Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem silnika


beerman71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Temat oklepany, ale mi opadaja rece. Scenic 1,4 16v, kupiony za pare groszy, z informacja ze ciezko odpala. Myslalem jakis bzdet, ale niestety zaczyna mnie to przerastac. Z zawodu jestem mechanikiem (starej daty), i z elektronika nie mam za wiele wspolnego. Opisze objawy:

Silnik raz na pare dni odpala, pracuje ok 30min po czym gasnie

Nastepne proby odpalenia daja taki efekt jak przy braku paliwa, badz nieregularnej iskrze

Wymienilem:

czujnik polozenia walu (najpierw ze sprawnego auta, nastepnie nowy)

swiece zaplonowe

podmienilem cewki(ze sprawnego auta)

Ecu, immo, stacyjka

przedzwonilem kable do czujnika polozenia walu

podmienialem pompe paliwa.

Po kazdej z tych operacji nadal ten sam objaw. Jezeli ktos mnie moze oswiecic, bede wdzieczny. dzieki za wszelkie porady. Marek

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Sorki ale mam niemieckigo windowsa i niemiecka klawiature jak przeloze na polskie znaki to nie moge sie polapac.Co do skrzynki to rozebralem ja na drobne wszystko czyste

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 1.3, 1.5, 5.6, 8.1 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdzalem,sprawdze jutro i odzwe sie wieczorem,dzieki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 07 sty 2017 - 16:31

Przełączyłem się na polski.Auto dzisiaj odpaliło chodziło 15min i zgasło,pochlaniacz oparów paliwa sprawny,podmieniałem,reszta jak na początku tematu,ma ktoś jakieś pomysły,może KZFR,jak się do niego dobrać,i jak sprawdzić,rozrząd wymieniony 20tys do tyłu w serwisie Renault,przebieg 153tys

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdzałeś złącze/kostkę w UPC odpowiedzialną za pompę paliwa? Ewentualnie zobacz jak zgaśnie, czy na odpowiednim pinie od pompki jest wtedy dobre napięcie.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może KZFR,

w 1,4 nie ma.

Moim zdanie problem z czujnikiem temperatury lub z wtryskiwaczami, ewentualnie z regulatorem ciśnienia.

Pozostałe elementy wykluczyłeś.

Przyszło mi jeszcze do głowy... Przy wymianie świec i cewek czyściłeś ich gniazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam po kolei

gniazd świec nie czyściłem

z odpiętym czujnikiem temperatury zachowuje się tak samo

podpinałem pod tester wiele razy, żadnych błędów

po zgaśnięciu na pompkę po włączeniu zapłonu przychodzi +12 no ok3sek, mierzyłem bezpośrednio przy pompie, jutro będę dalej grzebał, jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to jestem otwarty na wszelkie propozycje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła mi do głowy taka myśl, że po 15-30 minutach pracy w zbiorniku wytwarza się podciśnienie na skutek braku przewietrzania zbiornika paliwa i pompa nie podaje odpowiedniego ciśnienia. Po dłuższym postoju ciśnienia się wyrównują i silnik odpala. Na próbę uchyl lekko klapkę we wlewie i sprawdzisz czy problem ustąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteś otwarty na wszelkie propozycje to proponuję sprawdzić jakie ciśnienie wytwarza pompa jak silnik już zgaśnie. Może filtr zapchany albo przytkane otwór zasysania paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczy odpiąć czujnik temperatury, trzeba zamontować sprawny. Nie każdy tester jest miarodajny.

Należy sprawdzić ;

przepustnicę, oring przepustnicy i potencjometr przepustnicy, uszczelki kolektora dolotowego i szczelność całego dolotu, szczelność układu paliwowego, sondę lambda, czujnik spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę podmieniałem, kolektor szczelny, układ paliwowy szczelny, pompa po zgaśnięciu podaje paliwo tak samo jak w mojej megane 1,6, pompy zamieniałem, jutro podmienię czujnik temperatury

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!