Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Posiadam Renatke 1.9dci 131KM 2009r z funkcją podpowiedzi kiedy zmieniać biegi. Staram się zmieniać według wskazania i wychodzi mi, że zmieniam biegi na wyższy przy ok 1600-1800 obrotów. Wydaje mi się, że troszkę za niskie obroty, ale samochód spisuje się bezproblemowo. Aktualnie w mieście (korki) spala mi 9,5l/100. Praktycznie ani razu nie zmieniam biegów powyżej 2000 obrotów. Zawsze wcześniej pojawia się ikonka asystenta. Czy to normalne? Jak jeździć? Proszę o rady doświadczonych kierowców Renatki w diesel-u. Pozdrawiam wszystkich.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym w benzynie zmieniał wg wskaźnika zarżnąłbym silnik. Próbowałem zmieniać poniżej 2tys. obrotów - tragedia, ale to benzyna w dieslu może być ok, sam musisz wyczuć czy nie ma drgań od silnika przy przyspieszaniu.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktualnie w mieście (korki)spala mi 9,5l/100.

Strasznie dużo Ci pali kolego ta Twoja Meg. Albo masz mega ciężką nogę, albo jednak ta zmiana biegów daje taki efekt. Moja przy normalnej jeździe (dość dynamicznie) nigdy nie spaliła więcej w Wawie niż 7,5-7,8 l/100 km. Na autostradzie w Niemczech ciśnięta na opór (180-200h/km) spaliła około 9-10 l/100 km. Ja zmieniam biegi (po rozgrzaniu) z reguły przy 2,5-3 tyś. Zanim się nie rozgrzeje przy 2-2,3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Próbowałem kiedyś jeździć wg tych wskazań i średnie spalanie z całego baku wyszło o 0,5 l (1.4 TCE) większe niż przy zmianie biegów na wyczucie. U mnie przy obrotach na poziomie 2500 silnik ma chwilowe spalanie niższe niż przy 2000 (maksymalny moment obrotowy mam przy 2600). Poza tym przy zbyt niskich obrotach po tyłku dostaje skrzynia, sprzęgło oraz układ korbowy. W dieslu dodatkowo zbyt niskie obroty to zawalanie wszystkiego nagarem (nie ma się to jak wypalić). Te kontrolki od zmiany biegów polecam zostawić dla ekoterorystów i innych im podobnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jak jade spokojnie po mieście to czasami zmieniam biegi tak jak wkaźniki pokazują , mi 1.9dci pali 7l/100km w krakowie i szybciej po autostradach.
Pytanie jest czy mówimy o zmianie biegów przy rozpędzaniu czy stałej jeździe. bo można jechać mają powiedzmy 1800obr/min na 4 biegu około 50-60km/h i nie sądzę że wszyscy jeżdzą na 3 żeby mieć ponad 2tyś obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym chętnie to badziewie wyłączył. Potwierdzam, że spalanie jest niższe przy jeździe 'na czuja' niż jeśli słucha się tych podpowiedzi. Inna sprawa, że spalanie to najmniejszy problem, bo jadąc na zbyt niskich obrotach bardzo obciąża się koło dwumasowe, a swoje też dostaje turbosprężarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w benzynie gdybym się słuchał tych czarodziejskich strzałek musiałbym jadąc po płaskim zmieniać biegi w górę przy 2000 obrotów, a nawet mniej i redukować gdzieś w okolicy 1000 lub lekko poniżej. Na 6 biegu jechałbym już przy prędkości 50-60 km/h, a rozpędzanie do 100 km/h zajmowałoby tryliard sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.10.2017 o 21:09, pbet napisał:

Ja w benzynie gdybym się słuchał tych czarodziejskich strzałek musiałbym jadąc po płaskim zmieniać biegi w górę przy 2000 obrotów, a nawet mniej i redukować gdzieś w okolicy 1000 lub lekko poniżej. Na 6 biegu jechałbym już przy prędkości 50-60 km/h, a rozpędzanie do 100 km/h zajmowałoby tryliard sekund.

dziwi mnie, że w 1.6 też każe zmieniać biegi przy 2000 obrotów. Wolnossak nie ma wtedy nawet połowy momentu maksymalnego xD

Widzisz u mnie przy 60 każe wrzucić 6 bieg ale w tce jak dociśniesz gaz to się rozpędza więc zmiana biegu przy 2000-2200 obrotów ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bacablue napisał:

Witam. U siebie zauważyłem, że przyśpieszając dość dynamicznie eko wskaźnik proponuje zmiany biegów przy wyższych obrotach. Ale wystarczy przymulić i powrót do eko.

Potwierdzam. Przy ostrej jeździe (pedał gazu w podłodze) sugestia zmiany pojawia się nawet przy 3k rpm, przy łagodnej - ok 1,6k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!