Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1.4 Tce 130KM a 1.5 dCi 110KM


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

I jakoś znowu mnie nie przekonałeś :D a mamy trochę aut jeżdżących prywatnie i jako woły robocze na taxi oraz serwisujemy auta flotowe rożnych firm, wiemy dobrze co ile pali i co się opłaca, duże korporacje też to wiedzą i potrafią dobrze kalkulować, dlatego jeżdżą na LPG. 

 

Stacja Orlen Wrocław ul.Klecińska

LPG   - 2,32

Pb95 - 4,97

ON    - 5,15

ON lepszy - 5,39

 

 

 

 

orlen.jpg

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie będę jeździł do Wrocka tankować. Wyraźnie napisałem "z własnego podwórka" a u mnie na Orlenie w Świebodzicach są takie właśnie ceny. Będę wracał z pracy to specjalnie zajadę i zrobię fotkę, bo na stacji jestem raz, czasami dwa w miesiącu, gdzie przy lpg bywałem raz w tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo niedawno zarzucałeś co innego cyt. `` Jak możesz to sprawdź Orlenowskie ceny w centrum Wrocka np. na ul. Ślęźnej, a nie u "prywaciarza" gdzie tankujesz `` więc o co Ci chodzi ?

Chcesz sprawdzić i porównać spalanie aut o których piszemy zapraszam, ja płacę za paliwo, a wyniki z komputerów oraz paragonów zakupu paliw publikujemy na forum.

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dziś piszemy o własnym podwórku.

Dnia 10.01.2020 o 11:33, witman napisał:

Chcesz sprawdzić i porównać spalanie aut o których piszemy zapraszam

Ja nie muszę porównywać innych aut, wiem ile moje pali i  ile paliły poprzednie i mam porównanie. Ty porównujesz swoje do aut paciotków, szwagrów szwagra, czy kuzynek babci. A jak wiadomo są różne "nogi", style jazdy czy trasy.

 

Dnia 15.04.2017 o 17:01, ferrit napisał:

Jakie macie rzeczywiste spalanie przy silniku 1.4 Tce ? Który lepszy silnik 1.4 Tce 130KM czy 1.5 dCi 110KM ?

1.4 tce to silnik specjalnej troski i podwyższonego ryzyka i nawet jeśli by palił, tyle samo co dci,  ryzyko awarii oraz cena "nowego" silnika czynią ten motor nieopłacalny.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już spadło na 11500zł i nadal chętnych nie ma, ładna wersja 2014 rok, mały przebieg 150tys.km

  > ogłosznie 1,5dCi <

a takie 1,4TCe lub 1,2TCe chętnie byśmy kupili w tych pieniążkach.

 

 

 

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuję, dziękuję za reklamę stawiam piFko i punkt do reputacji :D

wystawionym w ogłoszeniem 1,5dCi owszem jesteśmy zainteresowani, ładne autko i rok, a silnik można gruntownie zregenerować, a jak już wspominałem mamy i jeździmy TCe & dCi i wszystkie mają się dobrze.

 

Mamy też dCi zregenerowane lub możemy je zregenerować, trzeba dostarczyć sam silnik lub całe autko, używane silniki to śliski temat i trudno jest na nie dać gwarancję.

Niepotrzebnie narobiłem sobie konkurencji w niecałą godzinę blisko 50 osób obejrzało to ogłoszenie na naszym zacnym forum, niezła poczytność.

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
1 godzinę temu, Pitrek napisał:

Niech sobie warsztat handluje nawet zgniłymi jajkami.

Niech handluje. Tylko niech nie twierdzi, że z tymi silnikami nie ma najmniejszego problemu. Bo jedno zaprzecza drugiemu. 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pitrek ładnie powiedziane ``póki co mamy wolny kraj`` ale, niektórym to widać przeszkadza.

Nie wiem o co chodzi, ale mogę się domyślać, chyba mój ``forumowy cień`` coś znowu nasmarował, na szczęście tego nie widzę, bo został dodany do (ignorowany użytkownik) a jeśli coś pisze, co jest niezgodne z regulaminem naszego forum to nich reagują admini i moderatorzy lub zgłaszają inni użytkownicy.  

Miło, że znowu wspomina o naszym rodzinnym warsztacie, specjalizacjach i doświadczeniach w silnikach TCe :-)

 

 

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. 
kolega dziwi się, Dlaczego w gospodarce wolnorynkowej ktoś handluje produktem (wyremontowane TCE) na który jest Ssanie na rynku i  idzie na nim fajnie zarobić. Ssanie jest bo to nienowa mechaniczna rzecz o określonej trwałości. Ma prawo zepsuć się zarówno eksploatowana w sposób odpowiedni jak i rozsypać się wcześniej będąc traktowana źle. 
 

Faktycznie to bardzo bardzo dziwne bo najlepiej to do prywatnej firmy dokładać ;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My specjalizujemy się w TCe, a inne warsztaty w dCi, wystarczy popatrzeć na znane portale aukcyjne ile kosztują takie w pełni zregenerowane silniki z fakturą VAT i pisemną gwarancją.

