Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagrzewnie silnika w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Pacjent: roczny 1.5 dCi. Dzisiejsza podróż: mała trasa jakieś 25-30km, temp. na zewnątrz 9-10 st. C. Pacjent nie ma płynnego wskaźnika temp. silnika, tylko cyfrowy który pokazuje (nazwijmy to tak): całkiem zimny, ciepły, rozgrzany do temp. roboczej, przegrzany. Klima automatyczna ustawiona na 21 st. C. No i tenże wskaźnik pokazywał tylko pierwszą kreskę, czyli powiedzmy "ciepły", ale ale doszedł do poziomu roboczego, do którego w cieplejsze temperatury dochodził.

 

Pytam, bo wcześniej diesla własnego nie miałem. Tak ma zimą być? Jak stanąłem na chwilę, do doszedł do tej temp. roboczej ale po chwili jazdy znowu spadło. 1.5 dCi tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki dci tak mają.

Ja zauważyłem ten problem ostatniej zimy.

W trasie jadąc ~80-90 km/h nie jestem w stanie uzyskać właściwej temperatury silnika. wzrasta też znacznie spalanie, bo silnik pracuje niedogrzany, w aucie jest chłodniej niż przy jeździe w podobnej temperaturze w mieście.

Problem zgłaszany w ASO, wszystko w aucie jest OK.

Dlatego na ta zimę przygotowałem sobie zasłonkę na kratkę wlotową powietrza chłodzącego silnik.

To to opisałem, jak ją zrobiłem.

 

http://megane.com.pl/topic/69580-zeby-w-megane-3-bylo-zima-ciut-cieplej/page__p__470933__fromsearch__1#entry470933

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat Ci nawala, pewnie jest otwarty cały czas.

Kacper69 tak to się w Starach robiło :mrgreen: , tam nie było osłony pod silnikiem i klimy, masakra jednym słowem.

Edytowane przez tomgrandtour
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik dCi oddaje malo ciepla na zewnatrz, bo jego spalanie znacznie bardziej spozytkowane jest na prace mechaniczna, niz tradycyjne silniki dizla. To jego niezaprzeczalna przewaga, bo silnik ma mniejsze straty cieplne.

Zaslanianie chlodnicy pomaga sprawnemu silnikowi, jak umarlemu kadzidlo. Taki numer robilo sie, jak nie bylo termostatow w ukladzie chlodzenia. Trzeba sprawdzic termostat czy dziala prawidlowo, czy uklad nie zapowietrzony. Byc moze dajecie za mocne ogrzewanie na poczatku, bo przeciez po uruchomieniu silnika wpierw grzeja wnetrze grzalki elektryczne, a pozniej komp - na podstawie temperatury silnika - "zezwala" na grzanie z ukladu.

Jezdze drugim dizlem 1,5 dCi. Pierwszy to byl 101 KM obecny 110 KM. W sumie przejezdzielem niecale 7 lat. Nigdy nie mialem problemow z grzaniem. Raz, jak zauwazylem ze slabo grzeje, to zmienilem termostat na VERNET. Oryginalny mial z 7 lat. Po zamianie problemy grzania wnetrza ustaly. Silnik u mnie pracuje najczesciej w granicach 2 kRPM, wiec ma czas sie nagrzac. Raz zastosowalem na zime zasloniecie chlodnicy - w niczym nie pomoglo, bo i nie mialo prawa. Jezdzilem w zimie do pracy 7 km w jedna strone i pomimo, ze wnetrze sie nie nagrzalo, to po przyjezdzie do pracy silnik mial swoja temperature.

Proponuje sprawdzic termostat lub zrewidowac sposob jazdy. Czesto widze jak ludzie katuja dizle przy 1000 - 1200 obr/min.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie katuję, te 2 tys. obrotów trzymam.

To co, w rocznym aucie na gwarancji mam z tym do ASO jechać, że termostat? Czy mnie wyśmieją, że to diesel więc tak ma...

 

Jak czytam sobie różne wątki. np. ten:

http://megane.com.pl/topic/65124-nagrzewanie-silnika/

 

To stanowczo nie jest to normalny objaw. A może jest to po prostu kwestia zegarów cyfrowych, że inaczej pokazują?

Edytowane przez Teg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat Ci nawala, pewnie jest otwarty cały czas.

Kacper69 tak to się w Starach robiło :mrgreen: , tam nie było osłony pod silnikiem i klimy, masakra jednym słowem.

Byłem już z tym problemem w ASO, tak jak pisałem wcześniej.

Diagnostyka nic nie wykazała, diagnosta nawet stwierdził, że ten typ tak ma ( czy coś w tym rodzaju) i że sporo osób zgłasza ten problem.

Jakiś czas temu był robiony ranking przez jakąś prasę z Niemiec, zadowolenia klientów z grzania w aucie.

Wiecie jakie auto zajęło ostatnie miejsce? ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie w środku to jest luksusowe, grzałka grzeje ciepłym od razu na przednią szybę, ciepło w środku robi się szybciutko. Tylko nie osiąga temp. roboczej. Zaraz jadę sobie zrobić przejażdżkę ze 20-30km i sprawdzę, mamy na zewnątrz 8 st. C. Ja się spotkałem w dieslach z czymś takim, ale przy mrozach, nie przy +8.

 

Dodano: 10 paź 2016 - 10:40

Przejechałem się wcozraj, dokładnie 38 km, w trasie, prędkości między 50 a 100km/h, a potem jeszcze ze 2-3 km trzymając go na wysokich obrotach i nic... temperatura jest na pierwszej kresce :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też racja, stara prosta metoda.

 

Dodano: 15 paź 2016 - 21:57

Serwis oczywiście wmawia że wszystko jest, ale na kompie ładnie widać, że termostat otwiera się przy ok. 78 stopniach - ciężko na postoju osiągnąć wyższą temperaturę. Ten wskaźnik w kabinie zapala "drugą cegiełkę" kiedy silnik osiąga 80 st. C. Rura do chłodnicy zaczyna być gorąca przy 70-72 stopniach. Serwis twierdzi że tak ma być, bo "termostaty się teraz wcześniej otwierają żeby zimnym płynem silnika nie zalać". Poprosiłem o podanie z service manual, kiedy otwiera się termostat: powinien zaczynać się otwierać przy 81 st. C, a całkowicie otworzyć przy 83 st. C. Z ciężkim bólem serwis postanowił zamówić termostat, ale dalej twierdzi że wszystko jest w normie.

Czekam aż przyjdzie na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ten sam problem zauważyłem w swoim Megane z silnikiem 1.6 110km KM. Autko posiadam od wiosny i cały czas wskaźnik temperatury był na środku skali. Teraz przy temperaturze ok 9 stopni wskaźnik staje w pierwszej pozycji. Czasami dochodzi do środka ale po chwili jazdy znowu wraca do pierwszej kreski. Byłem dziś w serwisie i też stwierdzili, że tak ma być. Czy na pewno? Pozdrawiam!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!