Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

kacper69

Megane III phII Renault oszczędza na drobiazgach

Recommended Posts

Jako że użytkuję 2 sztuki megane 3 ( z 2009 i 2015 roku) mam możliwość porównania ich wyposażenia.

Nie chodzi mi o pakiety , tylko o różne drobiazgi w komorze silnika.

I niestety zauważyłem, że w tym młodszym aucie Renault zastosował pewne oszczędności. :(

W porównaniu do auta z 2009 roku brakuje:

- górnych osłonek amortyzatorów przednich

- plastikowych rynienek odprowadzających wodę w komorze silnika

- plastikowych nakładek-zaślepek na nakrętki mocujące ramiona wycieraczek.

 

Najbardziej denerwują mnie braki tych dekielków na mocowaniach amortyzatorów , normalnie widać, że już po kilku miesiącach użytkowania pojawiła się aktywna korozja na górnym mocowaniu amortyzatorów . W starszym aucie pod tymi dekielkami nie widać grama rdzy.

Wszystkie braki co zauważyłem zaznaczyłem na fotkach.

Ciekawe, czy ktoś jeszcze znalazł jakieś "oszczędności" ?

post-195-0-98062600-1478429839_thumb.jpg

post-195-0-11784900-1478429854_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony rynienki pod maską to chyba żadna trójka nie miała.

Ja mam trzecią megankę 3.

Pierwsza z Francji, 2010 rok, kombi. Z tego co pamiętam, wszystkie boczki w drzwiach były miękkie przy szybach+ wstawka z materiału/"skóry".

Przednie słupki od wewnątrz były obite materiałem.

Druga meganka, coupe, też z Francji, jak wyżej, tylko boczki z tyłu były twarde.

Trzecia meganka, polski salon, końcówka 2013 roku:

Przednie słupki - plastik jak w daewoo tico. Tylne boczki twarde tak samo. Przebieg troszeczkę ponad 40tys km, zawieszenie już się zaczyna dopominać wymiany. Zdejmowałem nadkole z przodu - mimo użycia narzędzi, delikatności, urwały się prawie wszystkie spinki. W tych z Francji też zdejmowałem nadkole i spinki rwałem czym popadło, żadna się nie urwała. Pierwszą megankę kombi kupiłem przy przebiegu 45tys km, sprzedałem przy 85tys, zawieszenie przetrzepane na wszystkie sposoby i było w idealnym stanie, a styl jazdy ten sam, drogi też te same.

Obecna meganka z PL salonu ma prawie najbogatsze wyposażenie, a fotel pasażera nie ma regulacji góra-dół. Jak tam usiądę to wyglądam jakbym siedział w foteliku - katastrofa.

Nie wiem jak inni, ale ja więcej nie kupię auta z PL salonu, jak dla mnie to wygląda jak gorszy sort dla kraju trzeciego świata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MIII ph2 2012 PL - osłonki nakrętek ramion są, rynienka jedna jest (prawostronnej jak kolega wyżej pisze chyba nigdy nie montowali), regulacja wysokości fotela pasażera jest, plastikowe osłonki amortyzatorów też są zamontowane.

Edytowano przez kataryniarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

megan z PL salonu 2009, rynienki po prawej nie ma jest tylko po lewej, nakładki - zaślepki śrub wycieraczek też są, a osłonki amorków sprawdzę z ciekawości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W mojej z 2009r PL jest wszystko. Za to kolega z 2015 PL nie ma zaślepek śrub wycieraczek. Musze mu powiedzieć, aby sprawdził, czy na amorach ma kapturki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

osłonki nakrętek ramion są,rynienka jedna jest (prawostronnej jak kolega wyżej pisze chyba nigdy nie montowali)

 

U mnie tych rynienek nie ma po obu stronach, woda się może będzie lała na elektrykę w okolicach akumulatora :(

post-195-0-80604200-1478896835_thumb.jpg

Edytowano przez kacper69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taką rynienkę bez problemu znajdziesz na allegro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yogin74, ja uważam że nie tędy droga, żeby producent aut odstawiał dziadostwo, a nabici w butelkę użytkownicy nowych aut musieli szukać po szrotach istotnych podzespołów, których producent nie włożył do auta w procesie produkcyjnym.

Pomijając czy zapomniał, czy oszczędza na maxa .

 

Ponieważ z braku osłony góry amortyzatora pojawiła się już po 10 miesiącach chodząca korozja będę to zgłaszał na przeglądzie auta w ASO.

