Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

 

Proszę o pomoc. Posiadam Megane III 1,4 Tce 136 tys przebiegu. Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodniczego. Dolałem już 1,8 litra na 800 przejechanych kilometrów. Byłem u 3 mechaników. Każdy twierdzi że to nie uszczelka pod głowicą ale nie może znaleźć wycieku. Kilka razy był sprawdzany cały układ chłodzenia i nigdzie nie widać wycieku (jeden z mechaników sugerował że to może być pompa wody ale że silnik się nagrzewa to wszystko odparowuje i nie widać wycieku a dodatkowo koło pasowe pompy zasłania jej oś na której może się pojawiać wyciek). Kupiłem nawet na Allegro tester obecności CO2 w układzie. Test tym testerem nie wykazał jednak że to uszczelka pod głowicą. Kolor płynu pozostał niebieski. A płynu jak ubywało tak ubywa. Może ktoś miał podobny problem z 1,4 TCe i coś podpowie. Z góry bardzo dziękuję za pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem to miałeś zdejmowaną głowicę? Jeżeli tak, to któryś z tłoków nie był "umyty"? W ostatnim czasie (od listopada do lutego) na forum było kilka przypadków pękniętego bloku, a dokładnie tulei cylindrów i po zdjęciach widać było że denko jednego z cylindrów jest czyste,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calderaseven od jakiego czasu borykasz się z tym problemem, który to rok produkcji auta, od kiedy jeździsz tym autem ?

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju w misce olejowej nie przybywa.

Głowica nie była zdejmowana.

Silnik jeszcze nigdy nie był naprawiany.

Mam prawie 136tys przebiegu i do tej pory miałem tylko problem z wypadaniem zapłonu

ale po wymianie cewki i wszystkich świec problem zniknął.

Od około 1200km mam problem z ubywaniem płynu.

Odkąd zauważyłem ubytek poniżej poziomu min w zbiorniku dolałem do maks i przejechałem około 1000km.

Na 1000km przejechanych dolałem 2 litry płynu.

Nie ma żadnych innych objawów. Silnik dobrze przyśpiesza. Nie przegrzewa się.

Tylko ten znikający płyn.

 

Megane III 1,4 TCE rok produkcji 2010 - z problemem walczę już miesiąc, ale żaden mechanik nie zlokalizował wycieku. (Byłem u 3 )

 

Jeden z mechaników zasugerował żeby zakupić płyn:

http://allegro.pl/barwnik-uv-do-chlodnic-wody-szukanie-wyciekow-hit-i6760612596.html#thumb/1

 

i sprawdzić lampą UV

 

 

Proszę o kolejne sugestie - podpowiedzi

Edytowane przez calderaseven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcić świece i sprawdź kamerą endoskopową jak wyglądają tłoki, jeśli jeden z nich jest czysty będzie to oznaczać, że masz wyciek płynu do cylindra poprzez uszkodzoną uszczelkę, im dłużnej będziesz tak z tym jeździł tym bardziej pogarszasz sytuację, może ulec zniszczeniu cylinder :!:

Czy problem z wypadaniem zapłonu miałeś na zimnym silniku i jak dawno to się działo, od jakiego czasu ubywa Ci tego płynu ?

Postaraj się sprawdzić czy w tłumiku końcowym nie ma sporej ilości płynu, można pobrać wężykiem próbkę i zbadać odpowiednimi odczynnikami na obecność glikolu, dobre warsztaty powinny mieć takie akcesoria, glikol ma słodkawy smak, jego opary też są słodkawe.

Glikol-(alkohol cukrowy) i woda to główne składniki płynu chłodzącego.

post-16747-0-52691300-1490305313_thumb.jpg

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś diagnostyka się dokonała. :(

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Rano silnik zapalił z trudem i leci z rury biały dym i kapie woda.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czy macie jakieś porady, uwagi - co teraz sprawdzić ?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Na co szczególnie zwrócić uwagę przy naprawie ?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Jak sprawdzić czy nie są uszkodzone cylindry, tuleje ???

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Bardzo proszę o pomoc - porady

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podniesieniu głowicy dokładnie obejrzeć czy nie ma pęknięcia na cylindrze u góry przy uszczelce na drugim lub trzecim cylindrze.

Trzymam kciuki, żeby to była tylko uszczelka.

Postaraj się zachować uszczelkę.

post-16747-0-60528700-1490344717_thumb.jpg

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...

 

Przed chwilą byłem zapalić samochód bo musiałem go przestawić na parkingu i co się okazało.

Jakby przestał dymić na biało - mam wrażenie jakby tylko od czasu do czasu dym miał lekko biały kolor.

Węże są miękkie.

Przejechałem się nim 6km i jedzie normalnie. Dym jest jednak lekko biały i ma trochę dziwny zapach.

Pod maską też jest jakiś dziwny zapach ale nie intensywny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc dalej możesz tylko pogarszać sytuację, płyn na pewno przedostaje się do komory spalania, jest padnięta uszczelka pod głowicą za chwilę będziesz miał pęknięty cylinder !

Ten dziwny zapach spalin to glikol z płynu chłodzącego, więc płyn przedostaje się do cylindra.

Przy dłuższym unieruchomieniu silnika, płyn może wypełnić część cylindra i przy ponownym uruchomieniu może dojść do pęknięcia wału korbowego lub korbowodu, bo płyn chłodzący nie da się ścisnąć.

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!