Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Proszę o odpowiedz czy klimatronic w Renault Megane 2 ph2 powinien działać zimą(czyli załączyć sprężarkę).Chodzi mi o to czy jest jakiś konkretny przedział temperatury w której nie ma możliwości załączenia klimy i w AUTO i w MANUALU bo i tak nie zaskoczy.Na forum różnie pisze;jedni piszą że jest to już od+6st.,inni 0st. a jeszcze inni że to;od -6st.Pytam bo w tej chwili na dworze temperatura waha się w przedziale od.+5st.w dzień do.-5st.w nocy.i nie mogę załączyć klimy-nie działa ani w ręcznym ani w auto.Czy to normalne ,czy jest coś nie tak z klimą.Dodam ,że gaz jest i układ jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze się zastanawiam jak ktoś pisze - "nie działa mi AC w niskich czy ujemnych temperaturach".

Delikwentowi chodzi o to że nie włącza mu się sprężarka? Czy o to, że nie utrzymuje mu temperatury w kabinie?

W pierwszym przypadku odpowiedź jest prosta. Po co ma się włączać sprężarka, skoro na zewnątrz temperatura jest dużo niższa niż we wnętrzu? Nie ma potrzeby schładzania powietrza wpadającego do kabiny, a wręcz przeciwnie trzeba je sporo ogrzać.

W drugim, problemem nie jest sprężarka tylko układ, który powinien utrzymywać stałą, zadaną temperaturę. W zależności od komplikacji elektroniki sterującej temp. wnętrza przyczyn może być parę i tu przyda się CLIP.

 

PS

Nie cierpię trybu AC, a szczególnie tego, że dmucha powietrzem wtedy kiedy sterownik uzna za stosowne. Zwykle ustawiam sobie żądaną temperaturę i ustawiam nawiew tak aby mi to odpowiadało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że ona się włączy jedynie w przypadku włączenia "odszrania", a potem powinna się wyłączyć i nie pracuje jak silnik osiągnie nominalną temp. pracy.

Tak przynajmniej działa w Vetrze C, Saabie 9-3, Seacie Toledo, Renault Modusie Fordach, VW Passcie CC.

We wszystkich w/w autach działa tak jak jest wciśnięta opcja AC Auto przy zapłonie lub "wymuszeniu" nawiewu na przednią szybę.

Ze względu na hałas jaki powoduje dmuchawa w tym trybie zwykle wyłączam go po całkowitym odszronieniu, a w zasadzie nagrzaniu szybu do temp. przy której szyba nie pokrywa się mgiełką skroplonej pary wodnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolisz, że się z Twoją opinią nie zgodzę.

Jedną z zalet klimatyzacji a zarazem jedną z jej podstawowych funkcji jest możliwość osuszania powietrza w niskich temperaturach, w pobliżu zera stopni w przypadku bardzo dużej wilgotności powietrza. Świadomy właściciel będzie to wykorzystywał podczas eksploatacji auta. W trybie załączenia klimatyzacji, czy to "ręcznym" czy w trybie "auto" sprężarka powinna pracować, aż do spadku temperatury otoczenia do temperatury granicznej, mimo że układ musi schłodzone powietrze następnie ogrzać.

W różnych autach, przy sprawnej i prawidłowo nabitej klimatyzacji, graniczna minimalna temperatura pracy sprężarki waha się w w pobliżu zera stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja nie twierdzę, że sprężarka pracuje nawet w ujemnych temperaturach. Po co miała by pracować?

Możliwe jest jednak i prawdopodobnie tak się dzieje, że jednak ta sprężarka się włączy w przypadku gdy silnik jest całkowicie zimny, a szyby są oszronione od wewnątrz.

Choć uważam, że to jest kwestia temperatury zewnętrznej, przy dużych mrozach rzeczywiście się nie będzie włączać.

Po za tym przypadkiem sprężarka się nie włączy. Nie ma potrzeby schładzania powietrza wpadającego do kabiny.

Jednocześnie chciałbym zauważyć, że ilość wody (wilgoci)w powietrzu spada wraz ze spadkiem temperatury.

