Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Pepone napisał(a):

A po co chcesz wymieniać dobra uszczelkę na dobrą ??? Po prostu jeździj normalnie i tyle. Nie wariuj, nie przegrzewaj silnika (nie jeździj bez płynu np), pilnuj poziomu płynu i ciesz się życiem. 

 

Jeśli nie ubywa płynu to nie ruszaj .

Najważniejsze abyś zimą po odpaleniu pozwolił się silnikowi powoli nagrzać,  ich największą wadą jest konstrukcją bloku z różnych materiałów,  przez co mają różny czas nagrzewania się...

Edytowane przez marsss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jarasnet napisał(a):

Jak się uchronić przed tego typu awariami silnika spowodowanymi uszczelką?

Pozostaje częsta wizualna kontrola poziomu płynu chłodzącego lub patent zastosowany przez kolegę @witman. Mój znajomy niedawno wymieniał tę uszczelkę, bo mu zjadło cały płyn w zbiorniku. Żyje nadzieją, że skończyło się na wymianie tylko tej uszczelki. Koszt około 5 kPLN. I od teraz przed każdym wyjazdem podnosi maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2024 o 17:18, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

A ile kosztuje prewencyjna wymiana uszczelki? Na różnych portalach podają różne daty, kiedy to Renault zakładał te niby lepsze uszczelki do 1.4tce. Raz czytałem że po roku od premiery a raz że po trzech. Ja mam Megane z 2011, 149 tys, nic się nie dzieje. Ale jak mam kiepską uszczelkę to może ją wymienić?

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, jarasnet napisał(a):

Ja mam Megane z 2011, 149 tys, nic się nie dzieje.

Ale jak mam kiepską uszczelkę to może ją wymienić?

W II-giej połowie 2011 r , wg; dokumentacji reno  -  wymieniano u.p.g na lepszą,

   - praktyka udowodniła, że faktycznie pojawiły się dopiero w autach z 2012 roku

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy typ u.p.g - jest wolny od wady uszczelki starego typu;

    - nie stwierdzono w nich ubywania płynu chłodzącego,

Jeżeli już zdecydujesz się na wymianę u.p.g, a masz przebieg 149 kkm - to również powinieneś ;

   1/ wymienić rozrząd kpl z kzfr, oraz dokonać ;

        2/ regeneracji zaworów, gniazd zaworowych, uszczelniaczy zaworów,

        3/ wyregulować luzy zaworowe,

  Ewentualnie wymienić również;

         4// pierścienie tłokowe,

         5/ panewki korbowodowe,

         6/ zestaw naprawczy pompy olejowej,

  Będziesz miał silnik - jak nowy,

  Kumaty mechanik ;

      - powinien sporządzić kosztorys naprawy przed remontem, 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja chciałem was dopytać, kiedy poprawiono upg oraz czy poprawiono ściankę głowic też? Mam propozycję kupna megan 3 1.4 tce końcówka 2011r. 212k przebiegu a 204k robiony rozrząd. Cena 20k za samochód. Zastanawiam się nad kupnem, ale też nie chcę się na minę wejść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 25.11.2017 o 13:12, witman napisał(a):

Przy małym ubytku nic się nie stanie, a jeśli już zaczyna ewidentnie ubywać płynu to trzeba odkręcić korek na zbiorniczku wyrównawczym, aby tworzące się ciśnienie w układzie chłodzenia i nie wciskało dodatkowo płynu w uszkodzoną uszczelkę.

   

Czyli jeździć na poluzowanym korku? Ile powinien trwac test UPG? Aby wynik nie był zafałszowany? Ile trzymać na większych obrotach? Czy płyn ma diametralnie zmienić kolor w przypadku uszkodzenia UPG? Robiłem kilka razy test po około 8-10 min co jakiś czas przegazowując. Kolor płynu się praktycznie nie zminił ( kiedy dmuchnąłem w rurkę już tak). Ostatnio miałem wymieniony termostat i wiem ,że układ byl zapowietrzony 😞 po wymianie

Edytowane przez TomSy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!