Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik zaczął kopcić na biało i stracił moc


waldek79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam niedawno zakupiłem scenika z 2004 z silnikiem 1,9 dci 120 km KM i chodził do dnia dzisiejszego bez problemu a dziś w czasie jazdy stracił moc i zaczął dymić jak lokomotywa no i do tego zjadł olej z silnika czy ktoś coś wie o tym problemie, czytając forum wiele opinii stwierdza że to jest turbina czy to prawda

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale objawy wskazują na turbinę. Turbina wciągnęła olej z silnika. Jeżeli silnik został zgaszony na czas, to może wystarczy wymienić turbinę i wyczyścić układ dolotowy. W przeciwnym razie to silnik mógł się przytrzeć jeśli popracował bez oleju.

Szukaj informacji na forum, ten temat zostanie niedługo zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki orientacyjny przebieg auta?

Wcześniej nie było oznak brania oleju?

Konieczność sprawdzenia;

-stanu panewek, pompy olejowej, stanu turbiny,

-odmy olejowej, jakość oleju-czy nie ma opiłków metalowych z panewek ??

-drożność magistrali olejowej turbiny!!! rozrząd!!! ( stan paska ) ,

Zapoznaj się ;Główna przyczyna uszkodzenia turbo,

Kopci z rury na biało, brak mocy, metaliczne zgrzytanie w silniku

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam go tydzień i na początku sprawdzałem olej i było w normie A teraz jak zaczął dymić, to po jakimś czasie będąc u mechanika zaświeciła się na desce informacja brak oleju i jak sprawdziłem na silniku to oleju nie było i tylko tak stwierdziłem, że znad olej. A jak po chwila to uruchomiłem to na desce wyświetliło się że olej jest ok no teraz nie wiem co robić, bo został u mechanika którego nie znam, bo to stało się w trasie

 

Dodano: 02 mar 2017 - 10:17

Przebiegi Auta to 204 tysiące

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto trzeba ściągnąć do kumatego mechanika blisko zamieszkania.

Nie jeździć i nie uruchamiać bez potrzeby, aby nie narobić bigosu, tzn.wymiany wału

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc z puszczającą turbiną możesz uśmiercić silnik jego rozbieganiem, jak dobrze zassie olej z turbiny to już go nie zgasisz, będzie się sam napędzał olejem silnikowym aż wyzionie ducha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za podpowiedź. Zrobię Jak piszecie jak go uzdrowię to opiszę co było przyczyną pozdrawiam

 

Dodano: 03 mar 2017 - 20:13

witam ponowie no i problem rozwija się bardziej dzisiaj jak pojechałem do mechanika to powstał następny problem , teraz nie wiem czemu ale pali się bezpiecznik przy akumulatorze do którego są dołączone kable czerwone od silnika i z tego powodu zginęła cała elektronika samochodu czyli zero kontrolek, zero świateł kompletnie wszystko zgasło tylko możne go zamknąć i otworzyć z karty. No i auto dalej stoi u nieznajomego mechanika i jeszcze jest pytanie związane z hamulcem automatycznym. Czy jak nie ma prądu w instalacji czy mechanicznie go wyłączę wyłącznikiem w bagażniku, czy nie żeby go zabrać na lawetę. Załączam plik z zdjęciem tego bezpiecznika i jego umiejscowienie, może ktoś miał taki problem proszę o info bo zaczynam się załamywać

post-63391-0-00430900-1488568334_thumb.jpg

post-63391-0-70972800-1488568361_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy mechanik nie może namierzyć dlaczego się pali bezpiecznik, ten co wcześniej pokazałem na zdjęciach. Proszę może ktoś miał podobną sytuacje, bo bez tego niemożna ruszyć auta i dalej stoi ale teraz u drugiego na podwórku, bo laweciarz go przewiózł i zdjął a mechanik szuka przyczyny i do dzisiaj nie może tylko nie wiem czy naprawdę czy tylko żeby mnie zbyć i przeciągnąć czasowo, bo ma dużo pracy proszę o jakieś wieści. Pozdrawiam i z góry dzięki jak by coś ktoś odpowiedział.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto zagadać z elektrykiem jak słaby mechanik...

Albo zwarcie plusa do masy albo za duży pobór prądu podczas rozruchu i pali bezpiecznik. Nie podałeś kiedy go pali, czy podczas rozruchu czy po zamontowaniu go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!