Ilość wilgoci(wody) w powietrzu w temp. 0°C jest ok. 3x mniejsza niż w temp. 20°C.

Wymuszenie strumienia powietrza, o znacznie mniejszej zawartości wilgoci bardzo szybko odparuje szyby we wnętrzu kabiny.

W przypadku gdy temp. szyby przekroczy tzw. punkt rosy nie ma problemu zaparowania szyb.

No chyba, że strumień powietrza "pobiera" tą wilgoć. Jest to jedynie możliwe gdy filtr p-pyłkowy jest stary i zawilgocony lub nie ma odpływu skroplin z układu wentylacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do jakiej temperatury włącza się sprężarka (w danym aucie)zależy tylko i wyłącznie od czujnika ciśnienia czynnika . Sprawdźcie sobie na Clipie , jakie ciśnienie pokazuje komputer przy niskich temperaturach , poniżej 2 barów. Więc sprężarka się nie włącza ani w trybie "Auto" , ani po włączeniu odszraniacza. Osuszanie powietrza następuje tylko wtedy , gdy sprężarka pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiem do powyższego.

W jednym aucie sprężarka nie włączy się już przy +5°C, w drugim przy -5°C i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Po prostu, w każdym aucie ciut inaczej działa czujnik ciśnienia i jest inna ilość czynnika w układzie.

Po za tym w okresie jesień-zima-wiosna, przy temp. oscylujących w granicach 0°C, do u trzymania stałej temp. kabiny nie ma potrzeby włączania sprężarki. Jeżeli jest z tym problem to na pewno nie jest on spowodowany tym że sprężarka się nie włącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Choć uważam, że to jest kwestia temperatury zewnętrznej, przy dużych mrozach rzeczywiście się nie będzie włączać.

Po za tym przypadkiem sprężarka się nie włączy. Nie ma potrzeby schładzania powietrza wpadającego do kabiny...

Pisałem kiedyś tu na forum, że po długiej trasie, przy temperaturze na zewnątrz w okolicach -5*C sprężarka się załączyła (było słychać i czuć). Potwierdził taki fakt inny user.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dodam do mojego pytania odnośnie załączania się klimy w niskich temperaturach fakt ,że sprężarka w mojej Megi nie załącza się nawet w funkcji "odszraniania szyb",wentylator chłodnicy też stoi,kontrolki na panelu sterowania zapalają się, AC też świeci na wyświetlaczu-i nie słychać charakterystycznego "cyk"załączającej się sprężarki.

Gaz jest,bezpieczniki sprawdzone,czujnik ciśnienia sprawny,sprężarka podłączona na krótko do akumulatora działa.

Klimę naprawiałem u fachowców już 2 razy-i w jednym i w drugim przypadku stwierdzili, że były ugnite jakieś kable od instalacji klimy.

Po pierwszej naprawie działała 3 miesiące,po drugiej 3 tygodnie.

Teraz znowu padła.

Zanim do nich zadzwonię i oddam auto do poprawki chciałem się upewnić za pośrednictwem tego forum czy klima w Renówce załącza się w niskich temperaturach czy nie.

Może z nią jest wszystko dobrze,a ja niepotrzebnie panikuję-po prostu jest za zimno żeby się uruchomiła.

Dzięki za odpowiedzi.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem w swoim samochodzie. -3 stopnie i sprężarka nie poszła ale to ma związek z tym, że minęły trzy lata jak była dobijana więc i ciśnienie tam nie jest za wysokie. W temperaturze około 0 +1 stopień na pewno działała. U Ciebie jak nie włącza się wentylator to świadczy o tym, że ciśnienie jest już za małe by uruchomić sprężarkę. Możesz podłączyć clipa i odczytać faktyczne ciśnienie, jak jest niższe niż 2 bary (tu mogę się mylić, być może powinno być 2,7 bara) to sprężarka nie załączy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisał przecież wyraźnie ,że jeżeli ciśnienie jest zbyt niskie (spowodowane niską temperaturą) ,to sprężarka się nie uruchamia w żadnym trybie "Odszranianie " też .Tylko sprawdzenie Clipem , jakie jest ciśnienie w układzie , odpowie Ci na pytanie czy układ jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!