Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie żarówki H7 świecą najdłużej?


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

tych Hella jeszcze nie stosowałem , obecnie kupię w sieci ze 4 sztuki, za kilka miesięcy napiszę ile czasu wytrzymają ;)

A reflektory mam zwykłe, w M3 chyba nie ma soczewkowych?

Ja też mam zwykłe, natomiast mój kolega ma soczewki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie właśnie te philipsy vision +30% były jednymi z krócej pracujących, nie wytrzymały nawet 3 miesięcy.

Dobrze, że miałem jeszcze rachunki na ich zakup, to je zareklamowałem u sprzedawcy - udało się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam sobie to co piszecie o żarówkach i jestem zaskoczony. Nigdy nie zastanawiałem się nad wyborem żarówek. Zawsze kupuję najtańsze możliwe w hipermarkecie E.Leclerc obok sobie, za kilka złotych, Unitec chyba się nazywają. Żarówki takie same kupują tam też mój wujo i ojciec do swoich samochodów, nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek musiał zmieniać jakąś żarówkę wcześniej niż po 12 miesiącach. Raz faktycznie się tak zdarzyło, żarówka spuchła po miesiącu chyba, o czym zresztą tutaj pisałem bo myślałem, że coś z instalacją jest nie tak, ale założyłem następną i było OK. Przez lata trafiłem więc tylko na jedną z wadą fabryczną ;) Biorąc pod uwagę cenę poniżej 10zł to chyba mam dużo szczęścia, skoro tak Wam lecą te żarówki, markowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że marka żarówek do ich trwałości nie ma większego znaczenia. W meganie, a wcześniej w focusie żarówki padały niezależnie od ich marki. Ja zawsze wymieniam parami, a przy wymianie kupuję dodatkową na zapas jakby w trasie padła. Zdarzało się mi wymieniać komplet philipsów po 2 miesiącach, a inny komplet pracował ponad rok. Kiedyś zdarzyło mi się kupić zwykłe marketowe po 5-6 zeta, które pracowały chyba ze trzy lata. Tak więc nie ma reguły. W meganie zauważyłem, że w soczewkach żarówki jakby szybciej traciły jasność i po roku użytkowania i tak wymieniam komplet na nowy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie żarówki o zwiększonej jasności są mniej trwałe. Coś za coś. Raz kupiłem takie 50% więcej światła i po 2 miesiącach padły, dlatego używam zwykłych. Jeżeli chodzi o trwałość, to zwykłe Hella lub Tungsram w Megane II ph I wytrzymywały mi ok. 8 msc, w Scenicu II ph II w reflektorach soczewkowych wymieniłem 2 razy przez 4 lata posiadania auta, czyli wytrzymywały ok. 24 msc. Obecnie od lipca mam Koleosa i jeszcze nie wymieniałem żarówek, a nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał. Chyba długość życia żarówki najbardziej zależy od parametrów instalacji elektrycznej samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@droopy, nie wiem czy należy mu wierzyć czy nie (koleś mnie osobiście trochę irytuje :P ), ale na własnej skórze i doświadczeniu przekonałem się, że coś w tym jest (chodzi mi bardziej o jakość i wydajność snopu światła niż o trwałość żarówki, która może być duża nawet w tych marketowych):

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filmik znam, regularnie śledzę gościa. Na żywo zdaje się bardzo spoko, ostatnio miałem przyjemność go spotkać na finale WOŚP w Łodzi, szalał swoim Peugeotem na Piotrkowskiej ;)

Natomiast co do jakości tego światła, to jakby nie mam punktu odniesienia, bo markowych nigdy nie kupowałem. Co na pewno to jestem osobą, która po mieście samochodem prawie w ogóle nie jeździ bo wolę rowerem(poza zimowym okresem), ale za to bardzo dużo w trasach i to dużej mierze po zmroku bo jestem dziwny i nie lubię jeździć w dzień, szczególnie słoneczny :P W związku z czym absolutnie nie narzekam na to jak droga jest oświetlona przed autem. Generalnie o ile samego auta nie myję zbyt często, tak bardzo regularnie przecieram reflektory zwilżoną szmatką, więc to na pewno też ma wpływ na jakość tego światła.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie żarówki przepalały się regularnie co 2, 3 miesiące - reflektory soczewki.

Problemem okazała się kostka, a dokładnie styki w kostce były zbyt luźne.

Po paru latach męki i zużyciu się reflektorów, zakupiłem nowe zamienniki.

Przed montażem dokładnie wyregulowałem blaszki w kostkach, żeby dobrze przylegały do końcówek żarówki.

No i problem często przepalonych żarówek zniknął, nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie właśnie te philipsy vision +30% były jednymi z krócej pracujących, nie wytrzymały nawet 3 miesięcy.

Dobrze, że miałem jeszcze rachunki na ich zakup, to je zareklamowałem u sprzedawcy - udało się :)

Chyba jednak wibracje i klekot silnika diesla muszą mieć coś wspólnego z tą trwałością, co zrobisz.

Ja tych żarówek sporo znajomym polecałem i wszyscy zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!