Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

flowgrid

Megane IV phI Megane IV Energy TCe 100 czy TCe130

Recommended Posts

Cześć

 

Razem z żoną przymierzamy się do wymiany naszego Clio III na większy samochód. Myślimy między innymi o nowym Renault Megane IV z silnikiem Energy TCe 100 KM albo Energy TCe 130 KM. Czy te 130 KM mocy z silnika 1,2 to nie jest jego żyłowanie? Który silnik Waszym zdaniem będzie lepszy i dlaczego? Może zamiast nowego kupić lepiej 1-2 letni używany (też Megane:)? Samochód będzie wykorzystywany głównie do codziennej jazdy do pracy i z powrotem. Pokonywana trasa ok. 20 km w obydwie strony. 3-4 razy w roku dłuższe trasy 250-400 km w jedną stronę. Samochód nie będzie "katowany", a użytkowany z rozsądkiem.

 

Dziękuję za odpowiedzi

Edytowano przez flowgrid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przesiadka dla Was z Clio III na Megana IV będzie akustycznie krokiem w przód. Megane 1.2 TCe jest dobrze wyciszone, na trasach szybkiego ruchu 120-130 km/h jest bardzo cicho w stosunku do Clio III 1.2 16V, gdzie jazda powyżej 90 km/h jest już dyskomfortem ze względu na hałas. Jeśli chodzi o silnik 1.2 TCe z bezpośrednim wtryskiem z pewnością nie jest to silnik który dorówna trwałością wolnossącemu 1.2 16V znanym z Clio 2, Clio 3 oraz Clio 4. Szacowana trwałość silnika 1.2 TCe to ok 250-300 tyś km (wstępnie szacowana), natomiast dla wolnossącego 1.2 16V to żaden wyczyn. Jednak silnik 1.2 TCe zbiera dobre reputacje, z wyjątkiem przypadków zwiększonego zużycia oleju od początku produkcji czyli od 2012 roku. Teraz podobno poprawione są pod normę Euro 6, i nie ma problemu z zużyciem oleju (tak zapewniano mnie w ASO). Silnik 1.2 TCe 100 czy 130 w obu jest dostępna skrzynia biegów 6 biegowa. Jest dostępny również 1.6 16V z skrzynią 5 biegową, ale obawiam się że będzie to hałaśliwy samochód (jak każdy wolnossący silnik musi mieć obroty przy większych prędkościach). Przejście z Clio III na Megane III nie zrobi większej różnicy, ilość miejsca praktycznie ta sama, właściwości jezdne podobne. Megane IV już zupełnie inaczej się prowadzi w porównaniu do Megana III.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja planuję przebyć taką samą drogę, z Clio III do Megane:) nawet już wstępnie zamówiłem tę mocniejszą wersję. Nie będę ukrywał, że brak mocy w Clio skłonił mnie do 130KM. Wydaje się, że na Wasze potrzeby te 100KM powinno wystarczyć ale jak kupowałem swoje Clio wychodziłem z podobnego założenia i później jednak brakowało tych koni:/

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.2 Tce do takiego mało intensywnego jeżdżenia będzie ok, obojętnie czy 100, 115 czy 130. Oczywiście jeśli Megane IV, to tylko 100 lub 130. Jest jeszcze pytanie czy porównywaliście jak się czujecie w Meg. III i IV. Kilka razy będąc w serwisie, z ciekawości wsiadałem do czwórki w salonie i mnie wsiada się źle. Za pierwszym razem walnąłem się w łeb, otwór drzwiowy jest inny, wg mnie niższy niż w trójce. Zapewne szybko bym się przyzwyczaił ale dziele się swoim spostrzeżeniem. Jestem też zwolennikiem nabywania aut po liftingu, po wyeliminowaniu wad z pierwszej serii. Dlatego kupując nowy poważnie bym się zastanowił nad trójką w wersji kombi. Są w salonach i chyba można dobrze negocjować cenę jak to przy modelu z końca produkcji. A jednocześnie można je kupić z fajnym silnikiem Tce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

100 koników na miasto i do normalnego śmigania starczy.

Ja bym zamiast 130 dorzucił automat, bo manual w TCe to jest nieustanne beznamiętne wajchowanie skrzynią.

A asystent cały czas wrzuca góra/dół..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Papuga

 

Automat istotnie fajna rzecz, zwłaszcza w korkach. Ale uważam,że tce jest właśnie elastyczny, duży moment obrotowy ma od niskich obrotów. Jak diesel. A ten asystent istotnie co rusz mi pokazuje zmianę na wyższy bieg. Nigdy na niższy, bo co trzeba zrobić aby tak było ? Jechać pięćdziesiątką pod górę na szóstym biegu ? Po prostu nie lubię jeździć poniżej 2000 obr/min. i rzadko mi się to zdarza, choć teoretycznie te silniki są na to przygotowane. Ale tak jak wymiana oleju co 30000km zalecana fabrycznie jest w oczywisty sposób szkodliwa, tak nie wierzę, że sensowna jest jazda z krańcowo niskimi obrotami.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak pyrkam po mieście to cały czas albo za wysoki bieg albo za niski, nie mów że objedziesz miasto na 4 ;) , automat byłby super do tego samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że w ofercie salonów są Meganki z silnikiem wolnossącym SCE 1.6 16V, który uważany jest za bardziej trwalszy nić jednostki TCe. Może orientujecie się czy ten silnik to jest ten sam co był montowany w Megane III czy jest to całkiem nowa konstrukcja? Jaką politykę ma Reno odnośnie silników, wraz z nową wersją modelu wprowadzają nowo opracowany silnik czy wykorzystywany jest silnik z poprzedniego modelu bez żadnych udoskonaleń czy modyfikacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o 1.6 16v, tego to już nawet nie zagazujesz, to jest silnik z Nissana, bierz TCe.

