Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault oszczędza na drobiazgach


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że użytkuję 2 sztuki megane 3 ( z 2009 i 2015 roku) mam możliwość porównania ich wyposażenia.

Nie chodzi mi o pakiety , tylko o różne drobiazgi w komorze silnika.

I niestety zauważyłem, że w tym młodszym aucie Renault zastosował pewne oszczędności. :(

W porównaniu do auta z 2009 roku brakuje:

- górnych osłonek amortyzatorów przednich

- plastikowych rynienek odprowadzających wodę w komorze silnika

- plastikowych nakładek-zaślepek na nakrętki mocujące ramiona wycieraczek.

 

Najbardziej denerwują mnie braki tych dekielków na mocowaniach amortyzatorów , normalnie widać, że już po kilku miesiącach użytkowania pojawiła się aktywna korozja na górnym mocowaniu amortyzatorów . W starszym aucie pod tymi dekielkami nie widać grama rdzy.

Wszystkie braki co zauważyłem zaznaczyłem na fotkach.

Ciekawe, czy ktoś jeszcze znalazł jakieś "oszczędności" ?

post-195-0-98062600-1478429839_thumb.jpg

post-195-0-11784900-1478429854_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony rynienki pod maską to chyba żadna trójka nie miała.

Ja mam trzecią megankę 3.

Pierwsza z Francji, 2010 rok, kombi. Z tego co pamiętam, wszystkie boczki w drzwiach były miękkie przy szybach+ wstawka z materiału/"skóry".

Przednie słupki od wewnątrz były obite materiałem.

Druga meganka, coupe, też z Francji, jak wyżej, tylko boczki z tyłu były twarde.

Trzecia meganka, polski salon, końcówka 2013 roku:

Przednie słupki - plastik jak w daewoo tico. Tylne boczki twarde tak samo. Przebieg troszeczkę ponad 40tys km, zawieszenie już się zaczyna dopominać wymiany. Zdejmowałem nadkole z przodu - mimo użycia narzędzi, delikatności, urwały się prawie wszystkie spinki. W tych z Francji też zdejmowałem nadkole i spinki rwałem czym popadło, żadna się nie urwała. Pierwszą megankę kombi kupiłem przy przebiegu 45tys km, sprzedałem przy 85tys, zawieszenie przetrzepane na wszystkie sposoby i było w idealnym stanie, a styl jazdy ten sam, drogi też te same.

Obecna meganka z PL salonu ma prawie najbogatsze wyposażenie, a fotel pasażera nie ma regulacji góra-dół. Jak tam usiądę to wyglądam jakbym siedział w foteliku - katastrofa.

Nie wiem jak inni, ale ja więcej nie kupię auta z PL salonu, jak dla mnie to wygląda jak gorszy sort dla kraju trzeciego świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIII ph2 2012 PL - osłonki nakrętek ramion są, rynienka jedna jest (prawostronnej jak kolega wyżej pisze chyba nigdy nie montowali), regulacja wysokości fotela pasażera jest, plastikowe osłonki amortyzatorów też są zamontowane.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osłonki nakrętek ramion są,rynienka jedna jest (prawostronnej jak kolega wyżej pisze chyba nigdy nie montowali)

 

U mnie tych rynienek nie ma po obu stronach, woda się może będzie lała na elektrykę w okolicach akumulatora :(

post-195-0-80604200-1478896835_thumb.jpg

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yogin74, ja uważam że nie tędy droga, żeby producent aut odstawiał dziadostwo, a nabici w butelkę użytkownicy nowych aut musieli szukać po szrotach istotnych podzespołów, których producent nie włożył do auta w procesie produkcyjnym.

Pomijając czy zapomniał, czy oszczędza na maxa .

 

Ponieważ z braku osłony góry amortyzatora pojawiła się już po 10 miesiącach chodząca korozja będę to zgłaszał na przeglądzie auta w ASO.

Ciekawe co wtedy Renault z tym zrobi, bo gwarancja antykorozyjna w tym aucie jest nawet do 12 lat.

Czy będą wymieniać amortyzatory co 2-3 lata, czy jednak dołożą te brakujące elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zrobi, to rdza powierzchniowa, zresztą wejdź pod auto, obejrzyj elementy zawieszenia.

Nie jest to rdzewiejący amortyzator, jest to poduszka kolumny, wykonana z grubej, kilkumilimetrowej blachy.

Nie podlega to absolutnie gwarancji antykorozyjnej.

Mam te osłony w aucie, ale myślę, że pod osłonami wygląda tak samo jak w Twoim aucie bez osłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w megane z 2009 roku mam te osłonki mocowania amortyzatora założone fabrycznie.

Zaglądałem, tam, łątwo je się zdejmuje , są gumowe.

Pomimo że auto ma 7 lat , to nic tam nie rdzewieje. Wygląda w tym miejscu idealnie w porównaniu z megane z 2015 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo: brak dekli na amortyzatorach (ale ja od razu posmarowałem jakimś tawotem te śruby), brak rynienki, brak dekli na nakrętki wycieraczek

post-75111-0-34025400-1479130463_thumb.jpg

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem mały research, dziele się wynikami:

 

maskownica śruby wycieraczki 8200027479 (cena 5 zł/sztukę)

uszczelka lewa błotnik/maska (prawej nie ma) 638219570R (nówka 105 zł, na allegro używane z przesyłką w granicach 50 zł) do tego 2 spinki do mocowania 7703074624

osłona śruby mocowania amortyzatora 543301929R (w Renault 3,20 zł za sztukę, ale jest na zamówienie)

Edytowane przez altair4
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!