Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV Energy TCe 100 czy TCe130


flowgrid

Rekomendowane odpowiedzi

poza tym to moc jest zależna od momentu, nie odwrotnie

Miało być na odwrót, mój błąd.

Panowie każdy ma swoje racje i swoje zdanie więc uszanuję to i zapraszam do lektury na przykładowej stronie:

http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=17100

Ktoś się postarał i fajnie tam wszystko rozpisał łącznie z przykładami więc jeśli ktoś chce się doszkolić z wiedzy dotyczącej mocy i momentu obrotowego to polecam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebastian_wifi nie do końca prawda. 1.2 TCe jest dynamiczniejsze od 1.6 16V, a szczególnie bardziej elastyczny. Co z tego że 1.6 16V wygrywa do setki i tyle... Ile razy przez 5 lat ruszyłeś z piskiem opon maksymalnie do 100 km/h ? Megane dCi 90 KM przeskakuje 1.6 16V na elastyczność i o wiele lepiej się zbiera, choć do setki ma ok 12,5 s (1.6 16V ma 10,5 s). Przegrywa jedynie z agresywnym startem 0-100 km/h. To samo nowa Honda Civic 1.8 16V 140 KM.... piękna moc ale tylko na papierze. Proszę się przejechać Civiciem 1.8 140 KM, zapewniam że kompletnie nic się nie dzieje do 3500 obrotów, elastyczność na 4,5 czy 6 biegu jest porównywalna z Clio 1.2. Co z tego że ma do setki 8,9 sekundy jak Megane dCi 90 KM go przeskoczy na każdym biegu w trasie....(z wyjątkiem kręcenia powyżej 4000 obr). Civic tylko ładnie jedzie powyżej 4000 obrotów, ale okupione jest to sporym hałasem i spalaniem.... Jadąc na autostradzie 130 km/h 1.2 TCe czy dCi odczuwamy spokój, ciszę. Natomiast jazda 1.6 16V Meganem, czy 1.8 16V Hondy w zasadzie niczym się nie różni jeśli chodzi o akustykę od jazdy np. Daewoo Nexia która ma korzenie w latach 80-tych. Szkoda kasy dzisiaj na silniki wolnossące.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mayn - Masz rację. Mi tylko chodzi o stwierdzenie "W silnikach przede wszystkim nie chodzi o ilość KM, tylko o moment obrotowy.", które jest moim zdaniem nie do końca poprawne. Jeżeli tak jest to dlaczego od zawsze producenci informują o KM, a o momencie można się dowiedzieć z ostatniej strony broszury? Oczywiście nie neguję ważności momentu, ale mam po prostu wrażenie że jest pewna moda na gadanie o momencie obrotowym :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mayn Nie zapomnij że wysilone 1.2 będzie często jeździł na lawecie niż po drodze jak w każdym wysilonym silników np. w VW.

 

Porównanie silników 1.2 TCe 100 KM, 115 KM, 130 KM:

thumb_hosting_zdjec_1471153982__4649797a3263c-d310.jpg thumb_hosting_zdjec_1471154019__6_115_tce_renault.jpg thumb_hosting_zdjec_1471154045__2_1_2_tce_130_renault.jpg

Niestety nie ma wykresu silnika 1.6 115 KM z Nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód nie będzie miał zakładanej instalacji gazowej. Byłem na jeździe próbnej TCe 1.2. 130 KM no i szalu nie nie ma z tym silnikiem z tego co bym się spodziewał po jednostce mającej 130 KM;)Zobaczymy jakie będą wrażenia z jazdy próbnej 1.6 v16.

Ja przejechałem się na początek 1.6, bo chciałem to kupić i od razu zagazować, ale wysiadłem lekko zdegustowany, kobieta z salonu spytała czy nie chce przetestować TCe, byłem miło zaskoczony i tylko 115 :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za informacje. Proszę jeszcze o nowe wypowiedzi jak macie coś do dodania odnośnie silników SCE 1.6 16v 110 KM oraz 1.2 TCE 130 KM. Mam jeszcze pytanie dotyczące silników:

1. Jakie jest faktyczne spalanie paliwa na 100 km w ruchu miejskim i na trasie w Waszych samochodach?

1. Jakie awarie silników zdarzyły się Wam użytkującym silniki SCE 1.6 16v oraz 1.2 TCE?

 

Zastanawiam się nad zakupem Meganki z wyposażeniem Intense. Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Lepiej jest zakupić wyposażenie Intense czy może niższej klasy? Faktycznie gadżety jakie oferuje Intense są przydatne i funkcjonalne podczas codziennego użytkowania samochodu czy można się bez nich obejść?

