Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety poprzedni właściciel serwisował auto w ASO, więc i wymiana była co 30tys. Wymienił też UPG, więc myślałem, że takie przerwy między wymianą oleju sprawiły padnięcie uszczelki. Teraz zamierzam to zmienić i olej co 10tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj olej co 12 miesięcy lub ~12k-15k km (najlepiej pełny syntetyk), nie "piłuj" silnika obrotami przed całkowitym nagrzaniem, zwłaszcza przy niskich temperaturach, a on z pewnością odwdzięczy się długą, bezawaryjną pracą. Szanse rosną jeśli miałeś założoną UPG firmy Reinz a nie Ajusa...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odrazu przepraszam ze nie ma polskich liter ale pisze z pracy za granica i nie moge zmienic na Polskie litery bo by mnie zjadl szefuncio, moderator prosze o wyrozumialosc. 

 

Pytanko mam takie, planuje wymienic rozrzad+slizgi i wszystko co sie da w tym temacie zrobic czyli wczesniej napisany rorzad+slizgi, lancuch rozrzadu, olej w skrzyni biegow, UPG, pierscienie itd., a wszystko chce zrobic profilaktycznie przy 100 tys km. Czy waszym zdaniem jest sens wymieniac az tak duzo, czy moze wystarczy wymienic rozrzad z lancuchem+slizg i olej w skrzyni. Jezeli mechanicy beda wymieniac rozrzad to moga sprawdzic stan uszczeli PG dodatkowo rozkrecajac blok ? czy jak juz rozkreca to bedzie trzeba tak czy owak zakladac nowy? Prosze o rade. Ja po trasie zostawiam auto na okolo 30s ale czasami zapominam sie i gasze po przyjezdzie do celu czyli po trasie zaraz gasze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 tce raczej problemów z UPG nie mają RACZEJ ;d.

 

Co do uszczelki nie sprawdzisz jej stanu. Jak zdejmiesz głowicę to i tak musisz nową założyć. W sumie to planujesz zrobić mały remont silnika widzę.

2 godziny temu, maciejmacku napisał:

Zostawiacie silnik na jakieś 30-60sek na koniec jazdy na wolnych obrotach dla żywotności turbiny?

po mieście nie - dosłownie kilka/kilkanaście sekund i gaszę jak spokojnie jeżdżę. Po butowaniu w mieście koło 20 sekund a po trasie do minuty czekam. Narazie turbinka sucha i żadnych niepokojących dźwięków nie wydaje. Jedynie ostatnio wymieniłem pro-forma zawór sterujący podciśnieniem firmy pierburg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 1.4 TCe turbina chłodzona jest płynem chłodzącym z obiegiem wymuszonym nawet po wyłączeniu silnika dodatkową pompą elektryczną (chyba jak większość nowych konstrukcji). Raz czy dwa razy miałem okazję usłyszeć jej pracę czyli schładzanie turbiny jakieś 10 sek. po wyłączeniu zapłonu, teoretycznie więc nie trzeba czekać tych 30 sek, aczkolwiek na pewno to nie zaszkodzi. Sam zresztą stosuję tę zasadę po długiej jeździe, ot takie przyzwyczajenie ze starszego diesla :-D. Z tego co opisują bardziej doświadczeni koledzy w tym silniczku chodzi chyba raczej o "wystudzenie" tulei cylindrowych po ostrej jeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodzona owszem, ale po co chłodzenie skoro nie ma dodatkowej pompki OLEJU co jest ważniejsze dla łożysk wirnika jak wszyscy wiemy :F Bez tej pompki niestety musimy odczekać bo łożyska nam prędzej czy później podziękują. Wracajmy też do tematu głównego którym jest UPG bo zaraz przyjdzie tu jakiś mod i będzie rozdawać upominki w postaci warnów :F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak planuje przy 100 tys km wymienic co nie co, ale z uwagi na to ze przy 120 tys. km. instrukcja mowi ze trzeba wymienic rozrzad, ja chce to robic wczesniej niz przewiduje serwis, chce miec spokojna glowe na kolejne 100 tys km. Np. swiece wymieniam co 50tys km, olej jak juz wczesniej pisalem taram sie wymieniac co 10-15 tys km, teraz kwestia markowych i dobrych lancuchow rozrzadu i slizgow czy macie jakies pomysly jakiej firmy lancuchy sa dobrej jakosci co polecacie? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu do czasu slysze ale bardzo rzadko tak jak by chwilowe rzechanie lancucha przy zminie biegu na wyzszy i odpuszczeniu sprzegla poprzed dodanie gazu ale bardzo zadko. Dlatego profilaktycznie chcialem lancuch wymienic i slizgi, chyba ze mechanicy sprawdza napiecie lancucha i stan slizgow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z naszych obserwacji i doświadczeń warsztatowych z silnikiem 1.2 i 1.4TCe wynika, że pierwsze objawy rozciągnięcia łańcucha potrafią wystąpić przy około +/- 130-150kkm, jednak jest sporo przypadków przebiegów 180-200kkm, gdzie łańcuch był jeszcze w niezłej kondycji. Zapewne sposób użytkowania autka ma tu spore znaczenie, ilość przejechanych km po mieście, ilość uruchomiań silnika czy dbałość i częstotliwość wymiany oleju. 

Polecam artykuł >> klinij link <<

Gdybym miał dziś zakupić auto z 1.2 lub 1.4TCe, zaplanował bym od razu wymianę rozrządu i UPG chyba, że już poprzedni właściciel tego dokonał i ma na to potwierdzenie, o resztę można się nie martwić, silniki 1.4 TCe właściwie zadbane robią spokojnie po 300kkm i bez brania oleju na co mamy potwierdzenie naszych klientów.

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!