Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator do 1.6 16V 110kM ?


Rekomendowane odpowiedzi

Już w pierwszym zdaniu z artykułu który wymieniłeś, wynika że dobrze wybrałem 600A 60 Ah. Napisane jest "Nieprawidłowy dobór akumulatora obniża jego żywotność i skuteczność działania, dlatego przy zakupie nowego akumulatora należy się kierować zaleceniami producenta samochodu i / lub dedykowanymi do tego celu wyszukiwarkami". A producent do mojej wersji wyposażenia zaleca właśnie 600A 60Ah bo taki poszedł na pierwszy montaż :)

 

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szmydu nie pisałem tego do Ciebie tylko ogólnie. Skoro jesteś przekonany, że tak ma być to super. Dziwne jednak, że wielu z nas ma mniejsze akumulatory w tym samym silniku i to na 100% fabryczne. W każdym razie skoro tak ma być to ok, szanuję choć nie ukrywam zdziwienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może tak być, ja musiałem kupić akumulator na szybko bo padł na amen drugiego dnia. Nie było takich jak oryginalny tylko albo większe (i wymiarowo też) i mniesz. Więc z braku możliwości wziąłem mniejszy. Na razie działa i nie ma problemu z odpaleniem auta chociaż się tego bałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy (pojemnościowo) też może być, byle nie zbyt dużo. Ważny jest prąd rozruchu, bo on odpowiada za uruchomienie silnika.

Dużo niższy prąd rozruchowy nowego akumulatora niż zalecany może zniszczyć akumulator albo wywołać pożar.

 

Ja do swojego też zakupiłem wczoraj nowy akumulator FORSE WESTA, o takich samych parametrach, jak oryginalny.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam samochód Renault Megane III Grandtour 1.6 16V benzyna, bez opcji auto stop. Potrzebuję wymienić akumulator. Akumulator w tej chwili mam fabryczny i jest to VARTA 70AH 720A. W specyfikacji natomiast jest podane, że powinienem wymienić na akumulator 50 AH. W takim razie, który rodzaj wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, MarekAdamczyk2 napisał:

Mam samochód Renault Megane III Grandtour 1.6 16V benzyna, bez opcji auto stop. Potrzebuję wymienić akumulator. Akumulator w tej chwili mam fabryczny i jest to VARTA 70AH 720A. W specyfikacji natomiast jest podane, że powinienem wymienić na akumulator 50 AH. W takim razie, który rodzaj wybrać?

 

U mnie był Varta 55Ah i taki sam założyłem, zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pierwszy raz odkąd posiadam auto pojawił mi się taki komunikat:

20181222_124320.thumb.jpg.2e9f18e20af5d55090459999a14436c7.jpg

Zauważyłem komunikat po odpaleniu auta, od przysłowiowego "strzału". Wcześniej przejechałem około 40 km. W ASO przy zgaszonym silniku regulowali mi światła i przez jakiś czas światła mijania były zapalone bez włączonego silnika.

Instrukcja twierdzi:

Cytat

Zależnie od wersji pojazdu, system stale kontroluje stan naładowania akumulatora. Gdy poziom spada, komunikat „Akumulat. rozład.uruchom silnik” wyświetla się na tablicy wskaźników. W tym przypadku, należy uruchomić silnik. Następnie komunikat „Ładowanie akumulatora” wyświetla się na tablicy wskaźników przez cały czas ładowania.

Komunikatu „Akumulat. rozład.uruchom silnik” nie zauważyłem. Komunikat zniknął gdy manetką przełączyłem się na chwilowe spalanie. Przejechałem następnie dosłownie kilka kilometrów i zostawiłem auto na dłuższą chwilę, a później zrobiłem znowu kilka cykli po kilka kilometrów z postojami. Na koniec znowu 40 km ciągiem. Komunikat nie wrócił.

Akumulator na wykończeniu czy nic dziwnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem ze 3 czy 4 razy. Za każdym razem jak auto długo otwarte i częste otwierane-zamykane drzwi (np. cały dzień na działce). Dodatkowo jeżdżę krótkie odcinki i to nie codziennie więc dla mnie to nic dziwnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie komunikat o ładowaniu akumulatora pojawił się dotąd raz - po tym jak auto długo stało z otwartymi drzwiami i włączonym radiem (ok. 40 minut).

 

Natomiast dziś zaskoczyła mnie taka sytuacja: auto zaparkowane w problematycznym miejscu na parę chwil. Włączyłem awaryjne w związku tym. Postało tak maksymalnie 5-7 minut. Wsiadam za kierownicę a tam komunikat o rozładowanym akumulatorze... Nie obyło sie bez pomocy kabli i drugiego auta. Faktem jest, że akumulator w zimne, wilgotne dni dawał już mało mocy przy rozruchu. Dodatkowo w ostatnich dniach robione tylko bardzo krótkie dystanse. Ale żeby awaryjne przez kilka minut "wyżarły" cały prąd,  to mnie zaskoczyło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!