2. Lepsza jest klimatyzacja ręczna czy automatyczna?

3. System Multi-sense naprawdę działa czy to tylko taka ściema i nie ma tym co sobie głowy zawracać?

4. System wspomagania parkowania tyłem sprawdza się? Jak narazie parkuje tyłem na czuja bez żadnych wspomagaczy i jest ok :mrgreen:

5. Warto zainwestować w antenę w stylu "płetwy rekina" czy nie warto?

6. Warto zainwestować w przyciemniane szyby czy dać sobie spokój?

7. Warto zainwestować w nakładkę na próg bagażnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Wybrac wersje intens jest optymalna.

2.oczywiscie ze automatyczna

3.tak działa sprawnie i intuicyjnie

4.sprawdza sie szczególnie park assist

5.wg uznania.

6.WARTO :)

7.osobiscie mam zamiar kupic taką grubą folie jak kiedyś na tel sie zakładało jest tego troche na allegro.Zawsze to mnie rys na lakierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dyskusji na temat wyższości momentu obr. nad mocą dylemat czy klima ręczna czy automatyczna jest nad wyraz wesoły. Zresztą w intens jest taka jak należy.

Jeśli chodzi o tzw. płetwę rekina to przecież i tak zwykła antena to taka płetwa, tyle,że z drucikiem. 1200 zł za zrobienie kogoś w konia (przypuszczam,że w środku jest jakiś wzmacniacz spod Pekinu za 2 dychy albo i mniej) to niezłe przegięcie. A pytanie o przyciemniane szyby jest bezzasadne, większości coś takiego się podoba, a mnie zdecydowanie nie. Trzeba to po prostu zobaczyć i samemu zadecydować, podobnie inne pierdoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Prosto21: Podaj proszę jakiś link do tej folii, o której piszesz. Brzmi ciekawie jako alternatywa do drogiej nakładki na próg bagażnika:)

@Tomgrandtour: W jakich modelach Nissana i z którego roku montowane są silniki SCE 1.6 16V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w temacie Nissana, ale pewnie ktoś Ci odpowie.

Z tą anteną to też mnie zastanawia, w starej Vectrze B miałem antenę wbudowaną w tylną szybę, a jak odpaliłem RMF w Katowicach, to do Szczecina był idealny sygnał, bezobsługowa.

A tu jakieś wkręcane druty jak w maluchu albo Polonezie, jak jedziesz na myjnię to trzeba pamiętać żeby to zdjąć, bo inaczej dach zmasakrowany, mamy 21 wiek a tu średniowiecze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomgrandtour: W jakich modelach Nissana i z którego roku montowane są silniki SCE 1.6 16V?

Pozwolę sobie na to odpowiedzieć :)

Ten wynalazek jest instalowany od 2015 roku we wszystkich autach koncernu Renault-Nissan.

W Renaultach pierwszy raz zastosowano go we Fluence spełniającym normę Euro 6.

Co ciekawe stary silnik K4M też bez problemu spełnia normę Euro 6, ale rozbiło się o koszty produkcji.

Silnik Nissana był produkowany w kilkakrotnie większym nakładzie niż Renaultowski, chodziło o unifikację palety.

Jednostka Renault K4M ma prostszą konstrukcję niż wynalazek od Nissana.

Nissanowski silnik ma luz zaworowy regulowany szklankami (!) i bardzo miękkie gniazda zaworowe, a do tego po dwa wtryskiwacze na każdy cylinder.

Mimo braku wtrysku bezpośredniego założenie LPG do tego silnika to bardzo ciężki temat.

Renault Polska przygotowało kompletną ofertę Dacii na LPG z tym silnikiem, wydrukowano nawet foldery reklamowe.

Niestety okazało się, że silnik jest bardzo problematyczny przy zasilaniu LPG, po kontakcie z centralą Renault projekt upadł, a ulotki poszły do zmielenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku padło wiele informacji o silniku 1.2 TCE 130 KM oraz 1.6 16V 115 KM, ale proszę o jeszcze więcej waszych wypowiedzi. Na pewno przydzadzą się:) Na jaką trwałość w tys. km robiony jest silnik 1.6 16V 115 KM (1.2 TCE 130 KM na 250-300 tys. km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!