Przejedz się testowo to zrozumiesz o co chodzi :) .

Edytowano przez tomgrandtour

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Samochód nie będzie miał zakładanej instalacji gazowej. Byłem na jeździe próbnej TCe 1.2. 130 KM no i szalu nie nie ma z tym silnikiem z tego co bym się spodziewał po jednostce mającej 130 KM;)Zobaczymy jakie będą wrażenia z jazdy próbnej 1.6 v16.

Edytowano przez flowgrid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W silnikach przede wszystkim nie chodzi o ilość KM, tylko o moment obrotowy. I to moment obrotowy decyduje o osiągach auta. Moc ma znaczenie drugoplanowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aston76 dobrze prawi, to moment obrotowy jest wyznacznikiem dynamiki jazdy. Ja zdecydowałem się akurat na wolnossący silnik (ale nie w Megane) z tego względu, że planuję auto zostawić na długie lata w rodzinie. Nie spodziewaj się więcej po wolnossącym 1.6 16V...

Edytowano przez Krzychu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W silnikach przede wszystkim nie chodzi o ilość KM, tylko o moment obrotowy. I to moment obrotowy decyduje o osiągach auta. Moc ma znaczenie drugoplanowe.

Wybacz, ale większej głupoty nigdy nie czytałem. Moment jest zależny od mocy. O jakich osiągach decyduje moment twoim zdaniem? 1.6 110 KM ma mniejszy i później dostępny moment od 1.2 Tce 115 KM a mimo to do setki rozpędza się szybciej bo 1.2 potrafi wystrzelić i potem nic się nie dzieje, a 1.6 rozwija moc liniowo. Ciężarówki mają potężny moment obrotowy i mało koni (porównując do osobówek), a jakoś nie widzę żeby pierwsze ruszyły z pod świateł :-)

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Porównaj sobie wykresy silników (moc i moment obrotowy). I to w dużej mierze zależy jak się auto porusza od momentu i jego przebiegu. Sam wspomniałeś o charakterystyce liniowej momentu. I taka jest najlepsza dla użytkownika. Bo ma stały moment w dużym zakresie prędkości obrotowej silnika.

 

Ciężarówki mają potężny moment obrotowy i mało koni (porównując do osobówek), a jakoś nie widzę żeby pierwsze ruszyły z pod świateł :-)

 

Jak jest pusta ciężarówka to potrafi zerwać przyczepność. I uwierz mi potrafi ruszyć ciągnik siodłowy (bez naczepy) szybciej niż osobówka na światłach.

 

A tak na marginesie powiedź mi ile razy korzystałeś z maksymalnej mocy 110KM swojego silnika, który ma przy około 6tys obr/min. Częściej korzystasz z maksymalnego momentu obrotowego jaki ma przy 3tys. obr/min. jak dobrze pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moment jest zależny od mocy. O jakich osiągach decyduje moment twoim zdaniem? 1.6 110 KM ma mniejszy i później dostępny moment od 1.2 Tce 115 KM a mimo to do setki rozpędza się szybciej bo 1.2 potrafi wystrzelić i potem nic się nie dzieje, a 1.6 rozwija moc liniowo.

Czy utożsamiasz dynamikę jazdy z przyspieszeniem 0-100km/h? :blink:

tak naprawde nie jesteś w stanie rozsadnie wykorzystać mocy swojego silnika przez jego charakterystykę, prawda jest taka że przez większość czasu masz dostępne może z 70KM

poza tym to moc jest zależna od momentu, nie odwrotnie

Edytowano przez tomekrus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poza tym to moc jest zależna od momentu, nie odwrotnie

Miało być na odwrót, mój błąd.