Ciekawe co wtedy Renault z tym zrobi, bo gwarancja antykorozyjna w tym aucie jest nawet do 12 lat.

Czy będą wymieniać amortyzatory co 2-3 lata, czy jednak dołożą te brakujące elementy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zrobi, to rdza powierzchniowa, zresztą wejdź pod auto, obejrzyj elementy zawieszenia.

Nie jest to rdzewiejący amortyzator, jest to poduszka kolumny, wykonana z grubej, kilkumilimetrowej blachy.

Nie podlega to absolutnie gwarancji antykorozyjnej.

Mam te osłony w aucie, ale myślę, że pod osłonami wygląda tak samo jak w Twoim aucie bez osłon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w megane z 2009 roku mam te osłonki mocowania amortyzatora założone fabrycznie.

Zaglądałem, tam, łątwo je się zdejmuje , są gumowe.

Pomimo że auto ma 7 lat , to nic tam nie rdzewieje. Wygląda w tym miejscu idealnie w porównaniu z megane z 2015 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo przed końcem produkcji zawsze oszczędzają na częściach, bo w jego miejsce jest następca megane IV.....

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo: brak dekli na amortyzatorach (ale ja od razu posmarowałem jakimś tawotem te śruby), brak rynienki, brak dekli na nakrętki wycieraczek

post-75111-0-34025400-1479130463_thumb.jpg

Edytowano przez deku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może dlatego że taka bida w wyposażeniu tych aut to one nazywają się:

Grandtour Limited

:lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś z Was numer katalogowy tego korytka i zaślepki otworu amortyzatora? Zaślepka nakrętki wycieraczki to bodajże 8200027479. Może komuś się przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem mały research, dziele się wynikami:

 

maskownica śruby wycieraczki 8200027479 (cena 5 zł/sztukę)

uszczelka lewa błotnik/maska (prawej nie ma) 638219570R (nówka 105 zł, na allegro używane z przesyłką w granicach 50 zł) do tego 2 spinki do mocowania 7703074624

osłona śruby mocowania amortyzatora 543301929R (w Renault 3,20 zł za sztukę, ale jest na zamówienie)

Edytowano przez altair4
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@altair4 - dzięki wielkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będąc przy oszczędnościach w Renault to może jakiś spec z forum powie mi jak to się stało, że auto krajowe (link poniżej) w wersji dosyć biednej (m.in. tradycyjny kluczyk) posiada z tyłu kratki nawiewowe?

 

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-iii-1-6-gaz-lpg-kola-zimowe-salon-pl-ID6yzIbP.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam,że skoro w tej ubogiej wersji nie ma kieszeni na plecach foteli przednich, to nie może być schowka na drobiazgi między fotelami. Zatem założono kratki aby ten schowek zatkać. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@altair4 Dzięki :)

@ol14 Limited niestety też ubogi - kieszeni brak, a na kratce zaoszczędzili :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś i osłony na mocowaniach amortyzatorów są zamontowane - wychodzi na to, ze u mnie jest komplet. Jestem ciekaw czy te wszystkie drobne dodatki kastrują faktycznie w fabryce, czy też dopiero w... Polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ostatnio ze znajomym mechanikiem z aso, sam powiedział, że Polskę renówka traktuje jak gorszy sort. W krajowych autach korozja śrub i połączeń masowych to normalka. Nawet w 2 letnich autach i młorszych. Dzisiaj dolewałem płynu do spryskiwacza i zauważyłem pierwsze oznaki korozji na śrubach (m.in. na tych dużych mocujących plastikowy przedni pas). Auto krajowe, równe 3 lata. U mnie też brakuje osłonek na wycieraczki i uszczelki błotnika.

W megance 2010 z Francji po 5 latach wszystko pod maską wyglądało idealnie, pod autem również.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rynienka kupiona, dekle na wycieraczki i amorki również.

 

Ale czy ktoś wie jaki jest nr zaślepki tej śruby?

Na allegro widziałem, ze tym miejscu coś tam jest. Jak dzwoniłem do ASO to w ogóle nie wiedzieli o jaką rynienkę mi chodzi.

post-75111-0-34088700-1484766927_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to ta śruba nie jest zasłonięta, jest ok tak jak masz teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, śruba nie ma zaślepki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na złość... nie dość, że zdjęcia znaleźć nie mogę to i tańsze teraz te osłony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×