Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

Luzy zaworowe były sprawdzane i przy ostatniej regulacji wymagały minimalnej korekty wydechowe ( były przy górnej granicy ) oraz ssące na 1-szym cylindrze .Instalacja była dobrze wystrojona,  nie po AFR ale było dość mocno przylane w CL .

 

Czy ktoś mógłby ocenić zużycie górnych panewek korbowodowych ? Trochę mnie niepokoją , w szczególności ta ostatnia .

20201026_204610.thumb.jpg.05474731c30aa6c7963e819e360e23e3.jpg  20201026_202236.jpg 20201026_203041.jpg 20201026_204124.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 29.09.2020 o 20:00, marsss napisał:

Pierścienie i panewki korbowe zamierzam wymienić .

Niestety zawory puszczają , i to o dziwo ssące .

Pierścienie i panewki wymieniać;  nie zastanawiać się,

Głowica i zawory do roboty,

Warto ;

  - sprawdzić rozrząd ;

       - stan łańcucha i jego napinacza,

  - sprawdzić stan pompy oleju ;

     -  łańcucha pompy,

     -  zaworu ciśnieniowego pompy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2020 o 14:10, marsss napisał:

Czy ktoś mógłby ocenić zużycie górnych panewek korbowodowych ? Trochę mnie niepokoją , w szczególności ta ostatnia .

 

Z naszego archiwum `X tak wyglądają zmęczone panewki, co ciekawe silnik pracował poprawnie, łańcuch rozciągnięty, napinacz wychylony maksymalnie, przytarte obudowy rozrządu i opiłki w oleju.

 

 

panewki.JPG

 

 

a tu ktoś konkretnie dał czadu i na oleju zrobił 46tys. a wcześniejsze wymiany między 33 a 36tys.km

 

panewka.jpg

 

wał.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.10.2020 o 16:50, witman napisał:

Z naszego archiwum `X tak wyglądają zmęczone panewki, co ciekawe silnik pracował poprawnie, łańcuch rozciągnięty, napinacz wychylony maksymalnie, przytarte obudowy rozrządu i opiłki w oleju.

 

 

panewki.JPG

 

Nie mam pojęcia jakim cudem to pracowało poprawnie :) .

Dnia 27.10.2020 o 05:39, Andrzej-2010 napisał:

- sprawdzić stan pompy oleju ;

     -  łańcucha pompy,

     -  zaworu ciśnieniowego pompy oleju.

 

Z zaworem mam mały problem , mało info na temat pompy oleju i samego zaworu w silniku H4J .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, marsss napisał:

Z zaworem mam mały problem , mało info na temat pompy oleju i samego zaworu w silniku H4J .

Masz 210 kkm przebiegu, więc nie ma potrzeby robić doktoratu na temat pompy oleju i jego zaworu;

  - należy wymienić na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, tylko że w h4j pompa stanowi całość z górną częścią misy olejowej i zaworem upustowym. Cena to jakieś 1,2 tys a może i więcej:). Więc jednak lepiej sprawdzic i ocenić , szczególnie że to prosty mechanizm , pompa zębatkowa że stałą wydajnoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej istotny problem to;

  -   jeżeli łańcuch rozrządu ocierał o obudowy rozrządu ,

  -   to żeby opiłki metalu nie pływały po całym silniku,

  -   należy silnik przepłukać,

  -   bo może być problem z panewkami wału, wałkami w głowicy, łożyskowaniem turbiny,

Istnieje zestaw naprawczy napędu pompy oleju.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie także zdiagnozowano pęknięta tulei na pierwszym cylindrze. Zna ktoś może mechanika na podkarpaciu co podejmie się naprawy, bo każdy z którym się kontaktuję to nie podejmie się roboty lub twierdzi, że konieczna jest wymiana silnika. Chyba, że pozostaje mi tylko wysłanie auta do Wrocławia. Chodzi oczywiscie o silnik 1.4 tce?

Edytowane przez andrew74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w takim układzie mechanik nie weźmie na siebie gwarancji za naprawę.
Lepiej szukaj kogoś kto zrobi to od A do Z albo kup motor po remoncie z gwarancja jak chcesz trzymać auto.

jak nie masz z nim planów to używany blok i na ototmoto furę :)

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jestem po wymianie UPG. Silnik ma przejechane 75 tys km. W moich rękach od 4 lat i przejechałem 30 tys km. Od jakiegoś czasu ubywał płyn chlodniczy ale w bardzo małych ilościach. W komputerze błędy wypadania zapłonu, błędy ukladu wtryskowego. Zdecydowałem się na wymianę. Teraz brak błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam z czystej ciekawości: widziałeś starą uszczelkę może? Bardzo była zniszczona? Czy po zdjęciu głowicy tuleje cylindrowe na których było wypadanie zapłonu były badane penetrantem na okoliczność pęknięć? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!