Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj zauważyłem, że jak ustawię 25 stopni, klima off, wyłaczone auto, soft, fast to po lewej stronie z nawiewów leci ciepłe powietrze wg mnie odpowiednie. Leci również z prawego nawiewu tak hmm na 90% takie same ciepłe powietrze jak po lewej. Problem jest taki, że na konsoli centralnej prawy nawiew leci bardzo letni strumień powietrza. Temperatury są ustawione tak samo były po 25 stopni. Co to może być? zaczyna mnie ta "renówka" wk..urzać

 

Ogólnie to nie jest jakiś problem bo ważne aby w kabinie było ciepłe a skąd leci to mała rzecz. Ale powinno działać jednak i być takie samo. Co do samego ogrzewania jest ok, ciepłe czy chłodne - wg mnie temperatura dobrze działa.

 

EDIT: chyba już nie aktualne, dziś po kilku km ciepłe powietrze leciało tak samo. Może wczoraj się coś przywiesiło. Oby. Ale tak na przyszłość to ciekawe co to może być. Trzeba zobaczyć czy się nie powtórzy

post-62917-0-01371100-1484483384_thumb.jpg

Edytowane przez dreq02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to rozrysowałeś. <ok>

Ja zauważyłem dokładnie odwrotne działanie tego nawiewu w megane dci z 2015 roku.

Jak jest ustawiona ta sama temperatura po obu stronach, to na pasażera dmucha wyraźnie cieplejsze powietrze niż na kierowcę.

Tak jest w tym aucie zawsze. Nie zwróciłem uwagi jak jest jak włączy się klimę i chłodzenie , to sprawdzę latem.

A w drugiej megane dci z 2009 roku z manualną nagrzewnicą na pasażera też leci cieplejsze powietrze, ale nie ma tak dużej różnicy temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdzałem to ponownie, jest trochę lepiej. Niż w sobotę. Na pewno jak wiatrak pracuje tak od połowy lub 3/4 to ta różnica minimalna jest. Po przełączeniu na auto gdy na zewnątrz -3 i w środku hmmm nie wiem jaka, a ustawiona na 24 to leci z podszybia. Nie wiem czy tak powinna być.

 

Czyli widzę, że to nie tylko u mnie tak. Dziwne. Ale środkowe nawiewy skierowałem na siebie do środku dzięki temu powietrze mi się miesza i na nikogo nie leci letnie. Ważne aby było ciepło. Aczkolwiek trochę dziwne to. Trochę mnie uspokoiłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nie tylko ja mam taki problem. A dziś leciało powietrze ok. Nie kumam, no ale ustawiłem aby powietrze się mieszało czyli wieją do środka i jest ok. Ważne, że się robi ciepło. Ale dziwne to jest. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co jest powodem różnicy temperatur z nawiewów.

Sterownik czy klapy?

A możesz ustawić obie temperatury na "HI" i sprawdzić czy występują różnice w temperaturze.

U mnie też to występuje, w niewielkim stopniu. Kiedy kabinie jest już ciepło a układ wentylacji utrzymuje tylko temperaturę. Wystarczy, że ustawię u pasażera o jeden stopień wyższą temperaturę, różnicy już nie ma.

Kiedy w kabinie jest zimno, układ stara się podnieść temperaturę, różnic w temperaturze nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może jest z powodu błędów pomiarów temperatury.

Ciekawe gdzie są te czujniki temperatury nawiewanego powietrza ?

Nie pomyślałem o tym... ale sprawdzę też to o czym pisał Lelupi. A co do tematu, to różnie to jest. Wczoraj różnica była bardzo mała prawie nie zauważalna. A niekiedy jest wyraźna. Więc na termostat nie ma co zwalać a na czujniki. Może od kierowcy częściej wchodzę i trochę zawilgnął - stąd tak się dzieje. Może ktoś się jeszcze wypowie. Nie ma to jak zwykła klimatyzacja :)

Co do kolegi Eyf1992 - to jeśli masz nowy to do serwisu. Chociaż diesle sie wolniej nagrzewają. No i wiadomo, że mogę jechać 4 km i jak go delikatnie cisnę to rozgrzeje się nie do końca. A jak mocniej gaz wciskam to już nawet po 2 km jest cały ciepły (oczywiście nie piłowanie na maxa na zimnym silniku). A diesel wolniej się rozgrzewa. Ale 15 km to trochę za dużo. Pytanie jakie temperatury masz ustawione, jaka klima, i gdzie dajesz nadmuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto używane, megane 3 - 1.5 dci - 2009r temp ustawiona 24 st. ustawiłem nawet na High, żeby zobaczyć czy podgrzeje, ale to samo. Niestety dłużej niż 15km nie jechałem już bo akurat zbliżałem się do domu, ale wyszło około 15km i z nadmuchu nie wiało ciepłem niż dotychczas, np podczas -2 około. Odniosłem też takie wrażenie, że wiało tak jakby słabiej, nawiew ustawiony na samą twarz, klima dwustrefowa, próbowałem AC OFF itp. bez skutku. Dziś jechałem przy -4 i ładnie ciepełkiem wiało po ok 2-3km .... Wgl na zimnie samochód tak jakby inaczej słychać w kabinie, silnik w uszach przygłusza w środku samochodu, taki dziwny ton w środku, trudno to nazwać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odpiął jeszcze na chwilę akumulator.

Kiedyś miałem przypadek, że też mi się zawiesiło i taki "resecik" pomógł i do dzisiaj jest OK a już sporoooo czasu minęło.

Uwzględnij, że będziesz musiał potem wykonać pewne czynność po odpięciu, jak choćby wpisanie kodu do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do różnic temperatur to zauważyłem, że w środkowym nawiewie aby równo leciało powietrze (o takiej samej temp) to prawa strona musi być ustawiona o 2,5 stopnia więcej. Co więcej, prawy nadmuch w środkowej części (nad radiem) powietrze wolniej leci - jakby wentylator pracował dla tego kanału wolniej. No k...urcze :mad: :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!