Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka sygnalizująca faktyczne wypalanie DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia ‎2017‎-‎07‎-‎20 o 18:45, Andrzej-2010 napisał:
(...)Trasa ciut "lżejsza" jak w mieście ale w każdym razie nie da się na niej wypalić FAP.(...)

wspomniany użytkownik SCIII nie wie, że w jego pojeździe wypalanie DPFa jest niezależne od pokonywanej trasy i DPF może wypalać się na postoju samochodu z włączonym silnikiem.

 

U siebie robię dokładne pomiary i od momentu założenia kontrolki DPF wypalał się kilkanaście razy, średnio co 340 km zapala się kontrolka, najczęściej podczas jazdy, ale jak zatrzymuję się na skrzyżowaniu, to też kontrolka świeci i silnik "twardo" pracuje Wypalanie trwa ok. 5-6 minut, zarówno podczas jazdy jak i jazdy + postój z włączonym silnikiem. Zatem widać, że wypalenie DPFa jest procesem niezależnym od prędkości pojazdu.

 

Zaobserwowałem również, że kontrolka się zapala czasami pomiędzy "normalnymi" wypaleniami. Świeci się z pół minuty albo i krócej - jak spada obciążenie silnika to gaśnie.

U mnie eksploatacja pojazdu to IMHO 90% jazd na tempomacie, przy prędkosci obrotowej 2000-2500 RPM. Poniżej tych prędkości obrotowych staram się nie jeździć z uwagi na pompę olejową. Może jestem niepotrzebnie przewrażliwiony, ale to pozostałość z poprzedniej generacji silników 1,5 dCi.

 

Dyskusja nie na temat została usunięta, możecie dyskutować na priv - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

@kacper69, czy myślisz że ten komunikat "start-stop nieaktywny", to w momencie, kiedy się FAP wypala? Może. Ja ogólnie wspomniany system wyłączam, ale czasem zdarzy mi się zapomnieć i właśnie po tym komunikacie (ergo po zgaśnięciu auta na skrzyżowaniu) widzę, że o tym zapomniałem. Nie pomyślałem, że to może być w czasie wypalania FAP, a może faktycznie jest.

 

PS: jeździsz 1.5 dCi z włączonym start-stop nonstop? Jak to oceniasz, w sensie użytkowości i wpływu na psychikę własną :-) (częste odpalanie silnika)? W Krakowie raz próbowałem przejechać z pracy do domu, ale nie wytrzymałem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, i jak działają kontrolki wypalania, nie powodują jakichś błędów?

Z troche innej beczki, czy jest możliwe żeby megane z 2015 roku 1,5dci nie miała start stop? Nie ma wyłącznik po lewej stronie kierownicy

Edytowane przez tomi150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomi150 napisał:

Z troche innej beczki, czy jest możliwe żeby megane z 2015 roku 1,5dci nie miała start stop? Nie ma wyłącznik po lewej stronie kierownicy

Wg mnie to raczej dawali to "w pakiecie".

 

EDYCJA: Hmm... a jednak nie? Znalazłem wyciąg z cennika/wyposażenia dla aut z końcówki 2014, za stycznia 2015.

2015.thumb.png.66f8556ecae730a860fd28d66b6d3b1f.png

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkcja kwiecien 2015 z Austrii przebieg 28kkm , pytanie czy na moje jazdy, glownie po miescie ok 5 km w jedna stone, nie zalatwie dpf? Raz, dwa razy w miesiacu ekspresowka 30 km w jedna strone, weekend majowy slowacja (350km) itp. Po prostu odpowiada mi charakterstyka diesla.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tomi150 napisał:

i jak działają kontrolki wypalania, nie powodują jakichś błędów

Działa tak jak powinna działać. Pokazuje kiedy zawór paliwa do zasilania piątego wtryskiwacza jest otwarty. Przy uruchamianiu silnika mrugnie bo sterownik silnika robi test systemów i na ułamek sekundy sprawdza cewkę tego elektrozaworu. Po zgaszeniu silnika zaświeca się na dwie-trzy sekundy by zasygnalizować otwarcie zaworu celem rozładowania  ciśnienia paliwa w przewodzie do piątego wtryskiwacza powstałego wskutek ewentualnej nieszczelności elektrozaworu. 

Błędów w związku z kontrolką brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomi150 napisał:

pytanie czy na moje jazdy, glownie po miescie ok 5 km w jedna stone, nie zalatwie dpf? Raz, dwa razy w miesiacu ekspresowka 30 km w jedna strone, weekend majowy slowacja (350km) itp.

Jazda w mieście i na krótkich dystansach nie jest korzystna dla fap-a.

Warto zmienić swoje przyzwyczajenia lub zmienić auto na benzynę lub co najmniej diesla bez fap-a.

Poczytaj ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, gdzieś trafilem na forum Dacii, że w 1,5 dci podczas wypalania dpf wlączało sie ogrzewanie tylnej szyby. Jest możliwe, by w Megane tez tak było?

Łatwiej byłoby wpiąć się w wiązkę od tylnej szyby i dać diodę nad szybą, byłaby widoczna w lusterku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Również chciałem zamontować kontrolkę tak jak to koledzy opisujecie, tylko nie znalazłem w moim sceniku elektrozaworu piątego wtryskiwacza i nie mam pomysłu gdzie go szukać. Będę wdzięczny jeśli ktoś podpowie gdzie ewentualnie mogę go zlokalizować. W miejscu gdzie macie kontrolkę DPF ja mam kontrolkę działania systemu antypoślizgowego.

Poniżej zdjęcia mojego silnika bez osłony

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak kontrolki na liczniku? Może masz licznik jak na rysunku poniżej?

licznik.thumb.jpg.dbd0b8fd44efa91adbe510d06022a5d3.jpg

Wygląda ze zdjęcia, że masz silnik k9k 636 i tam jest inna pompa wtryskowa. Nie ma z niej bezpośredniego wyjścia na piąty wtryskiwacz. Trudno o jakąś większą wiedzę na temat sterowania tego silnika. Jak masz kanał to możesz poszukać wtryskiwacza dpf między wyjściem spalin z turbiny a filtrem dpf. Wtryskiwacz powinien być zasilany paliwem z powrotu pompy wtryskowej i na nim powinien być umieszczony zawór odcinający dopływ paliwa. Może być tak, że tego zaworu po prostu nie ma. Sterowny może być tylko sam wtryskiwacz.

Prawdopodobnie, tak na 99 % w Twoim silniku przed i podczas wypalania filtra załączane są grzałki nurkowe cieczy chłodzącej silnik. Umieszczone są za lewym przednim nadkolem na przewodzie wodnym doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Podłącz kontrolkę do jednej z czterech świec podgrzewających ciecz chłodzącą i będziesz kontrolował wypalanie dpf. Oczywiście, że na zimnym silniku te grzałki mogą być załączane co nie będzie świadczyło o wypalaniu dpf. 

U siebie mam założoną kontrolkę działania grzałek nurnikowych tylko jakoś nie mam czasu i zawzięcia by ją podłączyć do tych grzałek. Ale to kwestia tygodnia dwóch i pewnie wezmę się za to. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój licznik wygląda jak poniżej.

 

Jak znajdę czas to wybiorę się na kanał i poszukam wtryskiwacza lub zaworu jeśli takowy tam jest. Czy ogrzewanie tylnej szyby również się załącza? Do szyby jest łatwiejszy dostęp. Jeśli nie można do szyby to spróbuję podpiąć się do grzałek.

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!