Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

sielanka się skończyła. Przy przebiegu prawie 6k km w moim GC zaczęło coś ewidentnie stukać w zawieszeniu przy najeżdżaniu nie tyle na dziury, co na nierówności, które powodują, że samochód lekko się wznosi do góry po czym opada na dół. Stuk jest dość solidny i nie podejrzewam by coś miało się dziać przy zawieszeniu przy tak śmiesznie niskim przebiegu. Wizyta w serwisie, przejażdżka i zdiagnozowanie czy wymyślam czy nie :mellow: Na szczęście pan słyszał to co ja, więc pojechał na kanał. Rozpoczął się proces bujania budą i szukanie przyczyny. Po czasie okazało się, że po wpisaniu do systemu mojego numeru nadwozia jest jakaś akcja (nie serwisowa, jakaś inna nazwa) i w tym przypadku trzeba zrobić to i to. "To i to" oznaczało dokręcenie śrub z układu kierowniczego. No dobra, trochę się zdziwiłem muszę przyznać, bo dźwięk ewidentnie niesie się z tyłu przy belce z prawej strony. No ale nic, dokręcone, można jechać. Od razu umówiłem się na wymianę śrub i podkładek (tak zaleca producent). Samo dokręcenie nic nie dało, bo pierwszy wybój za serwisem i już stuka.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dramat dla mnie, bo poprzednie moje samochody nigdy nie miały problemu z zawieszeniem i to przy przebiegach dobijających do 100k km, a tutaj ledwo 6 i coś stuka.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ma ktoś GC i spotkał się z czymś takim?

 

Dodano: 23 cze 2017 - 09:34

Aktualizacja:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wczoraj (na podstawie akcji o nazwie ACTIS - tak to się nazywa) wymieniony nakładki drążka kierowniczego oraz zastosowano opaskę uciskową na tylną belkę. Efekt? Stuka nawet mocniej niż wcześniej :lol:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

W przyszły czwartek kolejna wizyta w ASO - będą szukać głębiej przyczyny jako, że rozwiązanie proponowane przez producenta nie przyniosło zamierzonego efektu. Trochę mnie już to drażni, bo to pierwszy mój samochód, który przy tak niewielkim przebiegu ma problem z zawieszeniem.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megance IV w ogóle coś jest nie tak z tą tylną belką - moja właśnie dzisiaj pojechała na wymianę elementów tylnej belki (jak dla mnie to poduszki belki) - bo skrzypiała na nierównościach jak stara Syrena.

Nie było stuków tylko tak przeraźliwe skrzypienie, że nawet przy podgłoszonym radiu po wjechaniu na nierówności (tak żeby belka zaczęła pracować) było słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę kiepsko to wygląda, bo najwidoczniej jest jakaś wada konstrukcyjna tylnej belki. Kiepsko dlatego, że nie uśmiecha mi się co ~6 tyś wymieniać elementów belki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo skrzypiała na nierównościach jak stara Syrena.

Nie było stuków tylko tak przeraźliwe skrzypienie, że nawet przy podgłoszonym radiu po wjechaniu na nierówności (tak żeby belka zaczęła pracować) było słychać.

 

Ostatnio byłem na zakupach i koło mnie przejeżdżało Megane IV Grandtour i na takiej "równej" kostce na parkingu pod marketem okrutnie skrzypiało także coś jest na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geble - ja miałem podobny problem z moim Capturem , też przy pokonywaniu nierówności z zawieszenia przenosiły się różne odgłosy nie było żadnej reguły (tory tramwajowe ,dziury ,progi zwalniające ,ruszanie ze świateł )powód nieprawidłowa praca przedniego amortyzatora .Teraz bezcenna cisza.( Praca i odgłosy stukania wyglądały tak jakby stukało coś z przodu i z tyłu podwozia ,przebieg samochodu ok.12000km.)Na szrpakach tego nie sprawdzisz ,gdyż nie było nigdzie w zawieszeniu luzów dopiero demontaż amora ukazał cały problem ,brak tłumienia w końcowej części ruchu tłoczyska przy rozciąganiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powiem tylko, że w Megane 3 od początku walczyliśmy ze sprzypiącą belką, wielokrotnie byłem w ASO (nawet belkę wymieniano) i skończyło się na wpuszczeniu pianki do wnętrza belki. Nie wiem jakie to miało zadanie, ale faktycznie skrzypienie trochę przycichło a teraz już nic nie słychać. Czyli w MIV problem powraca :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja:

 

Samochód oddany do ASO w czwartek wieczorem, w piątek wieczorem telefon, że gotowe i nie stuka. Nauczony doświadczeniem od razu pojechałem na "hopki" obok salonu i faktycznie, błoga cisza <ok>

Diagnoza dla potomnych: Przedni prawy amortyzator (jako jedyny z czterech) nie miał opaski przy trzpieniu i uderzał cały czas w nadkole od środka. Wniosek jest taki, że musiało to tak zjechać z linii produkcyjnej, a do kabiny zaczęło dochodzić po ~5 tys. km.

Samochód wypucowany, wygląda jakby właśnie wyjechał z salonu :applause: Także do trzech razy sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Aktualizacja:

 

Samochód oddany do ASO w czwartek wieczorem, w piątek wieczorem telefon, że gotowe i nie stuka. Nauczony doświadczeniem od razu pojechałem na "hopki" obok salonu i faktycznie, błoga cisza <ok>

Diagnoza dla potomnych: Przedni prawy amortyzator (jako jedyny z czterech) nie miał opaski przy trzpieniu i uderzał cały czas w nadkole od środka. Wniosek jest taki, że musiało to tak zjechać z linii produkcyjnej, a do kabiny zaczęło dochodzić po ~5 tys. km.

Samochód wypucowany, wygląda jakby właśnie wyjechał z salonu :applause: Także do trzech razy sztuka.

 

Geble na początku napisałeś ze niesie się dźwięk z prawego tylu a okazało się, że to prawy przedni amorek? Dobrze rozumiem? Mam to samo niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!