbędny.

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam,

Odświeżę trochę temat. Czy ktoś instalował sobie taki zestaw? 

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-halogen-renault-megane-ii-2-2002-i5142108740.html#imglayer 

Aktualnie mam zainstalowane DRL 4 PHILIPS i zastanawiam się czy zmiana była by na lepsze :-) Poniżej nawet ładnie to wygląda. 

1.thumb.png.d5d4a69ced325b793b85da6313a6d055.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad tym kiedyś do Megane II, pytanie tylko czy to świeci... Od kiedy mam ledy przy "trójce", obserwuję uważniej wszystkie inne ledy, które mijam na ulicy i wg mnie >50% montowanych na własną rękę (czyt. niefabrycznie) wygląda/świeci źle. Rozwiązanie z połączeniem dziennych i halogenów jest genialne, tyle że może być tak, że ani dzienne, ani halogeny nie będą takie jak być powinny. Dlatego ja nie zrobiłem w końcu w swojej "dwójce" nic, a jeślibym już robił, to chyba rezygnacja z przeciwmgłowych i wstawienie tam dziennych (jednofunkcyjnych) byłaby najsensowniejsza. Tyle, że w Krakowie często o poranku bywa mgliście... :-) Takie tam dywagacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak jak to sławne powiedzenie "Jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego" ale za taką kasę powinno się spodziewać czegoś konkretnego. Dodatkowo jest napisane że spełnia wszystkie normy do otrzymania homologacji lecz nie jest napisane czy ją ma :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, konwil napisał:

Rozwiązanie z połączeniem dziennych i halogenów jest genialne

Ale tam nie ma żadnego halogenu."Z kolei do produkcji światła przeciwmgłowego wykorzystano 1 potężnad diodę CREE o mocy aż 10WAT!"

Z tego powodu też wątpię w homologację choć z 2 strony:

"Homologacja: E4 R19 R87" cokolwiek to znaczy bo trzeba by był sprawdzić jaką homologację mają mieć światła do jazdy dziennej i przeciwmgielne.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego - po części na pewno - nie zdecydowałem się na to rozwiązanie, a przeciwmgłowych w tymże samochodzie używałem choćby o 4:00 rano jadąc krętymi drogami przez Słowenię (wówczas bardzo się przydały). Jeździłem też przez kilka lat bez przeciwmgłowych, da się, ale jeśli już są - nie rezygnowałbym. A dzienne w Meganie II - zgoda, że żarówki się rzadziej przepalają, ale u mnie (ca. 18 kkm rocznie) nie było to aż tak nagminne (jeżdżę na zwykłych H7 Osram'a) - wg mnie można sobie darować. Choć np. kolega w Mondeo jeździ więcej (codziennie Wieliczka-Oświęcim-Wieliczka, ca. 150 km) twierdzi, że mu klosze zaczęły po roku takiej jazdy żółknąć (ale kupił już 7-letni samochód) i że u niego to będzie oszczędność. Założył często widywane podłużne, poziome ledy, markowe - świecą naprawdę dobrze. Ale to ostatnie rozwiązanie wg mnie kompletnie nie pasuje do Meganów II. Rzecz gustu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem informacje o homologacji na światła dzienne. Aby były zgodne z przepisami powinny mieć umieszczone w widocznym miejscu oznakowanie RL, natomiast przeciwmgielne powinny mieć B lub F3. Na zdjęciach z aukcji oznaczenia są niewyraźne ale znalazłem w google zdjęcie tych lamp z widoczną homologacją RL00 więc wygląda na to że homologację mają. Napisałem jeszcze do sprzedającego prośbę o przesłanie lub umieszczenie na aukcji zdjęcia z widoczną homologacją umieszczoną na lampie, wtedy będziemy mieli już pewność :-) 

5af56dde42f12_2018-05-1111_58_41-wiatadzienneDRLprzeciwmgoweEinPartsDuoLightv2.thumb.png.d8a09b258bdfb25bc97c1f0cd95a55f6.png

 

@konwil Zgadzam się z tobą co do estetyki takich podłużnych lamp i dlatego też się zastanawiam nad wymianą. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa nazwa to "przeciwmgłowe" i jako przednie powinny mieć oznaczenie B.

F to oznaczenie tylnych przeciwmgłowych.

Jest tam oznaczenie RL00 i tu powinien być numer 4-ro cyfrowy, którego brak. Ale ja bym się nie czepiał.

Zresztą 90% takich lamp (lepszych i gorszych) ma E4, więc tak do końca nie wiadomo czy Holandia to certyfikowała (na haju czy jak?), czy po prostu producent to klepie, bo wie, że i tak nikt tego nie sprawdzi.

Co do lamp podłużnych warto sprawdzić lampy WAŚ.

http://www.was.eu/lampy-do-jazdy-dziennej-13/p

Ja w SCIII mam właśnie waśki już 3-ci rok (typ W86). W poprzednim SCII miałem przez 5 lat W89 i wiem, że do dziś funkcjonują (8 lat). To są dobre sprzęty z zasilaniem 12/24 V, więc przepięcia w osobówkach im nie grożą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!