Panowie każdy ma swoje racje i swoje zdanie więc uszanuję to i zapraszam do lektury na przykładowej stronie:

http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=17100

Ktoś się postarał i fajnie tam wszystko rozpisał łącznie z przykładami więc jeśli ktoś chce się doszkolić z wiedzy dotyczącej mocy i momentu obrotowego to polecam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sebastian_wifi nie do końca prawda. 1.2 TCe jest dynamiczniejsze od 1.6 16V, a szczególnie bardziej elastyczny. Co z tego że 1.6 16V wygrywa do setki i tyle... Ile razy przez 5 lat ruszyłeś z piskiem opon maksymalnie do 100 km/h ? Megane dCi 90 KM przeskakuje 1.6 16V na elastyczność i o wiele lepiej się zbiera, choć do setki ma ok 12,5 s (1.6 16V ma 10,5 s). Przegrywa jedynie z agresywnym startem 0-100 km/h. To samo nowa Honda Civic 1.8 16V 140 KM.... piękna moc ale tylko na papierze. Proszę się przejechać Civiciem 1.8 140 KM, zapewniam że kompletnie nic się nie dzieje do 3500 obrotów, elastyczność na 4,5 czy 6 biegu jest porównywalna z Clio 1.2. Co z tego że ma do setki 8,9 sekundy jak Megane dCi 90 KM go przeskoczy na każdym biegu w trasie....(z wyjątkiem kręcenia powyżej 4000 obr). Civic tylko ładnie jedzie powyżej 4000 obrotów, ale okupione jest to sporym hałasem i spalaniem.... Jadąc na autostradzie 130 km/h 1.2 TCe czy dCi odczuwamy spokój, ciszę. Natomiast jazda 1.6 16V Meganem, czy 1.8 16V Hondy w zasadzie niczym się nie różni jeśli chodzi o akustykę od jazdy np. Daewoo Nexia która ma korzenie w latach 80-tych. Szkoda kasy dzisiaj na silniki wolnossące.

Edytowano przez mayn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@mayn - Masz rację. Mi tylko chodzi o stwierdzenie "W silnikach przede wszystkim nie chodzi o ilość KM, tylko o moment obrotowy.", które jest moim zdaniem nie do końca poprawne. Jeżeli tak jest to dlaczego od zawsze producenci informują o KM, a o momencie można się dowiedzieć z ostatniej strony broszury? Oczywiście nie neguję ważności momentu, ale mam po prostu wrażenie że jest pewna moda na gadanie o momencie obrotowym :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mayn Nie zapomnij że wysilone 1.2 będzie często jeździł na lawecie niż po drodze jak w każdym wysilonym silników np. w VW.

 

Porównanie silników 1.2 TCe 100 KM, 115 KM, 130 KM:

thumb_hosting_zdjec_1471153982__4649797a3263c-d310.jpg thumb_hosting_zdjec_1471154019__6_115_tce_renault.jpg thumb_hosting_zdjec_1471154045__2_1_2_tce_130_renault.jpg

Niestety nie ma wykresu silnika 1.6 115 KM z Nissana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Samochód nie będzie miał zakładanej instalacji gazowej. Byłem na jeździe próbnej TCe 1.2. 130 KM no i szalu nie nie ma z tym silnikiem z tego co bym się spodziewał po jednostce mającej 130 KM;)Zobaczymy jakie będą wrażenia z jazdy próbnej 1.6 v16.

Ja przejechałem się na początek 1.6, bo chciałem to kupić i od razu zagazować, ale wysiadłem lekko zdegustowany, kobieta z salonu spytała czy nie chce przetestować TCe, byłem miło zaskoczony i tylko 115 :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

airbites proszę po raz kolejny - podaj na czym opierasz swoje domysły na temat awaryjności tce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie liczyłbym na jakąkolwiek logiczną odpowiedź w tym temacie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za informacje. Proszę jeszcze o nowe wypowiedzi jak macie coś do dodania odnośnie silników SCE 1.6 16v 110 KM oraz 1.2 TCE 130 KM. Mam jeszcze pytanie dotyczące silników:

1. Jakie jest faktyczne spalanie paliwa na 100 km w ruchu miejskim i na trasie w Waszych samochodach?

1. Jakie awarie silników zdarzyły się Wam użytkującym silniki SCE 1.6 16v oraz 1.2 TCE?

 

Zastanawiam się nad zakupem Meganki z wyposażeniem Intense. Mam w związku z tym kilka pytań:

1. Lepiej jest zakupić wyposażenie Intense czy może niższej klasy? Faktycznie gadżety jakie oferuje Intense są przydatne i funkcjonalne podczas codziennego użytkowania samochodu czy można się bez nich obejść?

2. Lepsza jest klimatyzacja ręczna czy automatyczna?

3. System Multi-sense naprawdę działa czy to tylko taka ściema i nie ma tym co sobie głowy zawracać?

4. System wspomagania parkowania tyłem sprawdza się? Jak narazie parkuje tyłem na czuja bez żadnych wspomagaczy i jest ok :mrgreen:

5. Warto zainwestować w antenę w stylu "płetwy rekina" czy nie warto?

6. Warto zainwestować w przyciemniane szyby czy dać sobie spokój?

7. Warto zainwestować w nakładkę na próg bagażnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.Wybrac wersje intens jest optymalna.

2.oczywiscie ze automatyczna

3.tak działa sprawnie i intuicyjnie

4.sprawdza sie szczególnie park assist

5.wg uznania.

6.WARTO :)

7.osobiscie mam zamiar kupic taką grubą folie jak kiedyś na tel sie zakładało jest tego troche na allegro.Zawsze to mnie rys na lakierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.SCE 1.6 16v to jest przeszczep z Nissana, chyba jeszcze nikt tego nie ma na forum.

1.1. o 1.2 Tce już sporo jest do poczytania.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×