Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

kacper69

Megane III phII Renault oszczędza na drobiazgach

Recommended Posts

a gdzie kupowałeś te osłonki i w jakiej były cenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem napisać że nie tylko Renault robi takie oszczędności - teraz w każdej marce rządzą księgowi.

Taka zaślepka kosztuje w produkcji 0,5euro (produkując 200 tyś auta rocznie wychodzi oszczędność 100tyś euro) - normalka.

Np. VW "zapomniał" dać blendę w lampie na żarówkę (taki kapturek)w różnych modelach (Polo, Golf, Pasek) - przez to lampy H7 świecą "psu w dup..", ale oszczędność jest.

 

Takich przykładów można mnożyć na pęczki - zawsze się nad tym zastanawiałem jak można takie pierdoły likwidować - ale w sumie jak na jednym aucie takimi głupotami oszczędzą 10euro - to na całej produkcji maja miliony euro.

 

W Megane IV też zrobili oszczędności - pompka spryskiwaczy jest za słaba i na postoju sikają prawie w połowie szyby, ale jak jadę 20km/h to już leją pod wycieraczkę i można cholery dostać bo nie daje rady szyby umyć porządnie.

Może jutro właśnie się z tym w ASO pojawię - jak się wyrobię. W sumie mam jeszcze inne 2 uwagi do nowego auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kacper69 wszystko zamówiłem po numerach w ASO

- zaślepka na amortyzator 9,54

- spinki mocowania błotnika 2,6

- zaślepka na wycieraczke 4,2

ceny netto

 

uszczelka lewa błotnik/maska na allegro 55zł brutto z przesyłką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo: brak dekli na amortyzatorach (ale ja od razu posmarowałem jakimś tawotem te śruby), brak rynienki, brak dekli na nakrętki wycieraczek

 

Wydaje mi się że brakuje Ci osłony na komputer silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osłony na komputer też nie wszystkie meganki mają. Moje dwie z Francji miały. Polski salon - brak, jak znajdę w dobrych pieniądzach to dokupię, paskudnie to wygląda bez osłony, od razu widać, że coś tam powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiś ma nr taka osłona?

Próbowałem coś na google znaleźć ale nie wyobrażam sobie jak to ma wyglądać.

Planuję trochę tą Meganką pojeździć to te pierdoły sobie podokupuję.

Dodatkowo w lato wpadnie jakieś wyciszenie, bo to co się dzieje przy 120km/h to masakra jakaś (mi nie przeszkadza, ale jak jedziemy całą rodziną, to się zastanawiają o co chodzi).

Z ciekawostek. Byłem w ASO na przeglądzie po 2 latach. Stwierdzili, że coś jest nie tak z tylnym łożyskiem i będą wymieniać na gwarancji. A że to zespolone z tarczą no to z obu stron wymienią, a skoro tarcze to i klocki. Z jednej strony cieszę się, że nowe heble z tyłu wpadną, ale z drugiej czy łożysko powinno się rozpaść po 25tyś km? Drogi mamy coraz lepsze (przynajmniej tam gdzie ja jeżdżę) więc dla mnie to spora niespodzianka. O ile oszczędzają na drobnostkach to na łożyskach już raczej nie powinni bo, mimo wszystko wymiana hamulców z tyłu, to już dla nich spory koszt.

pożyczone

 

edit____

Znalazłem zdjęcie całego silnika? Jakieś spinki czy klipsy do tego? Widzę, że jakaś rura do tego dochodzi jeszcze

post-75111-0-14680600-1484905764_thumb.jpg

 

edit2____

Tu jest zdjęcie komory i jest dziura (pewnie wentylacyjna) na tę rurę

Stąd pożyczyłem zdjęcie komory silnika i tam jest dziura (pewnie wentylacyjna)

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=26245

U siebie takiej dziury nie mam, więc być może brak osłony jest podyktowany tym, że nie ma jak kompa chłodzić

post-75111-0-07129300-1484906458_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Deku masz ostatni lift i być może już nie robili otworów na tę rurkę. W starszych megankach był jeszcze otwór w plastikach zderzaka tak jak na zdjęciu. Osłona komputera silnika wskakuje na swoje miejsce bez spinek, a w osłonę się wciska tę płaską rurkę plastikową - też na wcisk, bez spinek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@yogin74 - trochę się cenią... 110zł za coś takiego to lekka przesada.

W tej cenie mam nadzieję znaleźć pasującą pokrywę silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz rację jak najbardziej. Cena zaporowa. Myślę, że spokojnie do 50PLN znajdziesz. Trzeba tylko poczekać na okazję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osłona ma numer katalogowy 237060001R

Nówka, oryginał Renault kosztuje 50 zł, do zamówienia w dowolnym ASO, albo przez allegro.

Odnośnik

Mnie tylko zastanawia, że skoro w nowej wersji po liftingu nie ma wyprowadzenie ze zderzaka do rury z chłodzeniem to czy nie będzie to rodziło jakiś problemów z przegrzewaniem komputera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie będzie z tym problemu. Powietrze zasysane przez filtr powietrza przechodzi przez obudowę akumulatora. A jak się dołoży obudowę komputera, to także będzie przechodziło przez niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to po jakiejś trasie sprawdzę, jaką temp. ma komputer - może on aż tak sie nie grzeje (ale wiadomo, że elektronika nie lubi ciepła).

