Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą do wymiany


scarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Może trochę z innej beczki, ale w temacie.

435tys.km  Megane 3 2012r. 1,4TCe + LPG z fabryczną uszczelką pod głowicą.

 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-iii-kombi-1-4-tce-benzyna-gaz-wyposazenie-dynamique-ID6C4hxc.html?fbclid=IwAR0Hte6265I-FNmhIYJnorL-KnxnGrmubtcKlQ4JO_pLj_XGo2x_gL3eaMY#d24640f76c

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Szanownych kolegów

Właśnie spełnił się czarny scenariusz, prawdopodobnie pęknięta tuleja. Proszę kolegów o namiary na jakiś warsztat w trójmieście lub najlepiej w okolicach Chojnic, który byłby w stanie sprawdzić blok i wymienić tuleje. Wiem, że któryś z kolegów przerabiał ten temat bodajże w Gdyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - jaki przebieg, kiedy wystąpiła usterka, pierwszy właściciel (jeżeli drugi to od kiedy)? Z kolegą Witmanem robimy sobie statystyki odnośnie tych silników.

 

Znalazłem Twoje wcześniejsze posty.

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg aktualny ok. 135000km, właścicielem jestem drugim, rocznik 2011 sprowadzone w 2015 z przebiegiem 53000km, instalacja gazowa założona przy przebiegu 54000km.

Usterkę podejrzewałem dłuższy czas ale nie było pewności, mechanicy w moim rejonie to sami naprawiacze - wymieniacze - podmieniacze części, a nuż się trafi :((. Wszyscy patrzyli na mnie jak na wariata jak im mówiłem jakie mam podejrzenia " Panie, na biało kopci? Nie? To nie uszczelka!" Normalnie ręce opadają.

Edytowane przez architect
korekta rocznika i daty sprowadzenia do Polski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tu macie Panowie kolejne kwiatki, które mogą doprowadzić do przegrzania silnika i uszkodzenia UPG.

Fotki nieszczelnej skorodowanej chłodnicy przez którą uciekał płyn chłodzący, na szczęście ogarnięty właściciel szybko zareagował i ją wymienił.

Sterownik nie zarejestrował przegrzania silnika i wszystko skończyło się na strachu.

Widziałem już kilka takich przypadków w Megane 3 i Scenic 3.

 

   

chłodnica.jpg

IMG_20191009_152647.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

WItam, nie jestem pewny odnośnie swojego silnika. Auto jest z 2013 r 1.4 TCE. Auto jest użytkowane na krótkich trasach, ostatnio zrobiłem dłuższą trase (ok 500km). Po wyjęciu marki są takie pęcherzyki powietrza. Rozgrzałem dziś auto i odkręciłem korek zbiorniczka płynu chłodniczego (przy 85 stopniach), gdy auto zaczęło się rozgrzewać to poziom zaczął rosnąć aż do 99 stopni, gdy uruchomił się wentylator i schłodził temperaturę płynu do 94 stopni. Po wyłączeniu silnika i zakręceniu korka po ostygnięciu poziom spadł. Po odpaleniu i ponownym zagrzaniu do 99 stopni już poziom płynu nie wzrósł. Jak robiłem krótkie trasy to masełko lekko się zbierało na ściankach korka wlewu oleju. Po przepaleniu samochodu już się nie pokazuje masełko. 

 

Drugie pytanie to przy prękościach 120-130km/h temperatura płynu oscyluje między 80-83 stopnie. Czy przypadkiem to nie za mało?

11.jpg

13.jpg

14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej "beczki".

Czy ostatnie zdjęcie, to screenshot z apki TORQUE? Jeśli tak, to jak dodać odczyty "KNC C1", "KNC C2" itd. Nigdzie nie mogę ich znaleźć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Właśnie znalazłem - koszt to 24,99zł - mam nadzieję, że będzie poprawnie wskazywała dane.

6 godzin temu, pawelosek napisał:

Rozgrzałem dziś auto i odkręciłem korek zbiorniczka płynu chłodniczego (przy 85 stopniach), gdy auto zaczęło się rozgrzewać to poziom zaczął rosnąć aż do 99 stopni, gdy uruchomił się wentylator i schłodził temperaturę płynu do 94 stopni. Po wyłączeniu silnika i zakręceniu korka po ostygnięciu poziom spadł. Po odpaleniu i ponownym zagrzaniu do 99 stopni już poziom płynu nie wzrósł.

 

Jest to poprawne, że przy odkręconym korku poziom płynu rośnie (zjawisko rozszerzalności temperaturowej cieczy).

Gdy korek jest zakręcony, to zamiast wzrostu poziomu płynu rośnie jego ciśnienie w układzie chłodzenia do pewnej dopuszczalnej wartości (o ile pamiętam ok. 1,5 bara) - po jej przekroczeniu zawór się otwiera.

Gdy silnik stygnie, zawór otwiera się w drugą stronę, tzn. pozwala na zassanie pewnej ilości powietrza do zbiorniczka wyrównawczego - przy czym nie dzieje się to od razu, a dopiero wówczas, gdy ciśnienie spadnie poniżej określonej wartości (nie pamiętam jakiej, chyba poniżej 0,9 bara).

Jeśli chodzi o temperatury płynu, to nie pomogę.

Edytowane przez yugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!