Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi K834 - nierówna praca po uruchomieniu


animisiewaz

Rekomendowane odpowiedzi

Auto mam akurat ze stolicy, kupiłem je jako 3-letnie, poleasingowe z udokumentowanym przebiegiem 135kkm. Owszem, mamy BP, ale ja się do nich zraziłem w czasie, kiedy jeszcze miałem benzynowego Focusa i od tamtego czasu tankuję na lokalnej stacji, która jest uczęszczana i ma niezłe opinie.

 

Jak dotąd rozmawiałem z kilkoma mechanikami i ogólne podejście jest takie, że w sumie nikt nie chce się podjąć załatwienia sprawy "jak należy". Bardzo chętnie zostawiłbym auto u człowieka, który najpierw je solidnie zdiagnozuje, a później stwierdzi, co rzeczywiście jest do wymiany/naprawy/przeprogramowania. Jak któryś wtrysk zdechł - trudno, zapłacę za jego wymianę, tylko niech ów mechanik weźmie odpowiedzialność za swoją diagnozę. Najczęściej jednak rozmowa zaczyna się właśnie od tematu wtryskiwaczy, ale według mnie wygląda to tak, że ktoś chce eksperymentować na częściach zakupionych przeze mnie i zaleca wręcz w ciemno wymianę albo regenerację wtryskiwaczy. Sam zawodowo zajmuję się automatyką przemysłową i w mojej dziedzinie rzucanie hasłami "kup Pan tą część i tą, to wtedy zobaczymy" jest traktowane co najmniej jako niepoważne, dlatego też takie podejście mnie denerwuje i sam staram się w jakiś sposób zdiagnozować auto i szukam uzasadnienia dla obecnego stanu. Jesteś w stanie polecić jakieś ASO w okolicach W-wy, w którym obsługa serwisowa jest na niezłym poziomie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak działają "garażowcy", przywieź może tą część, a potem się z nią bujaj.

Ja najbardziej polecam ASO na Puławskiej w Wawie, prawie przed Piasecznem.

Ogólnie w tym ASO nie skasują Ciebie za błędne decyzje , tylko za to co zrobią.

ale przygotuj się na zostawienie auta "na noc" jak będzie odpowiedni mróz.

Ja kiedyś miałem tez problem z rozruchem megane 2 w zimne poranki i zostawienie auta u nich "na noc" rozwiązało temat.

W ASO zapłacisz może więcej 200 zł niż w garażu w Ciechanowie, ale będziesz albo pewny naprawy, albo będą przyjmowali reklamacje z pełną powagą sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, będę miał te ASO na względzie.

Dziś zrobiłem próbę przelewową wtryskiwaczy. Odpaliłem zimny silnik po nocy (-3 stopnie) na 5 minut, pracował cały czas na biegu jałowym. Wyniki są następujące:

I: 25 ml

II: 23 ml

III: 27 ml

IV: 28 ml

Nie widzę tu, żeby ewidentnie któryś z wtrysków lał na przelew. Również na początku, zaraz po rozruchu żaden z nich nie dawał na przelew zwiększonej ilości paliwa. Miałem przeźroczyste wężyki równej długości i widziałem, że paliwo napływało do nich równo.

Dzisiaj zatankowałem jeszcze 2/3 baku na innej stacji i zobaczę, jak auto zachowa się jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Dziś na dworze było około - 10 w nocy, odpaliłem samochód wszystko było ok, ruszam przejechałem 500 m hamuję przed znakiem stop, a on jakby chciał zgasnąć, jakby się dławił. Dodałem gazu kilka razy i pojechał dalej, ale czuć było jakby go szarpało trochę. Po kilku minutach problem ustąpił, samochód normalnie przyspieszał i nie było problemu. Wymieniłem niedawno świece żarowe, filtr paliwa też był wymieniany 2 tys km temu co może być przyczyną ? Słabej jakości paliwo? Podpinałem go pod kompa i jako takich błędów nie ma, że uszkodzony czujnik itp... Proszę o poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

W ostatnim czasie podjąłem następujące kroki:

- zmieniłem stację benzynową

- do pełnego baku paliwa dolałem jakieś 0,4l oleju Mobil 2T Racing - zmieniło to zdecydowanie pracę silnika (z początku wydawało mi się, że jest lekko przytłumiony, ale finalnie o wiele mniej słyszę pracę wtryskiwaczy), ale na problemy z odpalaniem nie pomogło