@altair4 dzięki za linka - w ogóle fajny profil na allegro - masa ciekawych rzeczy.

 

edit____

Po trasie (30min) komp zimny.

Na postoju (też 30min) komp ledwo ledwo letni.

Być może osłona osłania od silnika na postoju i nie będzie problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Megane III Grandtour GT-line z Niemiec. W drzwiach głośniki z membraną papierową. Grają całkiem nieźle. Jak wymieniałem drzwi to kupiłem używane (prawdopodobnie na Polskę) z plastikowymi membranami. Z tego co czytałem opinie to grają masakrycznie. Oczywiście założyłem swoje. Także auta na nasz rynek to standardowo inny "sort" od zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coupe 2012 z polskiego salonu - są zatyczki na wycieraczkach, amorach, rynienka, osłona komputera i ta rurka do niej. Dodatkowo w zbiorniczku płynu do spryskiwaczy jej rurka do sprawdzania poziomu, a na ogranicznikach drzwi są dodatkowe osłony/uszczelki (ograniczniki były z plastikowymi rolkami).

5D GTline 2013 - nie ma osłony na komp i rurki, nie ma osłon ograniczników ale ze to rolki fabrycznie były już metalowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo w zbiorniczku płynu do spryskiwaczy jej rurka do sprawdzania poziomu

kurde, a na forum czytałem, że nie ma czegoś takiego, żeby się na desce wyświetlał komunikat o braku płynu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uspokoję Cie - nie ma tego o czym myślisz, jest jedynie manualne sprawdzenie za pomocą rurki. W środku tego sitka, które jest w korku jest uchwyt z dziurką dołączony do rurki. Zatykasz palcem dziurkę, wyciągasz rurkę i wiesz ile jest płynu, Moim skromnym zdaniem to mogli już podnieść cenę samochodu o 50 zł i dać elektroniczny wskaźnik.

Zapomniałem jeszcze - w starszym samochodzie mam regulacje wysokości fotela pasażera, a w nowszym już tego nie ma. Poza tym wydaje mi się że w nowszym brakuje w drzwiach jakiejś maty/pianki wygłuszającej bo przy zamykaniu jest dźwięk puszki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam regulacje wysokości fotela pasażera, a w nowszym już tego nie ma

Ale to już nie są drobiazgi jak zaślepka nakrętki za 2zł (też tego nie mam - tylko fotel składany na płasko jest).

 

Wygłuszenie to temat rzeka, jedni dodadzą matę na klapę maski i już słyszą różnicę, inni obkleją całe auta i "żona nie widzi różnicy". Ja będę wyciszał w lato, bo o ile jak jadę sam to mi nie przeszkadza to już przy 120 trzeba sporo głos podnosić, żeby z pasażerami z tyłu porozmawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uspokoję Cie - nie ma tego o czym myślisz, jest jedynie manualne sprawdzenie za pomocą rurki. W środku tego sitka, które jest w korku jest uchwyt z dziurką dołączony do rurki. Zatykasz palcem dziurkę, wyciągasz rurkę i wiesz ile jest płynu, Moim skromnym zdaniem to mogli już podnieść cenę samochodu o 50 zł i dać elektroniczny wskaźnik.

Zapomniałem jeszcze - w starszym samochodzie mam regulacje wysokości fotela pasażera, a w nowszym już tego nie ma. Poza tym wydaje mi się że w nowszym brakuje w drzwiach jakiejś maty/pianki wygłuszającej bo przy zamykaniu jest dźwięk puszki.

 

Regulacji wys. fotela pasażera też nie mam (dynamique). Do dźwięku zamykanych drzwi rzeczywiście trzeba się przyzwyczaić. A co do poziomu płynu spryskiwacza, to wg serwisu istnieją jakieś wersje ze wskaźnikiem elektr. No ale jaja są z tą rurką. Ja jej nie mam ale niebawem przy wymianie oleju założą mi plastki z fluence. Zbiornik zostanie ten sam. Bo ponoć kto ma owalny wlew płynu, ma rurkę, a kto ma okrągły, to nie ma. Przez taką bzdurę nie można wygodnie zobaczyć czy płyn się kończy czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okrągłe wlewy występują w dwóch wersjach, z pipetą wskaźnikową oraz bez niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się - u mnie oba są okrągłe. Co do wyciszenie - w jednym założyłem maty na maskę i jest znacząca popraw - ojciec jest dosyć głuchy (choroba zawodowa), a słyszy różnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można to jakie maty stosowałeś do wyciszenia maski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pamiętam jaki to jest dokładnie producent i typ (nadrukowane logo GMs). Mam dwa typy (obie mają z jednej strony taką srebrną folie) - jeden typ jest cieńszy, cięższy i zrobiony tak jakby z takiej masy ala guma. Drugi typ jest grubszy i to jest taka jakby pianka.

thumb_hosting_zdjec_1461662493__img_20160426_105614.jpg thumb_hosting_zdjec_1461662479__img_20160426_105608.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak w lata z nagrzewaniem ew/przegrzewaniem silnika nie ma z tym problemu? jednak trochę ta mata na pewno będzie zatrzymywać ciepła?. Sam zastanawiam się nad wygłuszeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ciężej odprowadza się ciepło (jednak maska ma dosyć dużą powierzchnię) jednak w upały na wskaźniku temperatur nie zauważyłem żeby było coś więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...