 

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

128223379_ZdjcieodSyl.thumb.jpg.52b12f80b289523518270280a9680a79.jpg

Przy obecnych cenach u mnie, koszt przejechania  100km  1.5 DCi przy średniej 5,40l/100km   z ostatnich 15k km wynosi - 25,5 zł.

Gdybym wybrał Kadjara 1.3 TCe - Raport spalania  - koszt  przejechania 100km - 32,70zł

Gdybym wybrał 1,3 TCe i po gwarancji zagazował 1.3 Tce - lpg  - w optymistycznej wersji 25,72zł/100km - w pesymistycznej 30,24zł/100km - w mniejszej Megane.

 

Wniosek: o ile w silnikach z pośrednim wtryskiem, niezaprzeczalnie najtaniej wychodzi jazda na lpg, to zagazowanie wtrysku bezpośredniego upośledzonymi instalacjami z dotryskiem, może być mało opłacalne, ale również dochodzą zalety bez lpg:  bagażnik bez koła  zapasowego, święty spokój i zaoszczędzony czas, że nie muszę myśleć o  dodatkowym serwisie, utratą gwarancji na silnik, jeśli bym zagazował zaraz po zakupie, zasięgiem, spokojnym snem, czy aby instalacja jest dobrze wyregulowana i nie zapiecze mi wtrysków czy wypali zaworów. itd

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przez dłuższy czas porównanie mojej megi 1.5 110km ,z której byłem bardzo zadowolony , do innej megi 1.4 tce( z 1.3 niestety nie miałem bliższego kontaktu), i bez wątpienia przyjemność z jazdy jest po stronie tce. Co do kosztów nie będe się wypowiadał bo nigdy z kolegą nie robiliśmy takich dokładnych porównań, ale moja megi

miała średnie zużycie z kilku tys.km 6l, jeżdzone po mieście bez korków ,3km dojazd do niego i raz w tygodniu 300km trasy. Wiem że takie zużycie paliwa jak wyżej w kadjar (5.4) jest możliwe, ale to by dla mnie była męczarnia, może jak zaczne śmigać w kapeluszu.Tych jak to nazwaleś upośledzonych instalacji z dotryskiem największą wadą jest czynnik niedoszkolonego i śpieszącego się instalatora, ale ten sam czynnik występuje w przypadku napraw diesla.Ojciec kolegi wymieniał wtryski w duster 1.5dci przy 60tyś ,niestety po gwarancji.Zaletą 1.5 dci jest duża dostępność na rynku wtórnym, a benzyn taka ,że sprzedają się na pniu za wyższą kwotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ja raz zmusiłem się do takiej spokojnej jazdy w Sceniku 1,4TCe160 i też wyszło 5,4/100, chciałem sprawdzić i nie przekraczałem 100km/h, średnia prędkość 81km/h, wyszło 5,4/100

 

 

 

 

12 godzin temu, krzychu73 napisał:

ten sam czynnik występuje w przypadku napraw diesla.Ojciec kolegi wymieniał wtryski w duster 1.5dci przy 60tyś ,niestety po gwarancji

 

Dlatego warto tankować ten lepszy droższy ON na markowych stacjach oraz dbać o filtr paliwa, wtryski piezoelektryczne są bardzo precyzyjne i wymagają czystego paliwa, ich wymiana sporo kosztuje.  

Może faktycznie gazowanie 1,3TCe z dotryskiem Pb nie mieć sensu przy dzisiejszych cenach paliw oraz cenach zakupu auta np. takiego Scenic dCi150 z ADBlue vs. TCe140 to, aż 10.000zł różnicy, oba modele mają identyczne przyśpieszenie do 100km/h = 10,4sek., przy różnicach w spalaniu wg. producenta 1 litra ON vs. Pb, trzeba by przejechać około 210 tys.km, żeby się wyrównała cena zakupu, nie wiem ile pochłania dotrysk ADBlue, więc pomijam ten aspekt.

Dodam, że jeszcze niedawno różnica ta była jeszcze większa i wynosiła 15.000zł, więc opuścili sporo na dieslu.

Podejrzewam też, że w przyszłości auto z silnikiem Pb mniej straci na wartości i łatwiej będzie go sprzedać, widać to też po obecnej sprzedaży na rynku wtórnym i tak jak piszesz:   zaletą 1.5 dci jest duża dostępność na rynku wtórnym, a benzyn taka ,że sprzedają się na pniu za wyższą kwotę.

Z nowymi autami jest podobnie, diesla masz teraz w salonie praktycznie od ręki, a na Pb trzeba czekać do końca kwietnia. Byłem kilka dni temu w ASO i rozmawiałem z handlowcem.

 

Kto lubi diesla kupi diesla, a kto Pb poczeka sobie na Pb :-)

 

   

   

dci150 vs TCe140.jpg

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!