- zrobiłem silnikowi porządny przepał (jakieś 50km na III biegu z prędkością 80-100 km/h) - wypalił mi się FAP, wtryski przesmarowały się olejem, ale palił nadal z grubsza tak samo

- przy pomocy stworzonego przez naszych kolegów zza wschodniej granicy skryptu PyRen wykonałem procedury o nazwie Resets -> RZ051-RZ054 Parametry dostosowawcze wtryskiwacza 1 ... 4. Wygląda na to, że to działanie znacznie wpłynęło na poprawę sytuacji. Przy temperaturze -9 (najniższa po resecie) auto zapaliło mi całkiem kulturalnie i od razu weszło na równe obroty. Muszę pojeździć jeszcze i potestować temat, ale na chwilę obecną jestem raczej zadowolony.

@kowalikd:

Kolego, Twój 1.5 dCi jest na Siemensie, więc to trochę inny silnik niż u mnie, ale w Twoim przypadku chyba można sprawdzić korekty wtrysków - robiłeś to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdzałem ciśnienie na listwie wtryskowej i wszystko jest w porządku. Nie wiem, wydaje mi się, że on tak się dławi jakby świece żarowe przestały grzać bo one chyba grzeją chwilę też po odpaleniu, muszę sprawdzić przekaźnik tylko nie wiem gdzie on jest. Podejrzewam też, że mogło być jakieś kiepskie paliwo, niby z shella, ale mieszkam przy wschodniej granicy więc może być różnie.

 

Dodano: 30 sty 2017 - 20:51

Witam, udało mi się dzisiaj nagrać nierówną pracę mojego samochodu. Samochód odpala normalnie, normalnie pracuje, a po jakimś czasie przez chwile tak właśnie dziwnie pracuje jak na filmie, popierdzi i potem wszystko wraca do normy o co mu chodzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro objawy pojawiają się po chwili, to prędzej stawiałbym na problem z ukł. paliwowym. Świece grzeją, żeby zapewnić początkową temperaturę w cylindrze, która pozwoli na samozapłon. Jeżeli chodził na początku równo, to znaczy że temperatura była wystarczająca, a podczas pracy raczej już nie spadnie (przynajmniej w samym cylindrze)

 

U mnie nierówna praca jednak nadal występuje, ale zaraz po odpaleniu i widzę, że u Ciebie szarpanie jest większe i bardziej dokuczliwe. Postaram sie jutro z rana wrzucić film z mojego cold starta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby dolałem depresatora do paliwa, ale już po fakcie jak były mrozy więc pewnie niewiele to dało chociaż teraz trochę mniej szarpie. Podejrzewam, że może gdzieś coś przymarza przy większym mrozie w okolicach baku i zanim pompa zassie paliwo to może dlatego tak się dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie trzymam go w garażu podziemnym gdzie temp jest około 5 stopni i wtedy nie mam tego problemu ale czasem jadę w trasę i stoi pod chmurą i tu się zaczyna. Im zimniej tym gorzej

 

Dodano: 31 sty 2017 - 13:37

Za pierwszym razem zatankowałem na shellu do full. W miarę jazdy dolewałem 2 razy na BP po około 20 litrow bo staram się mieć zawsze przynajmniej pół baku. Mimo dotankowywania to paliwo z shella nadal może stanowić problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2017 o 12:45, kowalikd napisał:

U mnie dziś to maskra aż zgasł jak go rano odpaliłem już nie mam siły nie wiem co jest

0

Nie bądź mięczak ;

Jeżeli podejrzewasz paliwo to spuść go trochę i zobacz czy;

1/Paliwo - Piana - Kasza ; to objaw letniego paliwa .

     a/Ciepły garaż, depresator typu Diesel-skyd albo Klen-Flo i dolanie zimowego paliwa, wymiana filtra paliwa,

     b/Spuszczenie całego paliwa ze zbiornika i filtra paliwa oraz zalanie zimowym paliwem ,

     c/Jeździsz na pustym baku ??

     d/Jeżeli masz małą ilość paliwa w baku to dolewka do pełnego baku paliwa zimowego + przegląd filtra paliwa ,

2/Jeżeli to nie paliwo to ;

     a/zabrudzona przepustnica oraz nieszczelność na kolektorze dolotowym.

          Delikatnie przeczyścić drucik oporowy w przepływomierzu i czujniku temperatury + szczelność

           układu dolotowego ( opaski zaciskowe )

     b/zaśniedziałe złącza elektryczne przekaźników ,czujników

     c/ dobry stan akumulatora -konieczny

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!