Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


calderaseven

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to była szybka reakcja na przegrzanie bo 2 lata i 40 tys. km normalnie jeździł, zresztą aż do dnia gdy zdiagnozowaliśmy usterkę.Ciekawe co by było gdybyśmy jeszcze jeździli, pewno większe zniszczenia?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez RomekP70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, ktoś już dorabiał tuleje u jakiegoś mechanika/rzemieślnika w Gdańsku czy Gdyni. Problemem jest to, że tuleje te są pokryte nicasilem i podobno w UK jest jedna firma co nanosi tą powłokę i kosztuje to dużo $$$$. Dorobiona tulej nie wiem czy miała tą powłokę (chyba nic o tym nie pisał).

Ja dorabiałem tuleje w Katowicach. I silnik dało się naprawić tylko dlatego, że w 1.4 TCE tuleje nie są pokryte nicasilem. Inaczej silnik byłby na złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze ;

-w jaki sposób płyn był dolewany ?????? czy na gorącym silniku ???, jak dużo płynu było dolewane ?? czy na zimnym silniku ??

 

Dodano: 04 maj 2017 - 17:27

Na zimnym i po ok.1 litr za każdym razem tyle ubywało z dnia na dzień jeszcze tydzień temu

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to była szybka reakcja na przegrzanie bo 2 lata i 40 tys. km normalnie jeździł, zresztą aż do dnia gdy zdiagnozowaliśmy usterkę, ciekawe co by było gdybyśmy jeszcze jeździli, pewno większe zniszczenia???

Woda to płyn o własnościach - nieściśliwy. Większe ilości płynu w komorze to połamane zawory, uszkodzone tłoki i cylindry oraz większa ilość płynu w oleju silnikowym a to z kolei......

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli płyn zgromadzi się w cylindrze, a jest on nieściśliwy to przy uruchomieniu silnika pęka lub wygina się korbowód i wychodzi bokiem robiąc dziurę w bloku, pęka podpora wału, może również zerwać rozrząd i uszkodzić zawory oraz głowice, zniszczenia są bardzo duże.

 

Dodano: 02 cze 2017 - 15:57

Dnia 3.05.2017 o 11:56, RomekP70 napisał:

obserwowałem niewielki ubytek płynu .Wykluczono wycieki na przewodach, serwis kazał jeździć i dolewać.

Skoro nie było wycieków na przewodach powinni dokładnie i rzeczowo zbadać problem ubywania płynu, a nie kazać klientowi dolewać płynu i jeździć, wymieniłbyś wtedy tylko uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, a nie jak teraz cały silnik z pękniętym cylindrem. To przykre i kosztowne doświadczenie kolegi RomekP70 może być dla wszystkich przestrogą, potwierdza się bowiem kolejny raz scenariusz uszkodzenia uszczelki pod głowicą, ubywania płynu chłodzącego, a po czasie pękniecie cylindra. Całkiem możliwe, że opisywana przez kolegę RomekP70 wcześniejsza nieszczelność układu chłodzenia w efekcie, której uszczelka pod głowicą została przegrzana co doprowadziło do stopniowego przesączania się płynu do cylindra, a w okresie zimy i mrozów uszczelka nie wytrzymuje i puszcza całkowicie, doprowadzając do pęknięcia cylindra.

 

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, właśnie i moją Megane trafiła tytułowa bolączka.

Na moje szczęście "witman" ma serwis gdzie i ja mieszkam więc w poniedziałek odstawiam do Niego auto.

Zapewne pokaże co nieco na forum, jak silnik wygląda i czy spustoszenie duże mam na silniku, czy tylko uszczelka do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest z 2011 roku, przejechełem już 133k km.

Do ASO z tym tematem trafiłem przez przypadek, bo jechałem do nich z reklamacją lakierniczą i będąć około 1km od nich pojawił mi się komunikat "AWARIA SILNIKA" i temperatura cieczy miała max wskaz (sytuacja miała miejsce w maju).

Od razu zrobili badanie szczelności układu, stwierdzono, że jest ok. Zalali płyn chłodniczy do pełna i wzięli auto na testy drogowe, po których nie stwierdzono ubytku.

Miałem pilnować upływów, potem miałem długo spokój i łup 2 litry trza było zalać (jazda po autostradzie i zrobiniu 250km, wcześniej tylko miasto)no i wtedy trafilem tu na forum.

Lekko nogi się ugięły bo po telefonie do ASU od razu infarmacja, że trzeba silnik do remontu i cena 16tyś brutto, jak pękniecią by wyszły to wymiana silnika na nowy - tj. 26 tyś brutto.

Edytowane przez Jondrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!