Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi K834 - nierówna praca po uruchomieniu


animisiewaz

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Maciek_B napisał:

Szarpanie Znika po przejechaniu kilku km

Kiedy wymieniany/kontrolowany był rozrząd??

Dokonać skanowania temperatury do momentu prawidłowej pracy silnika;

   - płynu chłodzącego, 

   - powietrza wlotowego,

   - paliwa 

   - podciśnienia,

Zapewnić szczelność map-sensora,

Przeczyścić przepływomierz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze się koduje. Akumulator miałem odpięty na tydzień (byłem w delegacji) - brak jakiejkolwiek zmiany. Test przelewu nie robiłem. Wymieniałem jedynie przewód przelewowy, bo stary się rozciekł. Korekty wtryskiwaczy są na poziomie 0,8...1,2. Wtryskiwacze nie były wyciągane - unikam tego. Poza tym fakt, że po kilku km problem mija sugeruje, że to raczej nie wtryskiwacz. Przepływ powietrza zweryfikuję i jutro wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób przelewy to może co nieco wyjaśnić. I zaobserwuj na jakichś wykresach OBD czy nie ma rzutów na pomiarze przepływu powietrza, temperatury powietrza, płynu chłodzącego, paliwa itp. Patrząc na liczby w czasie jazdy niewiele zobaczysz, nie wychwycisz korelacji dlatego zachęcam do obserwacji wykresów. 

Pytanie dlaczego ECU zawyża dawkę paliwa a owo paliwo fizycznie nie trafia do cylindrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie. Załączam pdf z wykresami z dzisiaj z okolic 15:00. Temperatura na zewnątrz ok. 21st.C. Tryb "szarpania" trwał ok. 3 min - tyle uwiecznione na wykresach.

Zwróćcie uwagę na ciśnienie na listwie, obroty i ilość powietrza wpływającego. Samochód stał w miejscu...

Po tych ok. 3 min. ustabilizowało się i potem było ok. Ponowię próbę jutro rano. Samochód będzie na dworze...

tryb szarpania K9K836.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i fajnie... A na osi X cały okres to 3 min? Dziwnie wygląda rozbieżność wskazań tego samego parametru (?) - raz ciśnienie w listwie szaleje a na drugim wykresie stabilne. Raz masa powietrza szaleje a na drugim wykresie w miarę stabilna.  Temperatura płynu robi dobre wrażenie. A czy masz parametr rail pressure demand? Czyli zadane ciśnienie w listwie?

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2023 o 17:18, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli ;

   - nie skontrolowałeś ustawienia rozrządu,

   - nie zapewniłeś szczelności map-sensora,

   - nie przeczyściłeś przepływomierza,

to pomiary są mało wiarygodne 

Ustawienie rozrządu - hmmm. I po 4 km jest ok?

MAP sprawdzałem - o-ring cały

Przepływomierz czyszczony

W dniu 13.10.2023 o 17:19, Pepone napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Oś X to całe 3 min. Parametru rail pressure demand niestety nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Sprawdzić stan czujników przy pedałach,

2/ Przeczyścić/wymienić egr ;

     Ma być zamknięty na ;

        -  obrotach biegu jałowego ,

        -  dopóki silnik nie jest obciążony,

        -  i/ lub nie osiągnie optymalnej temperatury pracy ,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR nowy. Czujniki przy pedałach? Pedał gazu jest hermetyczny i do środka nie "wejdę". Wtyczkę odpinałem - jest czysta.

 

Czy wie ktoś jaką rezystancję ma mieć przepustnica? Na których pinach mierzyć? Czujnik położenia przepustnicy pokazuje mi jedną wartość - 89,...90,2%. Nawet jak dam gaz do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maciek_B napisał:

Czujnik położenia przepustnicy pokazuje mi jedną wartość - 89,...90,2%. Nawet jak dam gaz do końca...

To nie ma związku z pedałem gazu. Ta przepustnica, o której wspominasz w zacytowanym poście jest cały czas otwarta w granicach 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj z odpiętym przepływomierzem. Później bym spróbował z odpiętym egr. Jak wygląda wykres z czujnika ciśnienia spalin. I jak wygląda odczyt z przepływomierza gdy auto jest już po trybie szarpania?

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!