Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Posiadam Renatke 1.9dci 131KM 2009r z funkcją podpowiedzi kiedy zmieniać biegi. Staram się zmieniać według wskazania i wychodzi mi, że zmieniam biegi na wyższy przy ok 1600-1800 obrotów. Wydaje mi się, że troszkę za niskie obroty, ale samochód spisuje się bezproblemowo. Aktualnie w mieście (korki) spala mi 9,5l/100. Praktycznie ani razu nie zmieniam biegów powyżej 2000 obrotów. Zawsze wcześniej pojawia się ikonka asystenta. Czy to normalne? Jak jeździć? Proszę o rady doświadczonych kierowców Renatki w diesel-u. Pozdrawiam wszystkich.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym w benzynie zmieniał wg wskaźnika zarżnąłbym silnik. Próbowałem zmieniać poniżej 2tys. obrotów - tragedia, ale to benzyna w dieslu może być ok, sam musisz wyczuć czy nie ma drgań od silnika przy przyspieszaniu.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktualnie w mieście (korki)spala mi 9,5l/100.

Strasznie dużo Ci pali kolego ta Twoja Meg. Albo masz mega ciężką nogę, albo jednak ta zmiana biegów daje taki efekt. Moja przy normalnej jeździe (dość dynamicznie) nigdy nie spaliła więcej w Wawie niż 7,5-7,8 l/100 km. Na autostradzie w Niemczech ciśnięta na opór (180-200h/km) spaliła około 9-10 l/100 km. Ja zmieniam biegi (po rozgrzaniu) z reguły przy 2,5-3 tyś. Zanim się nie rozgrzeje przy 2-2,3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Próbowałem kiedyś jeździć wg tych wskazań i średnie spalanie z całego baku wyszło o 0,5 l (1.4 TCE) większe niż przy zmianie biegów na wyczucie. U mnie przy obrotach na poziomie 2500 silnik ma chwilowe spalanie niższe niż przy 2000 (maksymalny moment obrotowy mam przy 2600). Poza tym przy zbyt niskich obrotach po tyłku dostaje skrzynia, sprzęgło oraz układ korbowy. W dieslu dodatkowo zbyt niskie obroty to zawalanie wszystkiego nagarem (nie ma się to jak wypalić). Te kontrolki od zmiany biegów polecam zostawić dla ekoterorystów i innych im podobnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jak jade spokojnie po mieście to czasami zmieniam biegi tak jak wkaźniki pokazują , mi 1.9dci pali 7l/100km w krakowie i szybciej po autostradach.
Pytanie jest czy mówimy o zmianie biegów przy rozpędzaniu czy stałej jeździe. bo można jechać mają powiedzmy 1800obr/min na 4 biegu około 50-60km/h i nie sądzę że wszyscy jeżdzą na 3 żeby mieć ponad 2tyś obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym chętnie to badziewie wyłączył. Potwierdzam, że spalanie jest niższe przy jeździe 'na czuja' niż jeśli słucha się tych podpowiedzi. Inna sprawa, że spalanie to najmniejszy problem, bo jadąc na zbyt niskich obrotach bardzo obciąża się koło dwumasowe, a swoje też dostaje turbosprężarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w benzynie gdybym się słuchał tych czarodziejskich strzałek musiałbym jadąc po płaskim zmieniać biegi w górę przy 2000 obrotów, a nawet mniej i redukować gdzieś w okolicy 1000 lub lekko poniżej. Na 6 biegu jechałbym już przy prędkości 50-60 km/h, a rozpędzanie do 100 km/h zajmowałoby tryliard sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.10.2017 o 21:09, pbet napisał:

Ja w benzynie gdybym się słuchał tych czarodziejskich strzałek musiałbym jadąc po płaskim zmieniać biegi w górę przy 2000 obrotów, a nawet mniej i redukować gdzieś w okolicy 1000 lub lekko poniżej. Na 6 biegu jechałbym już przy prędkości 50-60 km/h, a rozpędzanie do 100 km/h zajmowałoby tryliard sekund.

dziwi mnie, że w 1.6 też każe zmieniać biegi przy 2000 obrotów. Wolnossak nie ma wtedy nawet połowy momentu maksymalnego xD

Widzisz u mnie przy 60 każe wrzucić 6 bieg ale w tce jak dociśniesz gaz to się rozpędza więc zmiana biegu przy 2000-2200 obrotów ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bacablue napisał:

Witam. U siebie zauważyłem, że przyśpieszając dość dynamicznie eko wskaźnik proponuje zmiany biegów przy wyższych obrotach. Ale wystarczy przymulić i powrót do eko.

Potwierdzam. Przy ostrej jeździe (pedał gazu w podłodze) sugestia zmiany pojawia się nawet przy 3k rpm, przy łagodnej - ok 1,6k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!