Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie ciśnienie w kołach ?


emigrant_

Rekomendowane odpowiedzi

Niektórzy z Was kupowali Megankę 4 latem. Czas zmienić opony na letnie. Jakie ciśnienie powinno być w 205/55/R16 przód i tył w Intens hatchback? Przód 2.5 a tył 2.3? Czy pompowaliście kiedy koła azotem? Azot nie zmienia swojej objętości niezależnie od temperatury, więc wskazania na czujnikach ciśnienia powinny być takie same przy upale i mocno rozgrzanych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale już 3% tlenu wpływa na zmiany objętości powietrza. Ja i tak prawdopodobnie napompuje koła powietrzem bo u mnie wszyscy oponiarze mają azot w butlach a to lipa. W butli jest trochę tlenu. Są maszyny co pompują czystym azotem, ale najpierw robią w oponie próżnię. To najmniej istotne. Jakie powinno być ciśnienie z przodu i z tyłu w Intes na 16" oponach?

 

Dodano: 24 mar 2017 - 21:42

emigrant_, powinna być naklejka informacyjna na drzwiach kierowcy, lub wlewie paliwa - przynajmniej w starszych Renówkach była...

 

Widziałem tę naklejkę. Ta naklejka jest jakaś popieprzona. Są różne warianty. Mnie różne warianty nie interesują. Pytam jak ludzie optymalnie pompują latem. Wydaje mi się, że przód 2.5 a tył 2.3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak wygala to robienie w oponie próżni :)

Co to ciśnienia, to nie ma czegoś takiego jak optymalne. Optymalne może być rożne wedle uznania/potrzeb kierowcy w danych warunkach itd.... Są ciśnienia zalecane, na nalepkach o ktorych wspominali koledzy. 2.5 na co dzień, w nieobciążonym aucie wydaje się dożo, ale może w m4 tak zalecane, tego nie wiem :)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak wygala to robienie w oponie próżni

Jest kilka filmików na youtube jak pompuje ta maszyna, gdzie najpierw odsysa powietrze. O ile dobrze pamiętam to na tej naklejce jest 2.5 dla Eco jazdy.

 

Dodano: 27 mar 2017 - 15:06

Na naklejce w drzwiach dla Eco przód to 2.5 a tył to 2.2, opony 205/55/R16. Tak mi napompowali w salonie/ASO jak odbierałem już na zmienionych zimowych Continentalach. Tak samo napompuję letnie, przód 2.5, tył 2.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie do Eco 2,5 przód -2,2 tył tylko podczas jazdy gdy wszystko się nagrzewa ciśnienie wzrasta i u mnie latem pokazywało po krótkiej przebieżce 2,8-2,9 na przodzie i 2,4-2,5 tył,a to już moim zdaniem trochę za dużo.

Na zimówkach napompowałem ciut mniej i po krótkiej jeździe 3-4 km ciśnienie wzrasta do ,,ustawowego z naklejki na drzwiach''

Nie wiem czy jest to dobra praktyka dlatego teraz po wymianie na letnie napompuję azotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie powinno się mierzyć na zimnych oponach. Wzrost ciśnienia w czasie jazdy jest uwzględniony, więc nie ma się czym przejmować. Z resztą, nieznacznie podniesione ciśnienie powoduje, że autko mniej spala, ale komfort jazdy jest niższy. W powietrzu jest 78% azotu, który też zwiększa swą objętość ze wzrostem temperatury (trochę mniej niż tlen). Ma troszkę niższy ciężar właściwy, przez co napompowane samym azotem koło jest lżejsze kilka gramów, a mała reaktywność chemiczna azotu powoduje, że wnętrze opony będzie się wolniej starzeć. Ale tego i tak nie zauważymy przez średni czas eksploatacji opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem fotkę stickera od ciśnienia opon dla 205/55/R16, Intens. Mnie zastanawia o co chodzi z tym ECO? To ciśnienie dla osób co jeżdżą bardzo wolno, czyli taka dziadkowa jazda? Czy na takim ciśnieniu można też jechać 120-140km/h?

post-97144-0-40059500-1490719398_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po krótkiej przebieżce 2,8-2,9 na przodzie i 2,4-2,5 tył,a to już moim zdaniem trochę za dużo.

 

To "dużo" to pojęcie względne, np w insigni na 16 calowych kołach jest 2,8 z przodu i 2,8 z tyłu, co w lecie potrafi pokazać nawet do 3,2 i pomimo 60 tys na oponach nic się nie stało.

 

Mnie zastanawia o co chodzi z tym ECO?

 

Więcej ciśnienia - mniej styku z powierzchnią (opona się nie ugniata), a mniej styku z powierzchnią daje niższe opory ruchu, co skutkuje zmniejszeniem spalania. Nie ma przeciwwskazań, aby nie jeździć z prędkościami autostradowymi.

Edytowane przez lol19pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dupy to ECO ciśnienie. Letnie opony są twardsze i przy tak napompowanych oponach mocno czuć opony głównie na bruku. Jakby się jechało oponami twardymi jak kamień. Do tego podczas jazdy "puchnie ciśnienie", z 2.5 robi się 2.7 a tył z 2.2 robi się 2.4. Raczej zmienię ciśnienie na wariant pierwszy do 160km/h, czyli przód 2.2 a tył 2.0. Nawet oponiarze tak chcieli mi napompować bo powiedzieli, że to lekki samochód i 2.5 to dla niego za dużo tylko ja uparłem się na ECO. Przy 2.2 przód i 2.0 tył podczas jazdy i tak to spuchnie do 2.4 przód i 2.2 tył. Tak powinno być ok.

ECO może jest dobry, który robi tysiące kilometrów autostradami albo samochód widzi tylko asfalt.

Zimą to inna sytuacja. Opona zimowa jest bardzo miękka i przy minusowych temperaturach nie puchnie opona do większych wartości ciśnienia. Nie czułem na burku zimówek mimo, że tam było przód 2.5 a tył 2.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!