Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, ferrit napisał:

W komputerze błędy wypadania zapłonu, błędy ukladu wtryskowego. Zdecydowałem się na wymianę. Teraz brak błędów.

Czy masz instalacje LPG?

Odczytać clipem w sterowniku czy ;

   - masz zarejestrowane przegrzanie silnika ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam lpg. Nie mam dostępu do clipa. Auto mało jeździ. Jest z rocznika o wysokim ryzyku wadliwej uszczelki. Auto zawsze świetnie sie sprawowało. Nawet jak były opisane wcześniej objawy to auto jeździło ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I mnie dopadła nieszczęsna uszczelka. Tylko u mnie przedmuch był w stronę układu chłodzenia i wywaliło płyn korkiem zbiorniczka wyrównawczego. 

Wymieniona na nową, przy okazji zmiana rozrządu. Całość 2150. Oby spokój na kolejne 200 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć wszystkim

U mnie również padła uszczelka pod głowicą... Rocznik 2010r. salon polska przebieg 172 tyś km.

Na razie samochód został zdiagnozowany ale zabili mnie ceną i informacją że od razu chcą cały silnik z auta wyciągać więc szukam innego warsztatu.

Czy ktoś może polecić warsztat w Trójmieście bądź w okolicach województwa Pomorskiego gdzie można to naprawić?

 

@pluto37   W jakim warsztacie naprawiałeś głowicę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dam_1 napisał:

U mnie również padła uszczelka pod głowicą... Rocznik 2010r. salon polska przebieg 172 tyś km.

Głównym powodem padania UPG jest niska ilość płynu chłodzącego w układzie chłodzenia;

  - co doprowadza do przegrzania silnika,

  - w efekcie czego pada UPG,

Jeśli tester nie wykazuje zmiany zabarwienia płynu - to zawsze cylindry są całe.

   -  rozbieraj silnik,

   - nie jeździj,

   - a skończy się tylko  na upg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

To już wiem, przeczytałem kilka wątków odnośnie tego problemu. 

Ponawiam pytanie: 

 

Czy ktoś może polecić warsztat w Trójmieście bądź w okolicach województwa Pomorskiego gdzie można to naprawić?

Dodam, że u mnie wypadanie zapłonu pojawia się na 1 i 4 cylindrze.

Ubytek płynu pojawił się jakiś czas temu ale był bardzo mały i w dodatku nic nie działo się z autem. Teraz w ciągu ostatnich 3 tygodni musiałem dolać 2 litry płynu i zaczął wypadać zapłon więc na razie samochód odstawiłem i szukam warsztatu aby to naprawić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Samochód trafił do serwisu. 

Po ściągnięciu głowicy okazało się że jest wymyty 4 cylinder zdjęcie w załączniku. 

Nie widać pęknięcia tulei, jednak Panowie twierdzą że tuleja na tym umytym tłoku jest zapadnięta. Podobno sprawdzali i wchodzi szczelinomierz. Ktoś może podpowiedzieć jaki luz jest akceptowany przy w cylindrach? Mam wrażenie że panowie chcą trochę zarobić na tej robocie i proponują mi wyciąganie całego silnika i demontaż cylindrów. Jak to fachowo sprawić żeby wiedzieć czy tuleja jest obniżona czy nie?

ewentualnie gdzie szukać pęknięcia tulei?

20230817_154740.jpg

20230820_191920.jpg

Edytowane przez dam_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2023 o 17:42, dam_1 napisał:

Ubytek płynu pojawił się jakiś czas temu - ale był bardzo mały i w dodatku nic nie działo się z autem.

Auto z 2010 r,

Wówczas należało potwierdzić fakt wypadanie zapłonu oraz braku wycieku;

    - skończyłoby się wymianą uszczelki  p.g tylko,

    - szereg osób tak zrobiło i jest OK,

W dniu 11.07.2023 o 17:42, dam_1 napisał:

Teraz w ciągu ostatnich 3 tygodni musiałem dolać 2 litry płynu

 - i zaczął wypadać zapłon więc na razie samochód odstawiłem i szukam warsztatu aby to naprawić.

W takim wypadku wyciąganie silnika ;

     - to standard - bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że uszkodzeniu (pęknięcia ) uległa tuleja,

     - kto dolewa płyn i jeździ  - ten wychodzi na tym jak "Zabłocki na mydle "

W dniu 22.08.2023 o 14:03, dam_1 napisał:

Nie widać pęknięcia tulei, jednak Panowie twierdzą, że tuleja na tym umytym tłoku jest zapadnięta.

Podobno sprawdzali i wchodzi szczelinomierz.

  Należy dokładnie oglądnąć 4 cylinder;

    - użyć dobrego szkła powiększającego i dokładnie przeszukać stan tulei,

W dniu 22.08.2023 o 14:03, dam_1 napisał:

Mam wrażenie że panowie chcą trochę zarobić na tej robocie i proponują mi wyciąganie całego silnika i demontaż cylindrów.

Zalecam współpracę z mechanikiem i dążenie do kompromisów;

  - tego typu robót, nie każdy chce się podjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!